Hybridvisning

Trimmat med eu kort och utan

vad blir det för skillnad om man åker fast med en trimmad Eu moppe utan kort och om man åker fast på en trimmad med kortet?

Utan kort:
    Olovlig körning

Med kort:
    Framförande av oregistrerat fordon

Vågar dock inte säga det 100% säkert men är 80% säker på detta.
    Citera för svar. Rött som moderator. Svart som vanlig forumit.

får man värst straff med kort ellr utan kort?

Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Det är exakt samma straff eftersom moppen är trimmad. Du saknar behörighet (EU-kort gäller ju enbart originalmoppe) och därmed är det olovlig körning i båda fallen.
    What he said ^^
    Citera för svar. Rött som moderator. Svart som vanlig forumit.

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Men har man kort, så kanske polisen är snäll och släpper dig endå? T.ex ifall man bara kör urpluggat?

Och då gäller det nog att inte åka med en moped som låter som en cross också...eller går som en
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Men har man kort, så kanske polisen är snäll och släpper dig endå?

Men då gäller det nog att inte åka med en moped som låter som en cross också...eller går som en
    knappast grabbeN!
    Kolla gärna in mina fordon:Yamaha Aerox, Speedciao'n, Masai db50, flakmoppe

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Man vet aldrig! Finns snälla poliser också!
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

det är väl typ tjänstefel att låta något gå om de har en trimmad moped?

Peter_95s avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    ja torska utan kort i september , olovlig körning inte så glada poliser (a)

Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

Peter_95s avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Ja, då det är ett körkort kan de göra det.
    polisen i lkpg sa att transport styrelsen är sega p å att ändra det , så även om dom drar in det kan de ta upp emot ett år innan det dras tillbaka

Citat Ursprungligen postat av Peter_95 Visa inlägg
    polisen i lkpg sa att transport styrelsen är sega p å att ändra det , så även om dom drar in det kan de ta upp emot ett år innan det dras tillbaka
    Därför är det totalt onödigt att utmana ödet. Hur roligt det en är. Jag vet. Jag har fått bita i det sura äpplet några gånger och det är verkligen inte värt det kan jag säga. Får skylla mig själv som den idiot man har vart. Ångrar mig något otroligt idag.

Och som du skriver. Efter att vägverket la över allt ansvar på Transportstyrelsen så går såna här ärenden sjukt segt. Upp mot ett år kan man få vänta innan man får beslutet utskickat. Jag väntade över ett år och under den tiden ringde mor ett x-antal gånger till dom för att få klarhet i när jag skulle få beskedet utskickat. Tillslut så ringde mamma upp en sista gång och vad om att få prata med chefen. Han fick det förklarat att jag hade betalat mina böter och tillslut så ringde självaste överhuvudet upp mamma och sa det att det inte skulle bli något mer. Han ansåg att jag hade fått mitt straff vilket var tur. Har inte känt sån lättnad förut. Har inte kört en trimmad moped på gata sen dess (förutom Frihamnen).

Någon som har en aning om det blir grov olovlig andra gången? Är så när man kör bil och mc iaf..

Peter_95s avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Citat Ursprungligen postat av MJK Visa inlägg
    Någon som har en aning om det blir grov olovlig andra gången? Är så när man kör bil och mc iaf..
    ja det blir det , känns jävligt bra att ja kommer köra med en komplett midrace setup i sommar nu (a) <3

Lagen om straff för vissa trafik brott §3 säger "För någon uppsåtligen körkortspliktigt fordon utan att vara berättigad att föra sådant fordon, dömes för olovlig körning till böter. Har han tidigare innehaft körkort som blivit återkallat eller har brottet skett vanemässigt eller är det annars att anse som grovt, må dömas till fängelse i högst sex månader."

Två gånger är inte att juridiskt sätt kalla "vanemässigt". Men säg som exempel att du fått ditt AM körkort indraget eller haft det indraget, du kör ändå trimmat och blir stoppad av polisen. Då kan du dömas till Grov olovlig körning.

Fortsätter du med dina buskörningar så kan nedanstående lag träda kraft

7 § "Ett fordon som har använts vid brott enligt denna lag får förklaras förverkat, om det behövs för att förebygga fortsatt sådan brottslighet och förverkande inte är oskäligt. Detsamma gäller annan egendom som har använts som hjälpmedel vid brott enligt denna lag."

Mvh

haha, ofan. Känns ju inte riktigt värt

Peter_95s avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    haha, ofan. Känns ju inte riktigt värt
    börja med att iaf ha en laglig moppe (man blir nästan aldrig stannad när man kör laglig & kör original) sen så komemr säkert det vanliga kompisen drar på sitt tk rör & blåser om dig hela tiden så börjar du med trimma

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in