Sidan 10 av 11 Första ... 891011 Sista

Ämne: Jultråden

är det bara jag som tycker det är larvigt att slå in sakerna i en massa papper? eller ens ge varandra massa saker? det är ju bättre att alla behåller sina pengar och köper saker man faktiskt vill ha.

hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Vad är det för matkasse som nu är utsedd till årets julklapp?
    Hittade den här på coolstuff, ingen aning annars.

http://www.coolstuff.se/Julens-roligaste-matkasse
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    är det bara jag som tycker det är larvigt att slå in sakerna i en massa papper? eller ens ge varandra massa saker? det är ju bättre att alla behåller sina pengar och köper saker man faktiskt vill ha.
    Håller med dig där. Vi ska inte köpa nåt till varandra i våran släkt iår har vi bestämt, endast småbarnen som får lite. Mycket bättre så faktiskt.

ofta man inte _vill_ ha presenter, låter som världens jantesnack, tackar ni nej till löneförhöjning med?
    i ena halvan av släkten (min mammas halva) är vi så många att vissa inte har råd att köpa dyra presenter åt alla, så där kör vi med julklappsbyte för de vuxna, "barnen" får presenter som vanligt, d v s varje barn får 1-3 julklappar per hushåll så att säga. när vi körde alla-till-alla kunde det bli över 100 julklappar, rätt "onödigt" med tanke på att vissa (morfar, mormor, gammelmormor etc) inte har behov av att få 7-8 julklappar direkt.
    på pappas sida kör vi som vanligt, alla köper åt alla, ser inga problem med det, barnen förväntas ju inte köpa julklappar för flera tusen med tanke på att vi inte har någon inkomst i stort sett. bara kul att få presenter ju.

Reg.datum
    Nov 2010
    Hoppas Dustin ska ha julklappsutdelning i år igen

ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Nu förstår jag inte riktigt?

Mja lite kläder kan funka Dock inga dyra saker då
    Hur kan du inte förstå? Du ställde en fråga och jag svarade.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

Du får väl fantisera om en ny rad.

Julklapparna är inte alls lika viktigt längre såklart, och jag kan nästan bli lite generad om jag får något dyrt.

Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Hur kan du inte förstå? Du ställde en fråga och jag svarade.

kan vara lite svårt att avgöra om du svarade på "är det bara jag som känner mig lite för gammal?" eller "jag skämdes nästan", det får ju lite motsatt innebörd beroende på vilket man svarar på.

ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    kan vara lite svårt att avgöra om du svarade på "är det bara jag som känner mig lite för gammal?" eller "jag skämdes nästan", det får ju lite motsatt innebörd beroende på vilket man svarar på.
    Han skrev bara ett frågetecken. Jag svarade på frågan med andra ord.

Han skrev bara ett frågetecken. Jag svarade på frågan med andra ord.

så du menar att man inte kan svara "det hoppas jag" på ett påstående som "jag skämdes nästan"?

ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    så du menar att man inte kan svara "det hoppas jag" på ett påstående som "jag skämdes nästan"?
    Jo det kan man. Men skriver han en fråga och skriver frågetecken anser jag att man automatiskt svarar på den frågan. Eller?

Jo det kan man. Men skriver han en fråga och skriver frågetecken anser jag att man automatiskt svarar på den frågan. Eller?

om du hade svarat "nej" så hade det varit så eftersom "nej" inte är ett svar på "jag skämdes nästan.". om du svarar med något som kan vara svar på både frågan och påståendet så är det som sagt omöjligt att säga entydigt vad det är ett svar på

Reg.datum
    May 2010
    Tyst på er
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

Reg.datum
    May 2010
    tss tss
    Precis
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

Matkassen verkar ju vara en riktigt tråkig julklapp. Komiskt att den blev utvald till årets.

Noexs avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Matkassen verkar ju vara en riktigt tråkig julklapp. Komiskt att den blev utvald till årets.
    Man ska vara glad att det inte blev OnePiece som blev årets!

Citat Ursprungligen postat av Noex Visa inlägg
    Man ska vara glad att det inte blev OnePiece som blev årets!
    Det hade iofs varit snäppet värre

Tjena skulle behöva lite julklappstips till min systers söner som är 3 och 7 år gamla

Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Citat Ursprungligen postat av JesperF Visa inlägg
    Tjena skulle behöva lite julklappstips till min systers söner som är 3 och 7 år gamla
    Lego brukar väl gå hem åt barn som fortfarande går på dagis , 7 åring'ar vettefan , kanske nån radiostyrd bil eller något spel till PC/Tv-spel?
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

Citat Ursprungligen postat av Berggren Visa inlägg
    Lego brukar väl gå hem åt barn som fortfarande går på dagis , 7 åring'ar vettefan , kanske nån radiostyrd bil eller något spel till PC/Tv-spel?
    Det första jag tänkte till den yngsta var lego men åt den äldre vet jag inte riktigt än, ska snacka med syrran och se vad de är intresserade av eftersom jag inte träffat dem på ca 2 år...

Peter_95s avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    skulle behöva tips på vad ja kan önska sig av min tjej , inte hörlurar , presentkort , spel lr så

Citat Ursprungligen postat av Peter_95 Visa inlägg
    skulle behöva tips på vad ja kan önska sig av min tjej , inte hörlurar , presentkort , spel lr så
    Väldigt mycket sammarbete
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

Peter_95s avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    Väldigt mycket sammarbete
    de ahr vi redan inget en julklapp ska slösas på

för alla er som kommer att ha tråkigt den 23e december tycker jag att ni ska släpa er till sala och delta i juldriftingen !http://www.facebook.com/events/153847117995990/

Blir som förra året, Jobba ! pissar på julen inget jag firar och inte kommer göra heller. Som en helt vanlig dag bara att man äter go mat med släkten och ger presenter. Förra året la lite pengar i ett kuvert och skrev "köp de ni vill ha" och de gick faktiskt hem oväntat bra så blir väl så i år igen

Reg.datum
    Mar 2009
    Julklappstips till min 22 år gamla syster uppskattas!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in