90 hp ur en moppe ?

ja som topicen säger.. 90 hästar ur en moppe, det är vad malaguti iallafall försökt med Team Cristofolini Racing och en Malaguti F12. V4a !

här är resultatet, scrolla ner lite: http://twostrokerider.se/artiklar/1747
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

90 hp med 4st cylindrar ja, och dessutom på 50mm borrning, måste vara över 75cc/ cylinder och et blir altså 22,5hk/ cylinder vilket inte är så "extremt" i dagens läge

Men visst. den va cool

Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    ja som topicen säger.. 90 hästar ur en moppe, det är vad malaguti iallafall försökt med Team Cristofolini Racing och en Malaguti F12. V4a !

här är resultatet, scrolla ner lite: http://twostrokerider.se/artiklar/1747
    Ibland förstår jag inte varför man lägger ner sån tid på att skapa något så värdelös som en ful moped med fyra cylindrar.
    Citat Ursprungligen postat av Panceta
    Det första jag gör på ett förhör är att ta upp snusdosan, baka en fet jävel sen sitta där och va skitkaxig.

ful ja, snabb som ett as också
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

Vem tar på sig att göra ett "manne-diagram"?

Finns ju flera styckna liknande såna där. Man bör ju iallafall kunna trycka ut lite mera än 22.5 per cylinder.

Reg.datum
    Nov 2010
    Kollade kommentarerna , suck .. TSR

att tsr är som det är, det är 1 sak men moppen en annan, klart det hade vart lite bättre drag med 4 Stage 6 R/T 95 cc men ändå, 90 hästar är en del

Rätt coolt att man lyckats dra på 4 cylindrar. Inte snygg men ett monster i sann glimt av ögat!

Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    att tsr är som det är, det är 1 sak men moppen en annan, klart det hade vart lite bättre drag med 4 Stage 6 R/T 95 cc men ändå, 90 hästar är en del
    Du vet det va? Att det skulle bli bättre drag? Har du testat och jämnfört eller?
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Kyckling är skiten! Det och lite proteinpulver så ska du se att du snart är framme!

Av nyfikenhet: När går det från att vara en moppe till en MC då? Finns ju motorcyklar som ser precis ut som mopedscootrar? Och motormässigt är ju knappast 4*75cc knappast.. moppemässigt?

Aja, snyggt byggt iaf!
    ''Knäpp och noobig fråga nån ställt''

Citat Ursprungligen postat av PojkenMedKepsen Visa inlägg
    Av nyfikenhet: När går det från att vara en moppe till en MC då? Finns ju motorcyklar som ser precis ut som mopedscootrar? Och motormässigt är ju knappast 4*75cc knappast.. moppemässigt?

Aja, snyggt byggt iaf!
    så länge det utgår från ett moped motor block

Citat Ursprungligen postat av PojkenMedKepsen Visa inlägg
    Av nyfikenhet: När går det från att vara en moppe till en MC då?
    rent juridiskt är det ju när man byter ut originaldelarna... tycker för övrigt det löjligt att kalla det moppe när man bytt ut motor och hela skiten

fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    BRUUUUUTAAALL
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Inte världens snyggaste men ser endå rätt bra ut, och är riktigt jävla RÅ!
    Dom 2 översta rören är ju överdrivet snygga också
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

skulle va nå o komma med den t skolan
    Kolla gärna in mina fordon:Yamaha Aerox, Speedciao'n, Masai db50, flakmoppe

Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Ibland förstår jag inte varför man lägger ner sån tid på att skapa något så värdelös som en ful moped med fyra cylindrar.
    Det kallas att ha ett intresse och i och med att alla människor på denna jord resonerar olika samt har individuella tankar, åsikter och drömmar så förstår jag inte varför det skulle vara något annorlunda att göra ett sådant bygge. Bara fjantigt att vara cynisk och förakta andra personer.
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in