Hybridvisning
-
2010-11-26, 16:37 #1
hur mycket tål en org vev- am6?
tjenare, håller på och trimmar min am6a, och jag undrar, om man kör på org vev och t.ex barikit lager,
med denna setupen:
cylinder: airsal t6
rör: mk sp/pr
membran: polini evo
förgasare: mikuni 24
tändning: org
kommer org veven palla det för brukskörning?
menar, inte åka och fuckovarva, utan att man drar på på rakorna osv.
veven är i ganska fint skick och har inge glapp.
-
2010-11-26, 16:50 #2
om du ändå ska klyva motorn för att byta lager så kan du lika gärna kosta på dig en vev så du slipper ett tråkigt ras
Hebos vev för ca 1000kr fungerar fint till brukskörning, känner en som körde SP cylinder, PR rör och 24mm gasare på den veven och den höll brautför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv
Släng en kommentar på Dracenhttp://www.moppenet.nu/showthread.php/4708
-
2010-11-26, 16:55 #3
ungefär den setupen jag körde med. när jag plockade ner motorn fanns det inget slitage på lager eller vev vad jag kunde se. skulle inte du porta t6:an?
-
2010-11-26, 17:08 #4
-
2010-11-27, 15:53 #5
Det ska finnas bra AM6-vevar, så den kan hålla. Annars rekommenderar jag Barikit-vevar om det ska hålla. Slår ut Doppler och PR-veven (ren skit), dock lite vibrationer som är lite synd.
-
2010-11-27, 17:34 #6
-
2010-11-28, 02:44 #7
kan nog hålla men själv tycker jag de är värt att byta. jag skulle rekomendera hebo performance veven kostar ca 1000 kr, att tänka på är dock att nållagret som fås med till veven är skit och bör bytas till ett racing lager
-
2010-11-28, 11:09 #8
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- Harlem sweden
- Inlägg
- 32
min org vev i min am6 rasade efter ca 2-3mil på motorvägen. och då låg jag på varvstoppet på ca 13000rpm hela tiden
-
2010-11-28, 15:48 #9