Sidan 3 av 17 Första 1234513 ... Sista
  1. #61
    Citat Ursprungligen postat av rideAerox Visa inlägg
    hembränt+cola <3
    HB, sockerdricka och Monster om jag får be.
    Citat Ursprungligen postat av Panceta
    Det första jag gör på ett förhör är att ta upp snusdosan, baka en fet jävel sen sitta där och va skitkaxig.

  2. #62

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599
    Denna styrde upp kvällen igår.


  3. #63
    Citat Ursprungligen postat av quuz Visa inlägg
    Jag vet inte riktigt, 3 fonteinens gueze saknar något, visst är den god men det är något som gör så att den smakar väldigt lite, eller rättare sagt inte smakar någonting öht. Cantillons gueze däremot har en helt annan komplexitet vad de gäller smak och smakar rejält mycket. Tycker 3 fonetinens gueze påminner väldigt mycket om Oude beersels gueze (som också finns på systemet) Tl dr, en smakfattig gueze. Fortfarande god men smakar lite för lite och med tanke på priset så är det imo bättre att lägga pengarna på Cantillon, även om nu inte deras gueze säljs på systemet längre

    Krieken är det inte försent än då det finns 54 flaskor kvar runtom i landet, traska ner på ditt lokala systembolag och säg att du vill beställa hem några, det fick jag göra för både 3 fonteinens gueze och kriek då de inte såldes här i Skövde. Kostar inget och tar under en vecka att få hem ölen.

    Ang blåbärslambicen från Cantillon så köpte jag på mig två stycken flaskor när jag var i köpenhamn på ölbutikken, tänkte köpt tre st då de var de sista som var kvar men stötte på en kille från Usa som stod och suktade efter cantillonflaskorna jag hade på disken så efter att ha pratat med han en stund bestämde jag mig för att låta han köpa den sista snäll som jag är. Håller dock inte med ratebeer riktigt, visst är den oerhört god men jag tycker fortfarande Cantillons Framboise är den godaste lambicen någonsin.

    Innis Gun köpte jag enbart för de var så billiga, hade fin förpacknig och dessutom var ganska goda, ska bli se hur de smakar nästa år, håller med om att de är väldigt söta.

    Glükrieken var verkligen svår att sätta fingret på, den var god både kall och varm. Det jobbiga är att man inte sänker mer än ett litet glas av den då den var väldigt svårdrucken, precis som glögg brukar vara att dricka i större mängder. Sen att den kommer i 75cl flaska gör inte saken bättre. Tycker iallafall att du ska köpa en, perfekt att servera till jul eller vid ett julbord med vänner/jobb eller om man helt enkelt vill att ens vänner ska prova på en väldigt spännande och ovanlig öl. Vill även passa på att slå ett slag för liefman goudenband som just ny säljs på systemet. Inte nog med att man kan dricka denna fantastiskt goda öl utan man kan även göra en väldigt god carbonade flamande (nötköttsgryta) med den. I boken Stora boken om öl av Michael Jacksson finns ett väldigt bra recepet på just detta. Kan skriva av det och lägga upp det lite senare om jag orkar.
    Får hoppas att systemet tar in något roligare gueze i framtiden, har bara druckit Oud Beerseel och Drie fonteinen, så man jag har ju inte så mycket att jämföra med. Dock gillar jag båda skarpt!

    Kanske beställer någon flaska, dock ligger systemet så långt bort bara... Tyvärr så brukar de vara lite kinkiga med att beställa hem flaskor ur tillfälliga sortimentet ibland om de redan är levererade till butikerna där de är tänkta att säljas, ett flertal gånger har jag fått som svar att de inte kan beställa hem det jag har velat tråkigt nog.

    Helt rätt, klart man ska dela med sig. Det är väl bara ölbutikken som säljer blåbär? Är rätt förtjust i framboise också, tycker att sötman från hallonen balanserar upp surheten på ett ganska trevligt sätt Har dock inte smakat Cantillons, skulle onekligen vara intressant.

    Barley Wine är imo det bästa att lagra, försök att få tag i ett par flaskor av Stone Old Guardian som är tillfällig på systemet just nu, den är riktigt fin redan i dagsläget och den borde bara bli bättre över åren. Har en flaska Old Stock Ale som står och lagras här hemma, tror den kan bli riktigt god. Tyvärr finns det knappt alls i ordinarie sortimentet, så man får ligga på lite när de släpps.

    Tydligen hade min far köpt hem en flaska Glühkriek till julafton, ser fram emot att smaka den. Goudenband sneglade jag lite på när jag var på systemet senast, verkar som att mitt bolag fortfarande har den inne. Får väl köpa en flaska nästa gång man är där

  4. #64

  5. #65
    Själv gäller drinkar för tillfället, då smaken av öl/cider ej faller mig i smaken tyvärr..
    "Inställningen är halva grejen"

  6. #66
    Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    Denna styrde upp kvällen igår.

    Har en grön pisang ambon här i skåpet mitt riktigt bra skit att blanda me vodka eller något

    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    Koskenkorvan igår gjorde ju hela kvällen, minttu över huvud taget <3
    ska shottas dock, jag är inte glad för groggar, förutom P2, den är rätt god
    värst bara att minttun vill gå åt lite för fort och alla vet var det slutar, spec om man har avnjutit ett dussin goda öl innan

    Lapin kulta, vet inte om det är samam som norrlands guld, men det är rätt god öl vi har i finland

  7. #67
    Citat Ursprungligen postat av Fin saab Visa inlägg
    Lapin kulta, vet inte om det är samam som norrlands guld, men det är rätt god öl vi har i finland
    Förväxla inte Lapin kulta med pissölen norrlands guld! Liten kuriosa ang lapin kulta, det är det enda ölet i världen som tar sitt vatten från en flod.

  8. #68
    Citat Ursprungligen postat av quuz Visa inlägg
    Förväxla inte Lapin kulta med pissölen norrlands guld! Liten kuriosa ang lapin kulta, det är det enda ölet i världen som tar sitt vatten från en flod.
    Kan inte göra annat än att hålla med, den är inte okej.

  9. #69
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    Första gången på krogen i lördags... Vilka djävla priser... 112 spänn för en 6a tequila

  10. #70
    Citat Ursprungligen postat av Pimme Visa inlägg
    Första gången på krogen i lördags... Vilka djävla priser... 112 spänn för en 6a tequila
    Vad kosta en shot måntro?
    Citat Ursprungligen postat av Panceta
    Det första jag gör på ett förhör är att ta upp snusdosan, baka en fet jävel sen sitta där och va skitkaxig.

  11. #71
    Citat Ursprungligen postat av Pimme Visa inlägg
    Första gången på krogen i lördags... Vilka djävla priser... 112 spänn för en 6a tequila
    börja plugga på högskola... på flamman i linköping kostar en stor stark 19kr på fredagar

  12. #72
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    börja plugga på högskola... på flamman i linköping kostar en stor stark 19kr på fredagar
    10kr minttu, jägershots samt heineken på högskolepubben i skövde

  13. #73
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Vad kosta en shot måntro?
    fan vet...
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    börja plugga på högskola... på flamman i linköping kostar en stor stark 19kr på fredagar
    trevliga priser asså

  14. #74
    Citat Ursprungligen postat av Pimme Visa inlägg
    Första gången på krogen i lördags... Vilka djävla priser... 112 spänn för en 6a tequila
    Välkommen till vuxenlivet

    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Vad kosta en shot måntro?
    Där jag brukar gå (Stureplan och runt Centralen i Sthlm) brukar en shot kosta ca 70kr för en 4a och 90kr för en 6a (plus/minus 10kr)...

    Däremot brukar öl vara billigt under tidigare timmarna på kvällen (happy hour) och ligga på ca 30-50kr. (Sunkhak = ca 30kr)

  15. #75
    Citat Ursprungligen postat av quuz Visa inlägg
    Förväxla inte Lapin kulta med pissölen norrlands guld! Liten kuriosa ang lapin kulta, det är det enda ölet i världen som tar sitt vatten från en flod.
    Tänkte bara då de har i princip samma namn bara olika språk det ka nstämma som du säger ang vattnet, jag har hört det här och där

    sandels, samt koff är bra vardags öl

  16. #76
    Vad ska man säga? <3


    Någon som har något tips på vad man kan handla för gott till nyår?

  17. #77
    Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    Vad ska man säga? <3


    Någon som har något tips på vad man kan handla för gott till nyår?
    bäst!

  18. #78
    Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    Vad ska man säga? <3


    Någon som har något tips på vad man kan handla för gott till nyår?
    skumpa såklart en cigarr sitter också fint, lite stekigt om inte annat, annars starköl eller något lagom starkt så man håller hela natten...

  19. #79

  20. #80
    själv är jag 18 och fatksikt inte vart ute på pubben än...

    sitter hellre och tar en kall öl med kompisarna och har det roligt..
    men pubben den kommer men inte med dom ynka pengarna jag har just nu haha

    dock gillade jag inte falcon lager.. utan för min del är carlsberg godast !

  21. #81
    Nu vankas det jul! Det innebär givetvis Julfest för de flesta som har en anställning på ett anständigt företag. Detta tänkte jag fira med en eller två julöl hemma innan avfärd, och vill höra vad ni har att säga om det. Alltså vilken julöl ni kan rekommendera

    Kom med tips på goda julöl

  22. #82

  23. #83
    Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    Tänkte göra en shopping runda inför jul/nyår på sprit att blanda med på systemet, vill testa blanda lite hemma och inte bara köpa.. Så vad ska man köpa? rom & cola, screwdriver, p2, mojito skall blandas blandannat
    Köp dig en drinkbok! Så jäkla kul man kan ha med en sån Finns massa roligt att blanda! Dock gjorde Michél en riktigt god när han var nere i somras som har blivit en liten favorit.

    Michél's:
    Gin
    Coca Cola
    Pressad Lime

    Annars en skitenkel jag såg i Slitz för någon månad sedan:
    Bacardi Apple
    Massor med pressad lime
    Sprite
    - Även den riktigt god!

  24. #84
    Gillar Kung starköl det är den godaste enligt mig. Dock har jag inte åldern inne för att köpa några utav dom

  25. #85
    Citat Ursprungligen postat av HilmeR Visa inlägg
    Gillar Kung starköl det är den godaste enligt mig. Dock har jag inte åldern inne för att köpa några utav dom
    Kan vara därför du gillar Kung av allt som finns också... Du är ju inte direkt nån finsmakare av öl, och antagligen är väl Kung allt du har råd med/kan få tag på och därmed har du lärt dig att tycka om det.

    Jag är ingen ölkännare, men Kung måste vara bland det pissigaste öl du kan köpa. Kan tänka mig att släcka elden efter man festat klart på stranden under sommaren med det, men det är ungefär det enda användningsområdet för Kung.

  26. #86
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Kan vara därför du gillar Kung av allt som finns också... Du är ju inte direkt nån finsmakare av öl, och antagligen är väl Kung allt du har råd med/kan få tag på och därmed har du lärt dig att tycka om det.

    Jag är ingen ölkännare, men Kung måste vara bland det pissigaste öl du kan köpa. Kan tänka mig att släcka elden efter man festat klart på stranden under sommaren med det, men det är ungefär det enda användningsområdet för Kung.
    Sant är verkligen ingen finsmakare. Men har råd men andra öl sorter så den punkten stämmer inte.

  27. #87
    Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    Nu vankas det jul! Det innebär givetvis Julfest för de flesta som har en anställning på ett anständigt företag. Detta tänkte jag fira med en eller två julöl hemma innan avfärd, och vill höra vad ni har att säga om det. Alltså vilken julöl ni kan rekommendera

    Kom med tips på goda julöl
    Hittills i år har jag druckit fyra olika julöl, N'Ice Chouffe, Oppigårds Winter Ale, Hibernation Ale och Rudolf Ren Ale. Alla var goda, men mina favoriter var Hibernation och Rudolf. Hibernation är stark med sina 8,7% och har en trevligt knäckig smak med en ändå ganska rejäl efterbeska. Rudolf är ganska mörk med en del rostade smaker, som choklad och kaffe. Inte lika besk dock. För dig som är mer för ljusare öl vanligtvis föreslår jag att du köper Samuel Adams Winter Lager (har inte druckit årets men den brukar vara rätt bra) och antingen Hibernation Ale, Rudolf Ren Ale eller Oppigårds Winter Ale för att prova något smakrikare.

  28. #88

  29. #89
    Citat Ursprungligen postat av Megavirre Visa inlägg
    Hittills i år har jag druckit fyra olika julöl, N'Ice Chouffe, Oppigårds Winter Ale, Hibernation Ale och Rudolf Ren Ale. Alla var goda, men mina favoriter var Hibernation och Rudolf. Hibernation är stark med sina 8,7% och har en trevligt knäckig smak med en ändå ganska rejäl efterbeska. Rudolf är ganska mörk med en del rostade smaker, som choklad och kaffe. Inte lika besk dock. För dig som är mer för ljusare öl vanligtvis föreslår jag att du köper Samuel Adams Winter Lager (har inte druckit årets men den brukar vara rätt bra) och antingen Hibernation Ale, Rudolf Ren Ale eller Oppigårds Winter Ale för att prova något smakrikare.
    Får testa! Tack för tipsen!

    Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    hmm, drinkbok lät gott.. Vart kan man köpa tro?
    Testa den lokala bokhandeln Vår har nog 25 olika drinkböcker

  30. #90

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in