Sidan 1 av 2 12 Sista

Ämne: Metrakit SP

  1. #1

    Metrakit SP

    Tja, tänkte införskaffa mig en Metrakit Sp 70cc till min derbi, och jag undrar om det är bra drag i dom cyllarna om man kör full SP setup? Kommer bli ny vev och 24mm fögge om jag skaffar en sån. Tänkte om någon provat en sån moppe eller äger en?Kommer det gå värre än:
    MHR 80cc replica
    21mm dellorto
    Sp rör

  2. #2
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    80cc borde ju vara bättre vrid i

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    80cc borde ju vara bättre vrid i
    Jaoo, men bryr mig inte så mycket om vridet utan det är toppeffekten som är roligt

  4. #4
    Är svårt att säga hur den kommer gå, det beror ju helt på hur du väljer att ställa in den. Med drevningar, toppfart eller ax o.s.v! Finns massa saker som har sin inverkan, hade du tänkt dig ett sp eller pr-rör då?

  5. #5
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Lazer94 Visa inlägg
    Jaoo, men bryr mig inte så mycket om vridet utan det är toppeffekten som är roligt
    Jag tror att MHR kommer gå bättre Man har ju sett filmer på MHR 80cc replica, dom går ju som faen Men hoppas att någon med mera erfarenhet skriver något mera vetenskapligt Men som Engert säger så påverkar ju drevning rätt mycket.

    Citat Ursprungligen postat av engert Visa inlägg
    Är svårt att säga hur den kommer gå, det beror ju helt på hur du väljer att ställa in den. Med drevningar, toppfart eller ax o.s.v! Finns massa saker som har sin inverkan, hade du tänkt dig ett sp eller pr-rör då?
    "....cyllarna om man kör full SP setup?"

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av engert Visa inlägg
    Är svårt att säga hur den kommer gå, det beror ju helt på hur du väljer att ställa in den. Med drevningar, toppfart eller ax o.s.v! Finns massa saker som har sin inverkan, hade du tänkt dig ett sp eller pr-rör då?
    JAg har både sp och prorace rör hemma så bara att välja men sp röret är ju avstämt för sp cyllindern så

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Jag tror att MHR kommer gå bättre Man har ju sett filmer på MHR 80cc replica, dom går ju som faen Men hoppas att någon med mera erfarenhet skriver något mera vetenskapligt Men som Engert säger så påverkar ju drevning rätt mycket.



    "....cyllarna om man kör full SP setup?"
    Okej, jag har inte sett någon film på MHR replica som går som fan med MHR TEAM cyllarna vet jag går så inåt he**ete

  8. #8
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Här har du en video på dyna



    132km/t, 14,7hk, 19mm fögge, tecnigas rör

  9. #9
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    jag tror de kommer gå ganska likvärdigt, lite annan karaktär bara.

  10. #10
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Här har du en video på dyna

    http://www.youtube.com/watch?v=h8EIgywvy2Y

    132km/t, 14,7hk, 19mm fögge, tecnigas rör
    Portad som inåt helvete elr trasig dyno?

    edit: enligt TS så ska en replica ha 7 nm och 7 hk tror jag det va, kanske 8 på båda. en SP 10-16
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  11. #11
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Portad som inåt helvete elr trasig dyno?
    idk, hitta den på tuben, stod inget speciellt om den.

  12. #12
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    idk, hitta den på tuben, stod inget speciellt om den.
    han myttar väl rejält, lågvarvig setup och 132 kmh?
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  13. #13
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    han myttar väl rejält, lågvarvig setup och 132 kmh?
    mjo jag blev också lite fundersam på 132km/t

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Portad som inåt helvete elr trasig dyno?

    edit: enligt TS så ska en replica ha 7 nm och 7 hk tror jag det va, kanske 8 på båda. en SP 10-16
    Så vilken ska jag gå på nu? Ska jag köpa SP cylle? Jag har sp rör och prorace rör, 21/24 mm föggar att välja på hemma, blir oxå ny vev. Vill ha så mycket drag som möjligt

  15. #15
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Portad som inåt helvete elr trasig dyno?

    edit: enligt TS så ska en replica ha 7 nm och 7 hk tror jag det va, kanske 8 på båda. en SP 10-16
    7hk? enligt TS ska airsal 70 racing ha 12hk, och MHR replican är ju värre?
    har för mig att replican ska lämna runt 15hk kataloga hästar, och spn är ju rätt likvärdig.
    rätta mig någon som har bättre erfarenheter.
    EDIT; förlåt för min klumpighet, när jag skrev här tänkte jag på manston replican som har utlovade 15hk
    Senast redigerat av hyperperry den 2010-12-12 klockan 11:21.

  16. #16
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Lazer94 Visa inlägg
    Så vilken ska jag gå på nu? Ska jag köpa SP cylle? Jag har sp rör och prorace rör, 21/24 mm föggar att välja på hemma, blir oxå ny vev. Vill ha så mycket drag som möjligt
    Som jag fattat det så är SPn starkare än replican. Däremot drar replican från botten, medans sp drar på höga varv, är ju lillebror till prorace så.. om du har sp/pr rör så borde SP passa bäst, men beror på hur du kör också..
    Citat Ursprungligen postat av hyperperra Visa inlägg
    7hk? enligt TS ska airsal 70 racing ha 12hk, och MHR replican är ju värre?
    har för mig att replican ska lämna runt 15hk kataloga hästar, och spn är ju rätt likvärdig.
    rätta mig någon som har bättre erfarenheter.
    Jo TS är ju som dom är, tror knappast att en airsal har 12 riktiga org xD men iaf tror som jag skrev ovanför.
    Men replican har väl knappast 15 hk, har för mig replican räknas som sport? tror däremot vanliga mhr har runt 15 kanske?
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  17. #17
    Japp Replican räknas som en sport cylle

  18. #18

  19. #19

  20. #20
    replica har väl mer än 8 hästar?!?, polini sport har ju 17 hk enligt cykelkraft

  21. #21
    Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    replica har väl mer än 8 hästar?!?, polini sport har ju 17 hk enligt cykelkraft
    2 olika cylindrar trots allt.

  22. #22
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    shöwtek, beror ju på, ingen konst att få en t6 upp i 12hk. men kör man övrig sport setup så är det ju klart det inte är nå 12hk. men airsal 70 sport är ju lite klenare om du tänker på den?
    t6an klassas som midrace, en del säger att replican klassas som sport, andra som midrace. mhr team är vassare än 15hk, eller om det är någon annan mhr jag tänker på nu..:

  23. #23
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Ja en t6a klassas väl som midrace, men en sport är ju som sagt en sport, och inte den vassaste av sportcyllarna heller. Har knappast 12 hk t6an vetefan vad den kan ha..
    replican är sport, fast typ uppersport, vanliga mhr är midrace och team är hyper och ja mhr team måste ju ha mer än 15..
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  24. #24
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Ja en t6a klassas väl som midrace, men en sport är ju som sagt en sport, och inte den vassaste av sportcyllarna heller. Har knappast 12 hk t6an vetefan vad den kan ha..
    replican är sport, fast typ uppersport, vanliga mhr är midrace och team är hyper och ja mhr team måste ju ha mer än 15..
    ja men airsal t6 är ju likadan som racingen, och jag pratade om att mhr replican inte är slöare än t6an, och när du nämnde att dom hade 7hk så sa jag att t6an har 12
    jag menade inte sporten:p
    t6an ligger på 12 kataloga hästar:p

  25. #25
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av hyperperra Visa inlägg
    ja men airsal t6 är ju likadan som racingen, och jag pratade om att mhr replican inte är slöare än t6an, och när du nämnde att dom hade 7hk så sa jag att t6an har 12
    jag menade inte sporten:p
    t6an ligger på 12 kataloga hästar:p
    mja, tror faktiskt att t6an kan spöa replican(antar att det inte är något du testat?) däremot har väl replican en del mer vrid
    står ju 12hk på airsal sport också om ja minns rätt? xD
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  26. #26
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    mja, tror faktiskt att t6an kan spöa replican(antar att det inte är något du testat?) däremot har väl replican en del mer vrid
    står ju 12hk på airsal sport också om ja minns rätt? xD
    haha sant xd
    jag har provkört replican, dock med thrower rör och jag har t6an och kör med gianelli, visst min hade mer ketchup effekt, men den hade som du sa bra mycket mer vrid:p
    min gick faktiskt riktigt bra, bra prestanda för en liten peng

  27. #27
    Mhr replica är i grund en uppborrad original cylinder som ger bra bottendrag och är mycket bra för gatan. SP'n kommer att gå bättre än replican helt klart. Gud vad alla tjatar om Hästkrafter hit och dit. Allt som Twostroke skriver stämmer givetvis inte.

    Ang youtube filmen som las upp är 132km/h ingenting, Hastigheten stämmer men det är inget luftmotstånd därför får han den hastigheten som sagt.

  28. #28
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Daanne Visa inlägg
    Mhr replica är i grund en uppborrad original cylinder som ger bra bottendrag och är mycket bra för gatan. SP'n kommer att gå bättre än replican helt klart. Gud vad alla tjatar om Hästkrafter hit och dit. Allt som Twostroke skriver stämmer givetvis inte.

    Ang youtube filmen som las upp är 132km/h ingenting, Hastigheten stämmer men det är inget luftmotstånd därför får han den hastigheten som sagt.
    har inte den delad avgasport? och är i nicasil? jag vet inte, bara undrar, säger inte emot. nej visst stämmer inte allt, det vet jag också, därför jag skrev kataloghästar
    jag hade blandat ihop replican med den vanliga mhren

  29. #29
    Citat Ursprungligen postat av Daanne Visa inlägg
    Mhr replica är i grund en uppborrad original cylinder som ger bra bottendrag och är mycket bra för gatan. SP'n kommer att gå bättre än replican helt klart. Gud vad alla tjatar om Hästkrafter hit och dit. Allt som Twostroke skriver stämmer givetvis inte.

    Ang youtube filmen som las upp är 132km/h ingenting, Hastigheten stämmer men det är inget luftmotstånd därför får han den hastigheten som sagt.
    helt rätt, dessutom skriver ts samma på många cylindrar från samma märke på dyno kan du ha nästan hur tung drevning som helst då det inte finns något som "tar emot" dvs, den orkar varva ut ändå.

    men tycker han ska köra med sp cylindern, funkar prima med pr-rör och när man tröttnar kan man porta den som en pr-cylinder
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

    Släng en kommentar på Dracen http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708

  30. #30
    Citat Ursprungligen postat av hyperperra Visa inlägg
    har inte den delad avgasport? och är i nicasil? jag vet inte, bara undrar, säger inte emot. nej visst stämmer inte allt, det vet jag också, därför jag skrev kataloghästar
    jag hade blandat ihop replican med den vanliga mhren
    Menade inte att det var en 50mm Original cylinder bokstavligt. Den har tråkiga portar som en original cylinder och ger bra med bottendrag , inge mer.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in