1. #1

    Kymcon har tappat kraft

    HEJ! har en kymco som jag blir galen på, bara krångel har kört med dragen v-ring i typ ett år och det är det enda som är trimmat, gick bra i början men efter typ ett halvår så börja den bli svagare och svagare, kunde i början köra i typ 50 i uppförs backarna men nu går den bara i 40, har gjort rent förgasaren men hjälpte inte är det någon som har något förslag på vad felet kan vara?
    /Jocke

  2. #2
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Remmen/vikterna kan vara slitna
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Remmen/vikterna kan vara slitna
    Har kollat remmen och den var rätt spänd, har kollat vikterna också men de var inte heller speciellt slitna.

  4. #4
    Har bytt både variator, remm, koppling med en kompis som har samma märke och modell, men den går endå lika dåligt
    om någon vet något så skriv gärna

  5. #5
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Igensotat avgasrör?
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  6. #6
    Kolla tändstiftet. eventuellt byt om det är gammalt

    kolla/rengör luftfiltret. Kolla även hur reedsen ser ut

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Igensotat avgasrör?
    Hur kan jag kolla om avgasröret är igensotat?

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Kolla tändstiftet. eventuellt byt om det är gammalt

    kolla/rengör luftfiltret. Kolla även hur reedsen ser ut
    Har gjort rent luftfiltret, och bytt tändstift men det hjälpte inte, vad är reedsen och hur kollar jag det?

  9. #9

  10. #10

  11. #11
    Det var avgasröret som var igensotat, körde in en järn stång i röret och drog ut en hel del sot, men nu går den bra igen
    Tack för hjälpen

  12. #12
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Ingen orsak finns andra metoder att sota av avgasrör, som antagligen är bättre
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  13. #13
    Vet en metod som funkar fint

    Häll i Lagom mycket bensin i avgasröret ca.4dl (eller vad du tycker är lagom) sedan placera röret på lämplig plats (inte inomhus).
    Sedan tänd på o låt ligga en stund

    Mycket bra sätt och även lite kul om man skulle ha tråkigt
    Paj

  14. #14
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Exakt den ja tänkte på låter ju jävligt roligt också
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in