1. #1

    Tändlås till PVL Twins

    Ställt frågan på tsr men inget bra svar så ställer den här också.

    Tjena, det är så då att jag har en racing tändning och ska koppla tändlåset till den. Från CDI/Tändspolen (Cdi & Tändspole i ett) går det fyra kablar. En jord, två till själva tändplattan och en röd kabel som är för att döda motorn, dödmansgrepp osv.



    Denna röda kabeln ska gå att koppla till tändningslåset men vet dock inte till vilken kabel då det finns 4 stycken från själva tändningslåset.

    http://www.twostroke.se/product.asp?product=30557 Bilder på tändningslåset.

    Antar att jag ska koppla den röda från cdin/tändspolen till den enskilda röda på tändlåset. Som sagt el är inte min stora grej och vill vara på säkra sidan så frågar här.

    Tack för svar!

  2. #2

  3. #3
    Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kjula flygraka
    Inlägg
    688
    Först och främst, har du en multimeter? Om nej, åk till Biltema eller liknande ställe och köp, finns från hundringen och uppåt i prisklass ungefär.

    Mät med multimetern mellan vilka kablar du har kontakt då den är avstängd samt att dessa inte har kontakt när tändningen är på. Koppla då den röda kabeln på en av dessa och den andra mot jord, om du också vill ha en extra dödare kan denna paralellkopplas på samma röda kabel med andra änden mot jord.


    Det går att fuska ihop det också utan multimeter på diverse andra sätt, men jag lovar dig att det är välinvesterade pengar!
    Don´t make excuses, make horsepower!

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Först och främst, har du en multimeter? Om nej, åk till Biltema eller liknande ställe och köp, finns från hundringen och uppåt i prisklass ungefär.

    Mät med multimetern mellan vilka kablar du har kontakt då den är avstängd samt att dessa inte har kontakt när tändningen är på. Koppla då den röda kabeln på en av dessa och den andra mot jord, om du också vill ha en extra dödare kan denna paralellkopplas på samma röda kabel med andra änden mot jord.


    Det går att fuska ihop det också utan multimeter på diverse andra sätt, men jag lovar dig att det är välinvesterade pengar!
    En multimeter har jag hemma någonstans.

    Så det du menar är att jag ska ta den röda kabeln från CDI/tändspolen och koppla till tändlåsets olika kablar medans jag mäter med en multimeter. Och tändlåset skal vara av?

    Tack!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in