Sidan 1 av 2 12 Sista
  1. #1

  2. #2

  3. #3
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Aerox fälgar

  4. #4

  5. #5
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Villket trimm och passar aerox fälgar på neos ?
    Jag kan säkert sätta ihop en setup åt dig men då behöver man ju veta hur du vill att den ska gå, och om den ska gå i stad eller landsväg
    Allting går om man

  6. #6

  7. #7
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Motoforce - Cylinderkit (Sport) 70cc - 879kr
    Hebo - Variatorkit Competiion Plus - 949kr
    Hebo - Koppling (Racing R) 107mm - 719kr (vet inte om du har 107mm eller 105mm men finns till båda iaf)
    Arreche - Förgasare (Amal) 19mm - 699kr
    Stage6 - Luftboxfilter Dubbellager - 69kr

    =3 315kr + 99kr (postförskott + frakt)

    Där har du en skön setup att ha på sin brukis.

  8. #8
    Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Hisingen, Göteborg
    Inlägg
    702
    är väl gratis frakt nu ?
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

  9. #9
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Hutti Visa inlägg
    är väl gratis frakt nu ?
    Just de ja de stämmer

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Motoforce - Cylinderkit (Sport) 70cc - 879kr
    Hebo - Variatorkit Competiion Plus - 949kr
    Hebo - Koppling (Racing R) 107mm - 719kr (vet inte om du har 107mm eller 105mm men finns till båda iaf)
    Arreche - Förgasare (Amal) 19mm - 699kr
    Stage6 - Luftboxfilter Dubbellager - 69kr

    =3 315kr + 99kr (postförskott + frakt)

    Där har du en skön setup att ha på sin brukis.
    Nicee men behöver jag värkligen dom kopplingsfjädrar för 700 nåt + vrf är cyllen så billig? Dålig eller? brukar kosta 1lax+

  11. #11
    har aerox fälgar till dig
    Varje År Räddar Vi! Medlemmar På MNF Flera Mopeder Från Skroten.. Dessvärre Åker Fler Till Polisen!
    Kör Trimmat, Åkeru Fast Så Trimma Mer.

  12. #12

  13. #13
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Nicee men behöver jag värkligen dom kopplingsfjädrar för 700 nåt + vrf är cyllen så billig? Dålig eller? brukar kosta 1lax+
    Det är inte kopplingsfjädrar, det är en helt ny race koppling Och cyllen är billig för att den inte är en värsting, passar för att ha på en bruks**** och 9-10hk borde la räcka? Klicka på länkarna så får du läsa mera

  14. #14

  15. #15
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Ahaa Taack! Men Blir det stor skillnad på bensin problemet? med en större förgasare? Tar den mkt mer? + Måste man ha en ny koppling och vad gör den?
    Bensin problemet?
    Man måste inte ha ny koppling, men den kommer sticka iväg snabbare Reagera bättre på gasen

  16. #16

  17. #17
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Ahaa Men mena kommer de inte gå ut MYCKET mer bensin?
    *ökad bränsleförbrukning*
    Klart det kommer dra mera soppa, men så länge du bestyckar den rätt, och får den att gå rent, så borde det inte bli en alltför stör skillnad. Och om man inte ligger och maxar hela tiden heller.

  18. #18

  19. #19
    Qaktuzs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Väsby
    Inlägg
    608
    Fixa en billig men duglig brukssetup (Den hast visade blir nog bra, Kanske nå annat rör då?:S) och sen lägg resten på typ aerox fälgar och annan lack Btw var i Sollentuna bor du?

  20. #20
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Det är inte kopplingsfjädrar, det är en helt ny race koppling Och cyllen är billig för att den inte är en värsting, passar för att ha på en bruks**** och 9-10hk borde la räcka? Klicka på länkarna så får du läsa mera
    10 hk ur en motoforce nej

    ont: skippa kopplingen och köp dyrare cylinder, sen köp ett kit med 3 olika kopplingsfjädrar. Överskattat med koppling tycker ja :S
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  21. #21
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Qaktuz Visa inlägg
    Fixa en billig men duglig brukssetup (Den hast visade blir nog bra, Kanske nå annat rör då?:S) och sen lägg resten på typ aerox fälgar och annan lack Btw var i Sollentuna bor du?
    Hans Gianelli räcker nog ett tag iaf tror jag allt

    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    10 hk ur en motoforce nej

    ont: skippa kopplingen och köp dyrare cylinder, sen köp ett kit med 3 olika kopplingsfjädrar. Överskattat med koppling tycker ja :S
    Men twostroke säger ju de
    När jag körde scooter märkte jag en grym skillnad på att byta koppling. Stack ju iväg så grymt mycket härligare. Och jag skrev en hyfsad billig brukis setup till han. Mena ju inte direkt att den var bäst Men prisvärd enligt mig

  22. #22

  23. #23
    Qaktuzs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Väsby
    Inlägg
    608
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Edsberg du?
    AHa Väsby men går i Nti gymnasiet vid sollentuna centrum

  24. #24

  25. #25
    Peter_95s avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    472
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Motoforce - Cylinderkit (Sport) 70cc - 879kr
    Hebo - Variatorkit Competiion Plus - 949kr
    Hebo - Koppling (Racing R) 107mm - 719kr (vet inte om du har 107mm eller 105mm men finns till båda iaf)
    Arreche - Förgasare (Amal) 19mm - 699kr
    Stage6 - Luftboxfilter Dubbellager - 69kr

    =3 315kr + 99kr (postförskott + frakt)

    Där har du en skön setup att ha på sin brukis.
    han borde lägga alla pengar mer sparsamt ist , skitbra setup du fick ihop till han men skulle nog ha kört på stylepross , kopia av delta clutch ist , som finns på cykel kraft för 549 =) , sen den cyllindern du tycker han ska köpa tror ja är grymt värd ! , kör airsal t6 racing på ludixen , grymt nöjd , alla som tror att motorforce grejer är skräp borde faktiskt prova dem innan de säger nåt

  26. #26

  27. #27
    köp ett nytt kåpset vettja

    Edit: eller modda ditt titta Neex Custom roxx/ roooomppahhh nu är namnet eller ta idéer från Qaktuz RedRoxx: http://www.moppenet.nu/showthread.ph...quot-quot-quot
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  28. #28

  29. #29
    köp lack o fixa den, sen rekommenderar jag att du köper begagnat istället för nytt beroende på vad du ska köpa, du sparar pengar på det och får värre grejer för pengarna än vad du skulle få om du hade köpt nytt
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  30. #30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in