Ämne: 80cc och 12hk?
Hybridvisning
-
2010-11-20, 23:35 #1
80cc och 12hk?
Tja. Kolla på lite cyllar och då kom ja över denna http://www.twostroke.se/product.asp?product=16715 och den har 12hk på 80cc vilket jag tycker är rätt lite för den kubiken?
-
2010-11-21, 00:02 #2
Det låter jätte bra tycker jag, hört talas om att det finns olika användningsområden eller klasser?
-
2010-11-21, 00:10 #3
-
2010-11-21, 13:21 #4
-
2010-11-21, 13:30 #5
-
2010-11-21, 13:06 #6
dom luftkylda 80cc crossarna ligger på ca 12 hk
-
2010-11-21, 13:30 #7
Har för mig att en Airsal 70cc sakulle ha 12 häst? Med rätt avgassystem och så men
-
2010-11-21, 13:50 #8
Större cylindervolym = mera vrid.
-
2010-11-21, 13:52 #9
banka på en 250 2T cylinder
-
2010-11-21, 15:06 #10
Vill man ha hyfsat bottendrag, brett register och lite mer toppeffekt så är den rätta vägen att gå att öka cylindervolymen maximalt och behålla ganska tama portdurationer. På en brukshoj som ska hålla länge är det helt rätt typ av cylinder.
En annan fördel med låga durationer är att man får mycket större frihet vid portning, man kan porta som man vill istället för att anpassa sig efter oönskade portstorlekar/former som man ibland måste när man utgår från en vassare cylinder.
-
2010-11-21, 20:56 #11
Twostroke skriver ju ungefär samma på många cylindrar så hade inte litat allt för mycket på vad där står.
Men tycker det låter ganska rimligt med ca 12hk. Vill man upp mot 20 får man nog satsa på lite vassare grejer
är ju egentligen bara skönare med 80cc på en bruksmoppe då den blir mycket starkare så man slipper ligga på fullgas i motvind och uppförsbackar.
dessutom är 12 hästar ganska mycket, vet du hur snabbt en häst springer ?utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv
Släng en kommentar på Dracenhttp://www.moppenet.nu/showthread.php/4708
-
2010-11-22, 17:09 #12
-
2010-11-22, 17:39 #13utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv
Släng en kommentar på Dracenhttp://www.moppenet.nu/showthread.php/4708
-
2010-11-22, 23:31 #14
-
2010-11-23, 05:11 #15
-
2010-11-22, 17:14 #16
-
2010-11-21, 21:14 #17
Det är många fler faktorer än bara slagvolymen som spelar in på effekten.
En stor cylinder behöver inte alltid lämna mer effekt än en mindre. Dock finns det ofta större potential att plocka ur mer effekt ur en större cylinder beroende portgeometrin.
-
2010-11-21, 21:28 #18
Glöm inte att det är kataloghästar! Det stämmer sällan överens med verkligheten.
Följ Moppenets största projekttråd här!