Sidan 23 av 36 Första ... 13212223242533 ... Sista
  1. #661
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Well, alla härmar alla i detta samhälle. Inte bara när det gäller mobiler och plattor, och det har ju även fördelar.
    Men ser man inte skillnad på en samsung-platta och en iPad så bör man gå och kolla ögonen tycker jag.
    sämsta ursäkten, två fel gör inte ett rätt. tyder mest på dålig fantasi tycker jag, apple kom ju "ur ingenting" på det så det finns ju inget som hindrar samsung att komma på något bättre, men ändå väljer de att plagiera, varför, jo för att apple är bäst helt enkelt.

  2. #662
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    sämsta ursäkten, två fel gör inte ett rätt. tyder mest på dålig fantasi tycker jag, apple kom ju "ur ingenting" på det så det finns ju inget som hindrar samsung att komma på något bättre, men ändå väljer de att plagiera, varför, jo för att apple är bäst helt enkelt.
    Att deras idé kom först gör inte direkt produkten bättre.

  3. #663
    Citat Ursprungligen postat av pontakoj Visa inlägg
    Att deras idé kom först gör inte direkt produkten bättre.
    att andra företag inte kan komma upp på deras nivå utan att plagiera gör apple bättre än företagen som plagierar dem.

  4. #664
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    sämsta ursäkten, två fel gör inte ett rätt. tyder mest på dålig fantasi tycker jag, apple kom ju "ur ingenting" på det så det finns ju inget som hindrar samsung att komma på något bättre, men ändå väljer de att plagiera, varför, jo för att apple är bäst helt enkelt.
    Det är ingen ursäkt, det är så det är.

    Fast, apple har ju kopierat en av samsungs mobiler f500 eller vad skiten nu heter. Och det var innan iPhone t.o.m. Orkar inte leta fram artikeln.

    EDIT; var inte f500. Men w/e..

  5. #665
    will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 507
    Alla har sin egen åsikt, vissa tycker att Apple är bäst, vissa tycker att HTC är bäst o.s.v.


  6. #666
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    att andra företag inte kan komma upp på deras nivå utan att plagiera gör apple bättre än företagen som plagierar dem.
    Men det gör inte deras produkt bättre...

  7. #667
    will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 507
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Det är ingen ursäkt, det är så det är.

    Fast, apple har ju kopierat en av samsungs mobiler f500 eller vad skiten nu heter. Och det var innan iPhone t.o.m. Orkar inte leta fram artikeln.

    EDIT; var inte f500. Men w/e..
    f700

    http://www.idg.se/2.1085/1.381061/an...-fran-samsung?


  8. #668
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Det är ingen ursäkt, det är så det är.

    Fast, apple har ju kopierat en av samsungs mobiler f500 eller vad skiten nu heter. Och det var innan iPhone t.o.m. Orkar inte leta fram artikeln.

    EDIT; var inte f500. Men w/e..
    det spelar väl ingen roll hur det är eller inte, att andra plagierar är en dålig ursäkt för att själv göra det. skulle du börja våldta barn om tillräckligt många andra gjorde det?
    eftersom du verkar vela lite om huruvida apple kopierade samsungs telefon på 1800-talet eller inte väljer jag att inte säga något om det...

    edit: där kom den, och ja om nu apple kopierade samsung rakt av är det väl inte så snyggt... men det legitimerar fortfarande inte att fortsätta plagiera andras koncept...

  9. #669

  10. #670
    förresten:
    Enligt nyhetsbloggen Appleinsider så stämmer emellertid inte Androidanvändarnas påståenden. Samsung F700 visades aldrig upp på Cebit 2006, utan nämndes endast av Samsung vid det tillfället.

    Den första prototypen av Samsung F700 visades istället upp i februari 2007, en månad efter att Apple lanserat den första iPhonemodellen. Enligt flera medierapporter vid tidpunkten döptes Samsung F700 till ”Samsungs svar på iPhone”.

  11. #671
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    det spelar väl ingen roll hur det är eller inte, att andra plagierar är en dålig ursäkt för att själv göra det. skulle du börja våldta barn om tillräckligt många andra gjorde det?
    eftersom du verkar vela lite om huruvida apple kopierade samsungs telefon på 1800-talet eller inte väljer jag att inte säga något om det...
    Fast, vad har det med att kopiera elektronik att göra förstår jag inte. Inte relevant på något sätt.
    Bra, så då har vi konstaterat att iskräp är en kopia på f700
    --

    Nu något helt annat.
    Har suttit och dregglat över (Google) Galaxy Nexus i flera dagar nu, http://www.katshing.se/mobiler/samsu...us-15000_25624
    Blir utan tvekan min nästa mobil.

  12. #672
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Fast, vad har det med att kopiera elektronik att göra förstår jag inte. Inte relevant på något sätt.
    Bra, så då har vi konstaterat att iskräp är en kopia på f700
    klart det är, att kopiera andras koncept är fult, att våldta barn är också fult. att många andra kopierar andras koncept ursäktar inte att man själv gör det, samma sak gäller våldtäkt av barn. ser du inte kopplingen kan jag bara beklaga.
    eller inte, se mitt citat

  13. #673
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    klart det är, att kopiera andras koncept är fult, att våldta barn är också fult. att många andra kopierar andras koncept ursäktar inte att man själv gör det, samma sak gäller våldtäkt av barn. ser du inte kopplingen kan jag bara beklaga.
    eller inte, se mitt citat
    Om man nu litar på tidningar/hemsidor så, det är upp till dig Sen hemsidan... "Appleinsider" Vilken sida kan dom stå på? hmm
    Ser tyvärr ingen koppling mellan att kopiera elektronik och våldta barn.

  14. #674
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Om man nu litar på tidningar/hemsidor så, det är upp till dig
    Ser tyvärr ingen koppling mellan att kopiera elektronik och våldta barn.
    så vem borde man lita på isåfall? samsung kanske, för de är ju inte partiska alls...?
    ok då, då går vi ner några nivåer så att även du ska förstå. ser du kopplingen mellan att göra något fult och att göra något annat fult? tycker du det är okej att bete sig illa mot andra för att andra beter sig illa mot andra? om du tycker det undrar jag lite hur du tänker...

  15. #675
    Tankade ner Androids senaste systemupdatering i fredags, funkar mycket bättre än det gammla, apparna har inte crashat lika ofta som på gammla osv, kan hittills inte ge den annat är ++++!
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  16. #676
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    så vem borde man lita på isåfall? samsung kanske, för de är ju inte partiska alls...?
    ok då, då går vi ner några nivåer så att även du ska förstå. ser du kopplingen mellan att göra något fult och att göra något annat fult? tycker du det är okej att bete sig illa mot andra för att andra beter sig illa mot andra? om du tycker det undrar jag lite hur du tänker...

    Altså jag bara undrar, Tror du apple är ett perfekt företag som aldrig har kopierat någon och beter sig som små änglar?
    Du får det verkligen att låta så. Lätt att lägga skit på andra som du kanske vet.
    Jag vet att samsung har tagit design från ipad, Men hade samsung inte gjort det så skulle dom ändå lyckas lika bra som dom gör nu är jag säker på.

  17. #677
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Altså jag bara undrar, Tror du apple är ett perfekt företag som aldrig har kopierat någon och beter sig som små änglar?
    Du får det verkligen att låta så. Lätt att lägga skit på andra som du kanske vet.
    Jag vet att samsung har tagit design från ipad, Men hade samsung inte gjort det så skulle dom ändå lyckas lika bra som dom gör nu är jag säker på.
    alltså jag bara undrar, tycker du det är okej att bete sig fult för att många andra gör det?
    och nej, inga företag är perfekta, men nu är det uppenbarligen så att apple har kommit med ett antal koncept som "vissa" företag har snott, exempelvis utseendet hos ios, utseendet hos ipad, microsoft har uppenbart snott mac osx' dock till windows 7 osv. när har jag förresten sagt att det är okej för apple att sno andras koncept (för det är det du menar med frågan)?

  18. #678
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    alltså jag bara undrar, tycker du det är okej att bete sig fult för att många andra gör det?
    och nej, inga företag är perfekta, men nu är det uppenbarligen så att apple har kommit med ett antal koncept som "vissa" företag har snott, exempelvis utseendet hos ios, utseendet hos ipad, microsoft har uppenbart snott mac osx' dock till windows 7 osv. när har jag förresten sagt att det är okej för apple att sno andras koncept (för det är det du menar med frågan)?
    Nej det tycker jag inte.
    Nä inga företag är "rena" Så att säga. Ja, samsungs menyer och plattor är likt, men enligt mig inte "ta fel på-likt" Någon måtta tycker jag det borde vara på denna kopiering ändå.

    Aa det var det jag försökte säga.

  19. #679
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Nej det tycker jag inte.
    Nä inga företag är "rena" Så att säga. Ja, samsungs menyer och plattor är likt, men enligt mig inte "ta fel på-likt" Någon måtta tycker jag det borde vara på denna kopiering ändå.

    Aa det var det jag försökte säga.
    så på vilket sätt ursäktas då samsungs plagiat med att "det finns andra som också plagierar"?

    hmm, om inte det här är "ta fel på-likt" så vet jag inte vad som är:

  20. #680
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    så på vilket sätt ursäktas då samsungs plagiat med att "det finns andra som också plagierar"?

    hmm, om inte det här är "ta fel på-likt" så vet jag inte vad som är:
    Detta säger allt. Förstår att samsung gör som dom gör.

    Apple ger Samsung lista på hur de kan undvika stämningar

    Främre yta som inte är svart
    En övergripande design som inte är rektangulär och som inte har rundade hörn
    Skärm som inte är centrerad på framsidan och som har framträdande ramar på sidan
    Inga horisontella högtalare
    Främre yta med framträdande dekorationer
    Inga ramar på framsidan alls
    För surfplattor ger Apple följande tips för att undvika stämningar:

    En design som inte är rektangulär och som inte har rundade hörn
    Tjocka ramar på framsidan istället för en tunn rand
    En framsida som inte är helt platt
    Profiler som inte är tunna
    Belamrat utseende

    Apple äger tydligen rätten på allt det där *host host krax krax*
    Hur skulle mobiler se ut om det där gällde alla? Haha Lamt av apple.

    Och ser du allvarligt inte skillnaden på dom där så kolla synen. skulle se skillnaden från 50 meters håll.

  21. #681
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Detta säger allt. Förstår att samsung gör som dom gör.

    Apple ger Samsung lista på hur de kan undvika stämningar

    Främre yta som inte är svart
    En övergripande design som inte är rektangulär och som inte har rundade hörn
    Skärm som inte är centrerad på framsidan och som har framträdande ramar på sidan
    Inga horisontella högtalare
    Främre yta med framträdande dekorationer
    Inga ramar på framsidan alls
    För surfplattor ger Apple följande tips för att undvika stämningar:

    En design som inte är rektangulär och som inte har rundade hörn
    Tjocka ramar på framsidan istället för en tunn rand
    En framsida som inte är helt platt
    Profiler som inte är tunna
    Belamrat utseende

    Apple äger tydligen rätten på allt det där *host host krax krax*


    Och ser du allvarligt inte skillnaden på dom där så kolla synen. skulle se skillnaden från 50 meters håll.
    håller med om att det där är "lite" överdrivet, men det är ingen lag utan bara fulretorik från apples sida.

    är du dum på riktigt? menar du att det inte finns några likheter som kan tyda på att samsung "inspirerats av" dvs plagierat apple rakt av? du ser inte att samsung-telefonen har rundad form med en list runt, identiskt upplägg med apparna på framsidan, en identisk dock längst ned med genväg till telefonfunktion osv? högtalaren är inte alls lik? om DU inte ser det kanske DU borde kolla synen och eventuellt förmågan att se mönster och samband.
    min syn är för övrigt så bra som min körskola kunde mäta så det är nog lugnt för min del.

  22. #682
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    håller med om att det där är "lite" överdrivet, men det är ingen lag utan bara fulretorik från apples sida.

    är du dum på riktigt? menar du att det inte finns några likheter som kan tyda på att samsung "inspirerats av" dvs plagierat apple rakt av? du ser inte att samsung-telefonen har rundad form med en list runt, identiskt upplägg med apparna på framsidan, en identisk dock längst ned med genväg till telefonfunktion osv? högtalaren är inte alls lik? om DU inte ser det kanske DU borde kolla synen och eventuellt förmågan att se mönster och samband.
    min syn är för övrigt så bra som min körskola kunde mäta så det är nog lugnt för min del.
    Klart jag ser likheterna, har aldrig sagt att jag inte ser dom. Jag sa att ser man inte skillnaden på dom så bör man kolla synen.
    Men tyck vad du vill. För jag ser mycket skillnad på telefonerna.

    Står ändå på samsungs sida när det gäller mot apple a.k.a skaparna av mobiltelefonen, som dom verkar påstå ibland

  23. #683
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Klart jag ser likheterna, har aldrig sagt att jag inte ser dom. Jag sa att ser man inte skillnaden på dom så bör man kolla synen.
    Men tyck vad du vill. För jag ser mycket skillnad på telefonerna.

    Står ändå på samsungs sida när det gäller mot apple a.k.a skaparna av mobiltelefonen, som dom verkar påstå ibland
    ok, så enligt dig är det här resonemanget helt legitimt:

    det här är en volvo:


    det här är INTE en volvo, för jag har snott konceptet och ändrat några mindre detaljer:


    eller?

    det finns ju uppenbart skillnader, det vore väldigt konstigt om telefonerna vore exakt identiska. saken är att det inte behöver råda exakt likhet mellan telefonerna för att det ska vara ett plagiat, men likheterna är uppenbara och samsung har uppenbart snott konceptet rakt av och ändra några mindre detaljer.
    vet du vad det innebär att en uppsats är ett plagiat? det innebär inte att man har tagit ett screenshot av en annan uppsats, utan att man uppenbart har kopierat innehållet från en annan uppsats och ändrat mindre detaljer så att den inte längre är exakt likadan som den uppsats man plagierar. och det är exakt vad samsung har gjort här, och vad jag har gjort med min helt egna inte-volvo-bil.

  24. #684

  25. #685
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Klart jag ser likheterna, har aldrig sagt att jag inte ser dom. Jag sa att ser man inte skillnaden på dom så bör man kolla synen.
    Men tyck vad du vill. För jag ser mycket skillnad på telefonerna.

    Står ändå på samsungs sida när det gäller mot apple a.k.a skaparna av mobiltelefonen, som dom verkar påstå ibland
    De anklagar ju varran för saker hela tiden, det går över. Klart telefoner får likna varran sålänge det inte är plagiat, de punkter som flytes fram var bara exempel(eller?)
    på vad som skulle kunna ändras för att göra telefonen mindre lik iPhone, vem sa att alla punkter behövde uppfyllas?
    Förmodligen så blir det ändå inget av det här, htc har eller ska få säljstopp av vissa mobiler i Usa, även det går troligtvis över innan det väl kommer till kritan.
    Citat Ursprungligen postat av Panceta
    Det första jag gör på ett förhör är att ta upp snusdosan, baka en fet jävel sen sitta där och va skitkaxig.

  26. #686

  27. #687
    will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 507
    Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    Vilken är den trevligaste/prisvärdaste android luren för tillfället? Är svag för HTC, har en desire HD nu som jag spräckt skärmen på. Kan byta den för 1500kr typ men är inte nöjd med batteritiden, allt annat är grymt så tänkte att jag likaväl kan byta kanske!
    Hur mycket får den kosta?

    Edit: Samsung Galaxy S plus, Galaxy S2, Galaxy Nexus

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
    Senast redigerat av will3 den 2011-12-25 klockan 11:29.


  28. #688

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    Vilken är den trevligaste/prisvärdaste android luren för tillfället? Är svag för HTC, har en desire HD nu som jag spräckt skärmen på. Kan byta den för 1500kr typ men är inte nöjd med batteritiden, allt annat är grymt så tänkte att jag likaväl kan byta kanske!
    Galaxy nexus hade jag köpt utan tvekan , jag har lillebrorsan till den.
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  29. #689

  30. #690

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in