Hybridvisning

  1. #1

    Fiddy Tändspole på Viva city ?

    Tja Som rubriken lyder så undrar ja om man kan använda en Tändspole från en fiddy 110cc ??

    Tacksam för snabba svar

    MVH FelixX-Bx

  2. #2

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av repoint Visa inlägg
    pröva
    Tänkte göra de nu

  4. #4
    om den e dubbelstiftad så går det

  5. #5

  6. #6

  7. #7
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av eddie^ Visa inlägg
    konstigt när jag har cdi från en kinamoppe på min fiddy
    de fungerar bara för att de är sama cdi på kina mopederna som på fiddys
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  8. #8
    tändspolarna spelar ingen roll. min bror har cross tändspole på hans och han har aldrig haft problem

  9. #9

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Det kan spela roll. Tändspolar är också CDI på nyare system. Och alla CDI tändsystem fungerar inte exakt likadant. Så att bara slänga på valfri CDI/tändspole funkar inte. Nu hade din bror tur att tändsystemet funkade med just den CDI'n.

    Gäller det gamla tändsystem med brytare och utanpåliggande tändspole fungerar det med vilken universaltändspole som helst. (Dem som inte är en CDI d.v.s)
    Jo men nu sa han bara "tändspole" (menas utan CDI). Tändspole med CDI kallas oftast "Tändmodul", eller kombinerad tandspole .

    De flesta tändspolar som har 2 spift på baksidan fungerar utmärkt. Gäler bara att koppla rätt, men det e alltid en jord och en gnistgivare. Vivacity har samma elsystem som speedfight så det är ingen tur eller slump då den har en separat tandspole.

  11. #11

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Folk säger tändspole och CDI till båda sakerna. Så man vet aldrig exakt vad dem menar!
    Okej vi tar undantag till noobsen, men de som väl vet ska det inte vara problem för.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in