1. #1

    Tjuvkoppla Speedfight 2

    Till att börja med bör jag nog förklara att mopeden inte är snodd. Ägaren till mopeden blev av med sin nyckel, därför fick jag den för en hel del mindre slantar än vad den skulle ha kostat.

    Till saken..
    Eftersom jag saknar nyckel behöver jag något att starta den med. Har prövat mig fram en hel del, men det går inte att kicka igång den efter 1 timmas oavbruten kickning. Sockerbitarna (allihopa) är utdragna och även den sockerbiten som går till nyckellåset. Efter dock ha läst lite på Internet så måste man ha nyckel för att CDI-boxen ska starta den. Finns det något tillvägagångssätt att tjuvkoppla mopeden ändå?

    Tack i förhand

  2. #2
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    minns att min kompis stoppade bara i sockerbiten till tändningslåset, fast han inte hade något lås. på nåt sätt startade den då, och när han röck ur den så dog den:p

  3. #3
    skruva i en skruv i tändningslåset eller slå in med en hammare så tar du en glidhammare och drar ut alltihop sen starta med en plattmejsel längst in funkar för mig ! har gjort det på min gamla moped som jag tappade nyckeln till !

  4. #4
    Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kjula flygraka
    Inlägg
    688
    Eftersom den inte startar när den är utdragen måste det vara någon sluten krets i tändningslåset när tändningen är på, testa koppla ihop två kablar i taget och kicka ett par gånger för att kolla om den har gnista, testa alla möjliga kombinatoner så ska det funka tillslut.
    Don´t make excuses, make horsepower!

  5. #5
    klart som fan den inte startar när alla sockerbitar är utdragna, men på sp så kommer jag inte ihåg om man bara ska koppla ihop röd och svart kabel eller om du är röd, svrat och en till

  6. #6
    gör som jag sa strippa hela tändningslåset o kör i en plattmejsel så ska du få se på gejer ! varför inte förstöra det när du endå behöver köpa ett nytt ?^^

  7. #7
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    men liksom, lyssna på mig. prova först bara att trycka i sockerbiten!

  8. #8
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    skönt ändå att en ny kille kommer hit och har gjort 2inlägg och frågar sedan hur man tjuvkopplar en moppe Ja jag vet att det står att den inte är stulen men ändå
    Men kör på Wixzys förslag, det var så dom gjorde när dom tog min CPI iaf.

  9. #9
    Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Hisingen, Göteborg
    Inlägg
    702
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    skönt ändå att en ny kille kommer hit och har gjort 2inlägg och frågar sedan hur man tjuvkopplar en moppe Ja jag vet att det står att den inte är stulen men ändå
    Men kör på Wixzys förslag, det var så dom gjorde när dom tog min CPI iaf.
    det brukar vara det vanligaste :/
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

  10. #10

  11. #11
    Så här gör du:

    Spräng den och köp en ny för försäkringspengarna.

  12. #12
    Såhär gör du:

    Köp ett nytt tändningslås.

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av engert Visa inlägg
    Såhär gör du:

    Köp ett nytt tändningslås.
    +1

    gjorde de till lillebrorsans speedfight 2 , kosta inte överdrivet mycke och va inte så svårt och koppla in.
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Att övningsköra en bil med automat kan man göra om man är handikappad eller kvinna

  14. #14
    på speedfight utan startspärr äre svart å röd för elstart och två randiga kablar för tändning å den gröna ska inte gå nånstans.

  15. #15
    DRA BARA BORT SOCKERBITEN OCH KICKA IGÅNG DEN (A)

    Annars plus + minus, randig + randig

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in