1. #1
    Lökens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Norrköping & Gamleby
    Inlägg
    368

    Derbi Senda läcker in vatten i växellådan

    Tjena, min vattenpump läcker vatten och jag skulle behöva en ny, hela växellådan blir full med vatten Så jag tror det är packboxen, även att den ser bra ut, om det kan va något annat får ni gärna säga till Annars undrar jag om någon vet var man kan köpa en eller om någon säljer en? Den ska passa årsm 00-05, EBS050? Jag skulle kunna köpa en komplett vattenpump av någon om det är bra pris och skick, men behöver troligtvis bara packbox.

  2. #2

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    gamleby ju! spring till gustavssons och be han fixa en till en derbi senda, tror nästan han har det i lager. ananrs fixar han ju hem det rätt snabbt, och brukar kosta runt 60 spänn, satsa på det istälklet för att köpa en begagnad.

  3. #3
    Lökens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Norrköping & Gamleby
    Inlägg
    368
    Citat Ursprungligen postat av kattens Visa inlägg
    gamleby ju! spring till gustavssons och be han fixa en till en derbi senda, tror nästan han har det i lager. ananrs fixar han ju hem det rätt snabbt, och brukar kosta runt 60 spänn, satsa på det istälklet för att köpa en begagnad.
    Aa gamleby Aa jag har funderat på att köpa av han, men han tar ju betalt på vilket humör han är på :S Knepig gubbe

  4. #4
    Vattenpumpen på Senda har två packboxar, en ut mot vattnet och en mot oljan, och ett avrinningshål imellan (på kåpans framkant, framför pumpen) så att det vid läckage ska rinna ut istället för hamna på fel ställe. Om vatten kommer från kylsystemet till växellådan sitter antingen nån packbox felmonterad så avrinningshållet täpps igen, eller så har någon försökt fullaga läckaget genom att täppa igen det hålet tidigare...

    Byt båda packboxarna. Dom är inte dyra ens som originaldel från Derbi, ifall du har en återförsäljare i närheten.

  5. #5
    Lökens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Norrköping & Gamleby
    Inlägg
    368
    Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg
    Vattenpumpen på Senda har två packboxar, en ut mot vattnet och en mot oljan, och ett avrinningshål imellan (på kåpans framkant, framför pumpen) så att det vid läckage ska rinna ut istället för hamna på fel ställe. Om vatten kommer från kylsystemet till växellådan sitter antingen nån packbox felmonterad så avrinningshållet täpps igen, eller så har någon försökt fullaga läckaget genom att täppa igen det hålet tidigare...

    Byt båda packboxarna. Dom är inte dyra ens som originaldel från Derbi, ifall du har en återförsäljare i närheten.
    Okej, men jag ska gå förbi en cykel/moped affär och kolla om dem kan ta hem Tack så mycket för hjälpen

  6. #6

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    haha, jo, han är lite småknepig men jävligt duktig men han fixar hem allt, så snacka med han bara, lr be din farsa, han brukar vara positivare mot vuxna :p

  7. #7

  8. #8
    Lökens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Norrköping & Gamleby
    Inlägg
    368
    Citat Ursprungligen postat av kattens Visa inlägg
    haha, jo, han är lite småknepig men jävligt duktig men han fixar hem allt, så snacka med han bara, lr be din farsa, han brukar vara positivare mot vuxna :p
    Aa men jag ska gå förbi imorgon och kolla med han Jag har köpt ganska mycket av han så han börjar bli hyffsad mot mig dock inte mot mina vänner Jag förstorade ett munstycke hos han gratis, sen två dar efter gick polaren förbi och skulle göra det, kostade 60:- :S xD

  9. #9
    Lökens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Norrköping & Gamleby
    Inlägg
    368
    Citat Ursprungligen postat av Hyper_osten Visa inlägg
    Jag har sett den innan och undrar om packboxarna följer med? För under bilden finns det ju att köpa dem olika delarna löst men inte packboxar

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Hyperlilja Visa inlägg
    Jag har sett den innan och undrar om packboxarna följer med? För under bilden finns det ju att köpa dem olika delarna löst men inte packboxar
    Hade samma problem som dig. Och beställde exakt det kittet och allt som är på bilden får du med

  11. #11
    Lökens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Norrköping & Gamleby
    Inlägg
    368
    Citat Ursprungligen postat av Niklano Visa inlägg
    Hade samma problem som dig. Och beställde exakt det kittet och allt som är på bilden får du med
    Okej, det låter ju underbart

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in