1. #1

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Tjaa, kommer inte på nån bra rubrik men behöver lite hjälp, helst så fort som möjligt.. därav jag gör en egen tråd.

    Formaterade min dator för ett tag sen, skulle installera in internet eller vad man ska säga.. Allt funkade skitbra och jag har själv programmet!
    Men problemet är att mina usb portar inte verkar vilja känna av själva sändaren, när jag trycker in skiten i datan börjar en liten lampa på adaptern lysa ( ska egentligen blinka) och ingeting händer.. när man väl testat några gånger står det att datorn inte känner av skiten.. har 6 st usb portar och det funkar inte i någon utav dem, har självklart testat att koppla in andra saker och det funkar utmärkt.

    Innan jag formaterade datorn funkade allting skitbra, har testat att formatera 1 gång till utan framgång. Någon som har lust och hjälpa till? Är inte sugen på att köpa ny dator för ett sådant "litet problem"
    Nätverkskabel är heller inget alternativ jag vill ha genom hela lägenheten heller..

    Hoppas att man förstår någorlunda vad jag skrivit.
    Svar uppskattas verkligen!

    /Gurra
    Vilket OS är det du installerat? Windows 7 har ofta drivrutiner för trådlösa USB-nätverkskort.

    Framgår inte exakt om du installerat drivrutinerna för USB-nätverkskortet eller ej, ladda ner senaste från tillverkarens hemsida (självklart till rätt OS) och installera och prova igen.
    Kan vara så att det helt enkelt inte finns drivrutiner till ditt nätverkskort på just det OSet du har nu, det hände Michél, han köpte nytt nätverkskort bara.

    Citera om du undrar något mer eller om det ej löser sig.
    Citera för svar. Rött som moderator. Svart som vanlig forumit.

  3. #3

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Det är windows xp jag har, så relativt gammal.. Fick med en skiva när jag köpte datorn jag installerade programmet med, så själva installationen är genomförd och programmet finns på datorn, men saken är att datorn inte verkar vilja känna av adaptern, vilket är skumt som satan! men kan ju iofs testa att ladda ner programmet
    Man tycker ju att det ska funka då jag formaterat datorn förut och då har de funkat att installera utan några som helst problem.
    Men hur bär man sig åt för att ladda ner skiten om jag inte har något internet?

    Tack för svaret!
    Är programmet installerat ska det ju egentligen fungera...

    Använd en annan dator i hemmet/en väns dator tillsammans med ett USB-minne för att få över filen till rätt dator eller kör trådat till datorn i några minuter tills du installerat programmet i fråga.

    Kolla även igenom instruktionsboken/manualen till det trådlösa nätverkskortet, kan vara att du missat någon punkt som kanske behövs?
    Citera för svar. Rött som moderator. Svart som vanlig forumit.

  5. #5

  6. #6
    Drivrutiner till moderkortet?

  7. #7

  8. #8

  9. #9

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in