Ämne: Trim?

  1. #1

    Trim?

    Tjenare har en yamaha slider 2010 som ja ska börja köra när snön börjar smälta

    Har dessutom köpt ett leovince zx rör och undrar om man ska köra in mopeden först innan man sätter på trim röret?

    Mvh

  2. #2
    ja det är rekommenderat, tror det är typ mellan 50-100 mil minst 50 mil iaf

  3. #3
    Inkörning är överskattat, låt moppen stå på tomgång i 20 min bara så den går igenom sen kan du trimma

  4. #4

  5. #5
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Derbimikael Visa inlägg
    Inkörning är överskattat, låt moppen stå på tomgång i 20 min bara så den går igenom sen kan du trimma
    Haha
    När jag körde in en ny cylle på min senda körde jag 50 mil
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  6. #6

  7. #7
    tror de är lite skillnad på en helt ny motor och än med bara ny kolv/cyll hade jag varit du hade jag tagit de lugnt 10-20mil innan jag börjar våldköra och trimma

  8. #8

  9. #9
    Som de andra säger.
    Du behöver inte överdriva med inkörning, 15 mil rekomenderar jag iaf

  10. #10
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    man kör ju in andra fordon också, inte bara eu-mopeder som går i 45.. så du kan köra in ett fordon oavsett effekt i motorn. jag har för det mesta kört lugnt i typ 5 mil och sen gasat på. har aldrig haft några problem

  11. #11
    Ta det lugnt i början, du kommer få tid att trimma senare..
    "Inställningen är halva grejen"

  12. #12
    "Familjens" speedfight inskaffades helt ny och kördes aldrig in och den går som en klocka men du kan ju ändå ta det lugnt dom första milen och känner du att den spinner på bra kan du ju bara tuta och köra.

  13. #13
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    när man köper en helt ny moppe rekomederar de att man ska köra 50 mil i max 40 km/h, (iaf för min kompis brorsa)
    om jag vore du skulle jag köra lugnt och inte utsätta motorn för så mycket påfrestningar i 10mil och sedan köra på fullt fast otrimmat i 10-20 mil till innan jag slänger på trimpipan eftersom det är en helt ny motor..
    lyssna på Andersson! milen går fort med ny moppe!
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  14. #14

  15. #15
    Peter_95s avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    472
    när ja körde in min airsal t6 racing , starta den gasa lite
    sen stänga av den
    sen starta den byta munstycke sen körde ja lite i 5 min , sen fick ja dra en polas aerox haha , sen fullgas hela tiden typ funkar fin fint

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av rideAerox Visa inlägg
    ja det är rekommenderat, tror det är typ mellan 50-100 mil minst 50 mil iaf
    Rekommenderat av vem? 50 mil är helt onödigt att köra in den.

    Jag skulle säga tvärtom, sätt på ZX röret direkt, den kommer varva mer och få mer bränsle, därmed högre cylindertryck som pressar ut kolvringarna mot cylinderväggen. Detta medför att de både slits in snabbare och tätar bättre.

  17. #17
    Ja kör in min, ja kör den kolla bensin varmkör, låter den svalna, varmkör, låter den svalna sen är de bara att gasa

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in