1. #1

    Suzuki m12s, Söker efter cylinder att köpa

    Hej, jag äger en suzuki m12s från 1969. Jag undrar ifall någon säljer en cylinder som kan passa till den?



    Namn:  Foto0061.jpg
Visningar: 936
Storlek:  85,4 KBNamn:  Foto0063.jpg
Visningar: 659
Storlek:  92,8 KBNamn:  Foto0062.jpg
Visningar: 671
Storlek:  86,2 KB

  2. #2

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    KGK kan eventuellt sälja det (alternativt få hem en). Annars är Ebay mitt varma tips.
    Okay tack, ska kolla runt lite då.

  4. #4
    Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kjula flygraka
    Inlägg
    688
    Om det inte är en originalrenovering eller något sånt så skulle jag tipsa dig om att modda dit en DT-cylinder, ett väldigt enkelt och billigt sätt att få liv på veteranare. På den där motorn behöver du bara göra en spacerplatta till cylindern och eventuellt ändra bultmönstret i cylindern.

    Annars brukar man kunna hitta de ovanligaste cylindrarna till inget pris alls på tradera!
    Don´t make excuses, make horsepower!

  5. #5
    Casals avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Ort
    Västra götaland
    Inlägg
    683
    Borra upp den du har?

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av HHR Visa inlägg
    Borra upp den du har?
    Anledningen till att jag inte har borrat den jag har är för att farsan vill inte och även jag känner att det kanske är lite onödigt. Så då tänkte jag att jag letar upp en annan likadan cylinder och borrar den istället. Hade varit kul o se vad den går i
    Senast redigerat av Bagarn den 2010-12-05 klockan 23:52.

  7. #7
    Tror ni att Suzuki m10, m12 och m15 cylindrar passar på suzuki m12s?

  8. #8
    Snowgubben^s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Högsäter
    Inlägg
    231
    Läser i en komplett delkatalog från suzuki till m15 und m12 och om jag förstår den rätt så är det inte samma cylinder från fabrik iaf. Är dock osäker och vet inte heller skillnaderna imellan dem om de finns men på bild så ser de lika dana ut
    Citat Ursprungligen postat av Mikke_DT60r Visa inlägg
    Juste låt vargarna äta älgarna, så dom inte äter oss. Ekosystem.

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Snowgubben^ Visa inlägg
    Läser i en komplett delkatalog från suzuki till m15 und m12 och om jag förstår den rätt så är det inte samma cylinder från fabrik iaf. Är dock osäker och vet inte heller skillnaderna imellan dem om de finns men på bild så ser de lika dana ut
    mm, kan ju bli lite jobbigt ifall de inte passar sen när man har köpt de

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Om det inte är en originalrenovering eller något sånt så skulle jag tipsa dig om att modda dit en DT-cylinder, ett väldigt enkelt och billigt sätt att få liv på veteranare. På den där motorn behöver du bara göra en spacerplatta till cylindern och eventuellt ändra bultmönstret i cylindern.

    Annars brukar man kunna hitta de ovanligaste cylindrarna till inget pris alls på tradera!
    Är samma bultmönster på dessa motorer som i DT så man behöver bara fila lite i blocket o fixa spacerplatta. Dt kolven passar bult on på nållagret också! Väldigt enkelt med andra ord och går ju o återställa till original igen om man skulle vilja de någon gång i framtiden!

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg
    Är samma bultmönster på dessa motorer som i DT så man behöver bara fila lite i blocket o fixa spacerplatta. Dt kolven passar bult on på nållagret också! Väldigt enkelt med andra ord och går ju o återställa till original igen om man skulle vilja de någon gång i framtiden!
    okey tack, ska fundera lite mer på saken

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in