Hybridvisning

  1. #1
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637

    80cc och 12hk?

    Tja. Kolla på lite cyllar och då kom ja över denna http://www.twostroke.se/product.asp?product=16715 och den har 12hk på 80cc vilket jag tycker är rätt lite för den kubiken?
    Senast redigerat av Michél den 2010-11-21 klockan 00:16.

  2. #2
    Det låter jätte bra tycker jag, hört talas om att det finns olika användningsområden eller klasser?

  3. #3
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Lange Visa inlägg
    Det låter jätte bra tycker jag, hört talas om att det finns olika användningsområden eller klasser?
    Jo de klart. Men hur ofta vill man ha 80cc med 12hk? Vill man ha cruiser cylle köper man ju knappast 80cc. Ja har kollat på filmer med den cyllen dom går ju som påsar skit allihopa med

  4. #4

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Vadårå?

    Skönt med 80cc, iaf MHR replica, varvar som en originalcylinder men vääldigt mycket kraft.
    +1...

  6. #6
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    dom luftkylda 80cc crossarna ligger på ca 12 hk

  7. #7
    Har för mig att en Airsal 70cc sakulle ha 12 häst? Med rätt avgassystem och så men

  8. #8

  9. #9

  10. #10
    Vill man ha hyfsat bottendrag, brett register och lite mer toppeffekt så är den rätta vägen att gå att öka cylindervolymen maximalt och behålla ganska tama portdurationer. På en brukshoj som ska hålla länge är det helt rätt typ av cylinder.

    En annan fördel med låga durationer är att man får mycket större frihet vid portning, man kan porta som man vill istället för att anpassa sig efter oönskade portstorlekar/former som man ibland måste när man utgår från en vassare cylinder.

  11. #11
    Twostroke skriver ju ungefär samma på många cylindrar så hade inte litat allt för mycket på vad där står.
    Men tycker det låter ganska rimligt med ca 12hk. Vill man upp mot 20 får man nog satsa på lite vassare grejer

    är ju egentligen bara skönare med 80cc på en bruksmoppe då den blir mycket starkare så man slipper ligga på fullgas i motvind och uppförsbackar.
    dessutom är 12 hästar ganska mycket, vet du hur snabbt en häst springer ?
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

    Släng en kommentar på Dracen http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708

  12. #12
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av E.Hansson Visa inlägg
    Twostroke skriver ju ungefär samma på många cylindrar så hade inte litat allt för mycket på vad där står.
    Men tycker det låter ganska rimligt med ca 12hk. Vill man upp mot 20 får man nog satsa på lite vassare grejer

    är ju egentligen bara skönare med 80cc på en bruksmoppe då den blir mycket starkare så man slipper ligga på fullgas i motvind och uppförsbackar.
    dessutom är 12 hästar ganska mycket, vet du hur snabbt en häst springer ?
    vongyllis plockade 18hk ur en t6a med hjälp av emil,
    med en 80cc borde man kunna plocka ur nästan 20 hk med avstämt, emils portning, lagom förgasare och övriga bra grejer!

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av hyperperra Visa inlägg
    vongyllis plockade 18hk ur en t6a med hjälp av emil,
    med en 80cc borde man kunna plocka ur nästan 20 hk med avstämt, emils portning, lagom förgasare och övriga bra grejer!
    men då blir det ju vassare grejer behåll den cylindern helt orörd så kan det bli svårt att få upp den i 20 hästar
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

    Släng en kommentar på Dracen http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708

  14. #14
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av E.Hansson Visa inlägg
    men då blir det ju vassare grejer behåll den cylindern helt orörd så kan det bli svårt att få upp den i 20 hästar
    ja, men oftast blir det billigare att porta/ överlämna jobbet till nån duktig än att köpa en redan vass cylinder

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av hyperperra Visa inlägg
    ja, men oftast blir det billigare att porta/ överlämna jobbet till nån duktig än att köpa en redan vass cylinder
    Det kostar att ligga på topp. Sen att den bänken Viktor bänkade på missvisar med cirkus 1-3 HK är ju en annan grej, den cylindern är säkert god för 20 hk.
    Citat Ursprungligen postat av Riejukillen Visa inlägg
    sötis, du skulle ha lagt av en jävla brakskit då hade du fått en extra knuff så hade du kört under 7sek

  16. #16

  17. #17
    Det är många fler faktorer än bara slagvolymen som spelar in på effekten.
    En stor cylinder behöver inte alltid lämna mer effekt än en mindre. Dock finns det ofta större potential att plocka ur mer effekt ur en större cylinder beroende portgeometrin.

  18. #18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in