Sidan 1 av 10 123 ... Sista
  1. #1

    Gymnasietråden!

    Här diskuteras allt om gymnasium!

    T.ex vilken linje som du går eller vilken linje du ska välja till våren.

    Själv har jag lite beslutsångest om jag ska gå el eller välja teknik, är intresserad av el men det känns lite risky att välja en yrkesförberedande om man sen ångrar sig och vill gå på högskola/universitet.

    Har hört om att en 4 årig gymnasielinje kommer att införas och man blir då gymnasieingenjör, någon som också har hört om det?

  2. #2

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    räcker det inte med studietråden ?
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  3. #3

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    räcker det inte med studietråden ?
    Verkar som att p12orna löper. Flest trådar vinner osv.

  4. #4
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Välj el, verkar helt okej enligt mig ^^ Själv vallde jag fordon sen i 2:an ska jag välja personbilsteknik ^^ Verkar lagom chill xD

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    Verkar som att p12orna löper. Flest trådar vinner osv.
    Haha, studietråden är inte så bra om det här ämnet det är därför jag startade jag den här tråden för oss 1995:or som ska välja till våren då jag har märkt att det är lite tveksamhet om vad man ska välja och då kan vi få hjälp av er äldre och mer "rutinerade" rävar som kan komma med info om olika linjer och inriktningar
    Då vet du, vad går/gick du själv?

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Gillo Visa inlägg
    Välj el, verkar helt okej enligt mig ^^ Själv vallde jag fordon sen i 2:an ska jag välja personbilsteknik ^^ Verkar lagom chill xD
    okej tack

  7. #7
    teknik är bäst välj det

    för övrigt skall detta tas i studietråden

  8. #8
    Samhällsvetenskap Internationell läser jag, är rätt bra

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    teknik är bäst välj det

    för övrigt skall detta tas i studietråden
    Okej tack, vilken inriktning går du?

    Läs min förklaring tiil svaniis

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Gilera runner Visa inlägg
    Okej tack, vilken inriktning går du?

    Läs min förklaring tiil svaniis
    tog studenten från teknik/teknik i somras

  11. #11
    har själv lite beslutsångest ja också men tror det blir personbils teknik eller nåt sånt va det. eller så ingengör kanske.. beslutsångest.. svårt att bara göra ett val sådär som bestämmer resten av arbetslivet..
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  12. #12

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av Gilera runner Visa inlägg
    Haha, studietråden är inte så bra om det här ämnet det är därför jag startade jag den här tråden för oss 1995:or som ska välja till våren då jag har märkt att det är lite tveksamhet om vad man ska välja och då kan vi få hjälp av er äldre och mer "rutinerade" rävar som kan komma med info om olika linjer och inriktningar
    Då vet du, vad går/gick du själv?
    Citat Ursprungligen postat av Gilera runner Visa inlägg
    okej tack
    Ajabaja, inte dubbelposta, låter det gå för denna gången.

  14. #14
    ett tips till er som inte vet vad vi vill jobba med: VÄLJ TEKNIK ELLER NATUR har ni gått det kan ni göra i princip vad ni vill sen

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    ett tips till er som inte vet vad vi vill jobba med: VÄLJ TEKNIK ELLER NATUR har ni gått det kan ni göra i princip vad ni vill sen
    Vilka mattekurser omfattar teknik?
    Är lite halvtaskig på siffror

  16. #16

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av Gilera runner Visa inlägg
    Vilka mattekurser omfattar teknik?
    Är lite halvtaskig på siffror
    Man är väl i skolan för att lära sig
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  17. #17

  18. #18
    teknik har matte A-C obligatoriskt, sen kan du läsa upp till E, breddning och diskret om du vill

  19. #19
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    Vad som är bäst är ju helt subjektivt. Du får helt enkelt ta det som du är mest intresserad av.

  20. #20
    Citat Ursprungligen postat av TheDude Visa inlägg
    Jag gick el förra året och det var verkligen inget för mig. Så vid jul så hoppa jag av och går nu fordon år ett och ska till 2:an ska jag antagligen välja flygteknik
    Hur fann du att el inte var något för dig, utveckla gärna

  21. #21
    själv går man Teknik!

    Visst, blir endel plugg, men bara hoppas att de e mödan värt!
    "Inställningen är halva grejen"

  22. #22
    Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kjula flygraka
    Inlägg
    688
    Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    har själv lite beslutsångest ja också men tror det blir personbils teknik eller nåt sånt va det. eller så ingengör kanske.. beslutsångest.. svårt att bara göra ett val sådär som bestämmer resten av arbetslivet..
    Det är väldigt stor skillnad på dessa, för att bli ingenjör så krävs det högskola och en massa matte, fysik osv. Fordons är bra för dom som vill slappa sig genom livet.

    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    ett tips till er som inte vet vad vi vill jobba med: VÄLJ TEKNIK ELLER NATUR har ni gått det kan ni göra i princip vad ni vill sen
    Håller med, jag gick teknik för att ha behörighet för roliga program på högskola, dom teknikinriktade ämnena på skolan sög dock.

    Plugglinjer är väldigt bra att ha som bas, sen om man senare vill satsa på att bli elektriker, fordonsmekaniker eller något annat så kan man lära sig detta på egen hand på mycket mindre än 3 år.
    Don´t make excuses, make horsepower!

  23. #23

  24. #24
    Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Det är väldigt stor skillnad på dessa, för att bli ingenjör så krävs det högskola och en massa matte, fysik osv. Fordons är bra för dom som vill slappa sig genom livet.



    Håller med, jag gick teknik för att ha behörighet för roliga program på högskola, dom teknikinriktade ämnena på skolan sög dock.

    Plugglinjer är väldigt bra att ha som bas, sen om man senare vill satsa på att bli elektriker, fordonsmekaniker eller något annat så kan man lära sig detta på egen hand på mycket mindre än 3 år.
    Okej tack, gav lite mer kött på benen. Är det mkt plugg?

    Hur citerar man flera personer i ett inlägg?

  25. #25

  26. #26
    Citat Ursprungligen postat av Gilera runner Visa inlägg
    Okej tack, gav lite mer kött på benen. Är det mkt plugg?

    Hur citerar man flera personer i ett inlägg?
    det är mycket plugg jämfört med slackarlinjer som fordon industri osv, men man behöver knappt göra något hemma, jag sista kvällen-pluggade till alla matteproven jag hade osv. jämfört med högskolan är det dagis

  27. #27
    Noexs avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Västergötland
    Inlägg
    369
    Omvårdnad!

  28. #28
    Citat Ursprungligen postat av Noex Visa inlägg
    Omvårdnad!
    haha bara wt som går där

  29. #29
    [QUOTE=Pontus;104472]det är mycket plugg jämfört med slackarlinjer som fordon industri osv, men man behöver knappt göra något hemma, jag sista kvällen-pluggade till alla matteproven jag hade osv. jämfört med högskolan är det dagis [/QUOTE

    Duktig på matte eller?
    Vad hade du för betyg från grundskolan i matematik?

  30. #30
    Citat Ursprungligen postat av Noex Visa inlägg
    Omvårdnad!
    Torka gamlingars skit och lyfta margit 94?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in