Question Pgo Hot 50 Variator rem.

Tja, jag köpte en variatorrem, 729, jämfört med original, som jag tror är 739, men just nu har jag en typ 789 rem, och den orkar inte växla med 729 remmen. En kompis till mig sa lättare vikter, men jag var inte säker, så jag ville höra med er pojkar här, och när jag ändå frågar så, kommer den gå fortare med en mer spänd rem och lättare vikter, förutom det att den axxar fortare, eller kommer den gå lika fort som nu (50km/h) och inte märka någon större skillnad alls?

Mvh// MoppeMuppen

du har fått detta med vikterna om bakfoten som jag hade.. Rätta vikterna ger både bättre axx och topp var hur ja fick det förklarat
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Det gäller ju att hitta rätt utväxling till sin setup.

ja, jag vet det om vikterna, MEN, jag frågade också vad en riktigt kort rem kommer göra, om den går fortare, axxar eller bara blir snabb i axx och sånt. behöver jag inte hårdare kopplingsfjädrar eller? inte riktigt säker på sånt här.

jag omformulerar min fråga... hur ska jag göra så den orkar växla? nya vikter eller vad?

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    skaffa rätt rem...
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

va menar du med inte örkar växla? kommer den inte upp i varv eller vad?

den orkar helt enkelt inte växla... jag antar att det är en för liten rem bara. förlåt för att jag har slösat eran tid. det var en dum fråga från början. den var ju liksom mindre än original, och jag antar att det inte ska funka med det.

ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av MoppeMuppen Visa inlägg
    den orkar helt enkelt inte växla... jag antar att det är en för liten rem bara. förlåt för att jag har slösat eran tid. det var en dum fråga från början. den var ju liksom mindre än original, och jag antar att det inte ska funka med det.
    En PGO växlar aldrig den har i princip bara en växel.

Den är ju automat din lilla supernolla!

ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    du behöver inte kränka honom för det?

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Den är inte automatiskt! Den har variomatik och den är steglös din lilla sketna P12a! Ge fan i att kränka andra, inte behövligt atm.

ibland så önskar jag att folk förstod vad man pratade om.

du menar med remens längd ? om det nu inte orkar växla. köp orginal eller sätt dit orginal då
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

tack jag ville bara först höra om jag inte behövde köpa ny rem, utan istället skulle kunna köpa lättare vikter etc. äntligen några som kom med rättframma svar.

Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    du behöver inte kränka honom för det?
    Jag tror han kränkte dig.

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    tack jag ville bara först höra om jag inte behövde köpa ny rem, utan istället skulle kunna köpa lättare vikter etc. äntligen några som kom med rättframma svar.
    säger la ändå sig självt att du inte ska använda en rem som inte är anpassat till ditt block?

ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Jag tror han kränkte dig.
    Det var en kompis som var inne på min användare därför jag formulerade svaret så.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in