Sidan 5 av 17 Första ... 3456715 ... Sista
  1. #121
    Citat Ursprungligen postat av Ville^ Visa inlägg
    En tills som är god
    Vodka
    tranbärsaft
    Smakade förjävligt tyckte jag, och alla andra som smaka Men tack för tipsen!
    F.d. Almsarn

  2. #122
    Citat Ursprungligen postat av Alm Visa inlägg
    Smakade förjävligt tyckte jag, och alla andra som smaka Men tack för tipsen!
    1. när vi säger vodka menar vi inte Zaranoff
    2. Blandat för att bli full, eller för att smaka gott?

    Eller så gilla du helt enkelt inte det. Tycker själv det är en simpel, helt okej drink som duger utmärkt till en chill hemmafest eller på förkrök

  3. #123
    Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    1. när vi säger vodka menar vi inte Zaranoff
    2. Blandat för att bli full, eller för att smaka gott?

    Eller så gilla du helt enkelt inte det. Tycker själv det är en simpel, helt okej drink som duger utmärkt till en chill hemmafest eller på förkrök
    Räcker väl med Fanta Exotic för att det ska smaka gott och samtidigt dölja smaken?
    Är inte riktigt instiftad här än, men det döljer smaken förbannat bra gällande hemkört. Dock underskattar jag inte schweppes caribez som gör jobbet ännu bättre.
    Citat Ursprungligen postat av Panceta
    Det första jag gör på ett förhör är att ta upp snusdosan, baka en fet jävel sen sitta där och va skitkaxig.

  4. #124
    Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    1. när vi säger vodka menar vi inte Zaranoff
    2. Blandat för att bli full, eller för att smaka gott?

    Eller så gilla du helt enkelt inte det. Tycker själv det är en simpel, helt okej drink som duger utmärkt till en chill hemmafest eller på förkrök
    Det va faktiskt på förkrök, vad det var för vodka vet jag inte men tror de va nån lite finare. Och där var det inte för att bli full, nä. Eller jo så småningom.. Smakade förövrigt tranbärssaften bara också och det smaka inte mycket bättre då.
    F.d. Almsarn

  5. #125

  6. #126
    Sitter med en Samuel Adams Boston lager i handen just nu, och måste säga: det är inte en öl i min smak. Kommer inte köpas igen, dock är deras mörkare öl rätt god Trevlig helg grabbar

  7. #127

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599
    CMC är så djävla gott. Funtar lite på om Jägermeister kan kylas med kväve för bästa effekt.

  8. #128
    Själv har jag blivit lite småkär i drinken P2... Blir nog en Vaniljvodka + Sourz imorgon på systemet och blanda till några såna innan man drar iväg till tjejpolare på fest.

  9. #129

  10. #130
    Buddingtons Pub Ale är helt klart min favorit, kolsyrepatron som kolsyrar ölet när man öppnar burken. Finns på systemet för runt 20-lappen.

    MRX_Racing @ mnf

  11. #131
    Nån här som testat mjölk och whiskey o så dricker man ur sugrör ? Sjukt gott är de iallafall!

  12. #132
    Åh jag drack 3 Fonteinen Oude Kriek till nyårsmiddagen. Det var utan att tveka den godaste krieken jag någonsin druckit, till och med bättre än cantillons kriek! Oerhört sur och väldigt mycket smak av körsbär, som tur är har jag fem flaskor kvar nere i källaren som ska sparas.

    Dock så luktade den väldigt illa, doften påminde om hur körsbärsgodis brukar smaka. Den smakade dock oerhört gott och smakade framförallt mer än vad cantillons kriek gör. Helt klart en av dem godaste ölerna jag någonsin drucikt!


    Har ni tur och bor i Malmö kan ni få tar på dem sista flaskorna som finns i Sverige på våra kära systembolag, dem tog slut oerhört fort den här gången!

    Varunr 11791
    Namn 3 Fonteinen, Oude Kriek
    Pris 78:-

    Skåne län
    Butik Lagersaldo * Hyllplats
    Hansacompagniet, Malmborgsgatan 6, MALMÖ 5 st 33-00-00

  13. #133
    Var ute och drack öl med några polare igår, blev några riktigt bra öl. Först Mikkeller 10 på fat (!), en dubbelipa med 10 olika humlesorter. Riktigt trevlig, rejält besk. Sedan blev det en Timmermans Oude Geuze som var förvånansvärt bra. Timmermans Kriek och Framboise är supersöta och smakar knappt suröl, men Geuzen var extremt sur (långt surare än 3 fonteinens variant) och riktigt väldoftande med mycket citron i doften. Blev även en Southern Tier Imperial Oat, en härligt len Imperial Stout, en Oskar Blues Gubna, även den en dubbelipa som luktade mycket ananas och slutligen en Oskar Blues Dales Pale Ale som en skön avslutning. Min polare köpte en Kaffe-Ipa, vilket inte var helt lyckat. Var mest konstigt. Ett besök på Restaurang Sorbon vid Brommaplan i Stockholm (där vi var) rekommenderas, riktigt bra utbud på öl (sådär 250 sorter) och grymt trevlig och kunnig personal.

    Idag däremot köpte jag mig ett av världens starkaste öl, Brewdog Sink the Bismarck!, på 41% Kommer onekligen bli intressant att dricka.


  14. #134
    Citat Ursprungligen postat av Megavirre Visa inlägg
    Var ute och drack öl med några polare igår, blev några riktigt bra öl. Först Mikkeller 10 på fat (!), en dubbelipa med 10 olika humlesorter. Riktigt trevlig, rejält besk. Sedan blev det en Timmermans Oude Geuze som var förvånansvärt bra. Timmermans Kriek och Framboise är supersöta och smakar knappt suröl, men Geuzen var extremt sur (långt surare än 3 fonteinens variant) och riktigt väldoftande med mycket citron i doften. Blev även en Southern Tier Imperial Oat, en härligt len Imperial Stout, en Oskar Blues Gubna, även den en dubbelipa som luktade mycket ananas och slutligen en Oskar Blues Dales Pale Ale som en skön avslutning. Min polare köpte en Kaffe-Ipa, vilket inte var helt lyckat. Var mest konstigt. Ett besök på Restaurang Sorbon vid Brommaplan i Stockholm (där vi var) rekommenderas, riktigt bra utbud på öl (sådär 250 sorter) och grymt trevlig och kunnig personal.

    Idag däremot köpte jag mig ett av världens starkaste öl, Brewdog Sink the Bismarck!, på 41% Kommer onekligen bli intressant att dricka.

    Timmermans är ett tramsbryggeri, de gör inte riktiga fruktlambics utan har i hallon respektive körsbärssaft istället för riktiga bär, därav den söta sliskiga smaken Deras gueze har jag dock inte drucikit, får se till att göra det när jag åker till belgien om tre veckor

    Hur mycket kostade brew dogen ?

  15. #135
    Kurko kesämies är rätt gott det med

  16. #136
    Citat Ursprungligen postat av quuz Visa inlägg
    Timmermans är ett tramsbryggeri, de gör inte riktiga fruktlambics utan har i hallon respektive körsbärssaft istället för riktiga bär, därav den söta sliskiga smaken Deras gueze har jag dock inte drucikit, får se till att göra det när jag åker till belgien om tre veckor

    Hur mycket kostade brew dogen ?
    Har generellt samma uppfattning om Timmermans, har för mig att en del av det som de kallar kriek egentligen är oud bruins (dvs utan omältat vete) med körsbärssaft/sirap. Blev lite skeptisk när bartendern rekommenderade ett Timmerman-öl när jag bad om en bra flaska Geuze, dock vet jag sedan tidigare att han som jag beställde av är mycket kunnig. Tyvärr så hade de precis fått slut på Cantillons Geuze, har inte smakat den än...

    Gav 650 för Bismarcken av en polare som köpt en flaska extra på ölbutikken i Köpenhamn. Betalade lika mycket som han gav. På brewdogs hemsida tar de 40 pund (ungefär 500 kr), men sen är frakten på 40 pund till... Dock har de ett juste paket med både Bismarck och Tactical Nuclear Penguin för runt 68 pund. Man kan ju passa på att beställa lite annat öl från dem också när man väl håller på, frakten på 40 pund är fast oberoende (ptja, i rimliga mängder) av hur mycket man beställer. Nu i dagarna har de även börjat ta in öl från andra bryggerier i deras webshop, bland annat Stone och Struise. Priserna för dessa är dock inte de bästa...

  17. #137

  18. #138
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Citat Ursprungligen postat av Fin saab Visa inlägg
    Kurko kesämies är rätt gott det med
    Har du smakat den där finska longdrinken med colasmak? Den är riktigt trevlig!

    Bild:
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

  19. #139
    Citat Ursprungligen postat av Megavirre Visa inlägg
    Har generellt samma uppfattning om Timmermans, har för mig att en del av det som de kallar kriek egentligen är oud bruins (dvs utan omältat vete) med körsbärssaft/sirap. Blev lite skeptisk när bartendern rekommenderade ett Timmerman-öl när jag bad om en bra flaska Geuze, dock vet jag sedan tidigare att han som jag beställde av är mycket kunnig. Tyvärr så hade de precis fått slut på Cantillons Geuze, har inte smakat den än...

    Gav 650 för Bismarcken av en polare som köpt en flaska extra på ölbutikken i Köpenhamn. Betalade lika mycket som han gav. På brewdogs hemsida tar de 40 pund (ungefär 500 kr), men sen är frakten på 40 pund till... Dock har de ett juste paket med både Bismarck och Tactical Nuclear Penguin för runt 68 pund. Man kan ju passa på att beställa lite annat öl från dem också när man väl håller på, frakten på 40 pund är fast oberoende (ptja, i rimliga mängder) av hur mycket man beställer. Nu i dagarna har de även börjat ta in öl från andra bryggerier i deras webshop, bland annat Stone och Struise. Priserna för dessa är dock inte de bästa...
    Ah tråkigt, annars så brukar inte cantillons gueze vara så svår att få tag på vid diverse pubar/restauranger. Ang timmersmans så har dem även en fruktlambic med smak av persika vilket enligt cantillon själva inte alls fungerar: peaches pineapple contain enzyms wich stops fermantion of beer, they make peach beer not far from here but Im not allowed to tell their name


    Hon nämner även att industriell kriek är väldigt söt (timmermans) då dem tillsätter socker.

    En mycket intressant guidad tur från cantillons bryggerimuseum som bör ses av alla ölintersserade Inte mycket nytt om man kan en del men ändå intressant.


    Förhoppnigsvis får jag även iår prova young lambic, minns att första gången jag fick prova det på cantillons bryggeri var det oerhört surt då det är lambic som lagrats endast ett år. Ett besök på deras bryggerimuseum i Bryssel kostar 6 euro då får man knalla runt där inne hur länge man vill plus att man får tre stora glas av olika ölsorter från Cantillon, förmodligen bästa sättet att spendera 6 euro på i hela Bryssel

    Ang Bismarcken så var det inte så farligt ändå, som du säger är fraktprisern hutlösa från deras hemsida och jag antar att systemet kommer ta ett liknande pris för bismarcken? För den ska väll komma i något släpp framför om jag inte minns fel.

  20. #140
    för närvarande min favorit
    Citat Ursprungligen postat av Panceta
    Det första jag gör på ett förhör är att ta upp snusdosan, baka en fet jävel sen sitta där och va skitkaxig.

  21. #141
    Citat Ursprungligen postat av quuz Visa inlägg
    Ah tråkigt, annars så brukar inte cantillons gueze vara så svår att få tag på vid diverse pubar/restauranger. Ang timmersmans så har dem även en fruktlambic med smak av persika vilket enligt cantillon själva inte alls fungerar: peaches pineapple contain enzyms wich stops fermantion of beer, they make peach beer not far from here but Im not allowed to tell their name

    Hon nämner även att industriell kriek är väldigt söt (timmermans) då dem tillsätter socker.

    En mycket intressant guidad tur från cantillons bryggerimuseum som bör ses av alla ölintersserade Inte mycket nytt om man kan en del men ändå intressant.

    Förhoppnigsvis får jag även iår prova young lambic, minns att första gången jag fick prova det på cantillons bryggeri var det oerhört surt då det är lambic som lagrats endast ett år. Ett besök på deras bryggerimuseum i Bryssel kostar 6 euro då får man knalla runt där inne hur länge man vill plus att man får tre stora glas av olika ölsorter från Cantillon, förmodligen bästa sättet att spendera 6 euro på i hela Bryssel

    Ang Bismarcken så var det inte så farligt ändå, som du säger är fraktprisern hutlösa från deras hemsida och jag antar att systemet kommer ta ett liknande pris för bismarcken? För den ska väll komma i något släpp framför om jag inte minns fel.
    Vet att Systemet har haft TNP inne tidigare, den kostade runt 500 kr. Sink the Bismarck har jag inte sett några planer på att de tänker ta in, men man kan antagligen göra en privatimport. Dock finns det en risk att man måste köpa ett helt kolli (oftast 24 st) då, fast det vet du säkert redan.

    En polare till mig drack färsk Cantillon Faro när han var i Bryssel, verkar riktigt intressant. Egentligen är det en hyfsat ung lambic med fruktsocker i... Tydligen kan den inte förvaras på glasflaska då risken för flasksprängning är alldeles för stor till följd av allt socker

  22. #142
    Citat Ursprungligen postat av Megavirre Visa inlägg
    Vet att Systemet har haft TNP inne tidigare, den kostade runt 500 kr. Sink the Bismarck har jag inte sett några planer på att de tänker ta in, men man kan antagligen göra en privatimport. Dock finns det en risk att man måste köpa ett helt kolli (oftast 24 st) då, fast det vet du säkert redan.

    En polare till mig drack färsk Cantillon Faro när han var i Bryssel, verkar riktigt intressant. Egentligen är det en hyfsat ung lambic med fruktsocker i... Tydligen kan den inte förvaras på glasflaska då risken för flasksprängning är alldeles för stor till följd av allt socker
    Har för mig jag läste på någon ölblogg att de skulle ta hem bismarck i februari? Kan dock ha inbillat mig det

    Ang Faro så är det inte riktigt någit jag är förtjust i, jag bill ha min lambic sur och inte söt. Har dock bara druckit faro som kommer från Girardin, ingen höjdare i imo pga den söta smaken. Ska dock se till att smaka Cantillons faro när jag åker till Bryssel då det är en av dem få sorterna ur Cantillons ordniarie sortiment jag inte druckit

  23. #143
    Skulle gärna vilja ge mig in i den hära "Aledjungeln"

    Tips på någon nybörjarale? Har provat Coopers Pale Ale(egentligen inte någon riktig Ale väl?) och Brewdog Thrashy Blonde och dessa gillade jag

  24. #144
    Citat Ursprungligen postat av Grotesk Johan Visa inlägg
    Skulle gärna vilja ge mig in i den hära "Aledjungeln"

    Tips på någon nybörjarale? Har provat Coopers Pale Ale(egentligen inte någon riktig Ale väl?) och Brewdog Thrashy Blonde och dessa gillade jag
    Bedarö Bitter är en riktig klassiker som många brukar gilla. Rekommenderar Red Seal starkt. Du borde även gilla Fuller's India Pale Ale och Brooklyn East India Pale Ale. Du gillade ju Brewdog Trashy Blonde, så testa deras Punk IPA som är lite mer av allt jämfört med Trashy. Lite starkare, avsevärt beskare och smakrikare. Jag föredrar Punk IPAn (även om både är goda), dock brukar vissa tycka att den är riktigt äcklig på grund av kombinationen av stark beska och mycket citrussmak. Testa någon lite mörkare också, exempelvis Mikkeller Jackie Brown eller någon belgisk variant som Chimay blå eller Rochefort 8. Belgarna är lite mer krävande, men oerhört goda. Duvel är en ljus, belgisk klassiker som många nybörjare brukar gilla.

  25. #145
    Tackar så mycket för hjälpen Blir en shoppingtur på bolaget i det närmaste.

  26. #146

  27. #147
    Haha, kom på det nu när jag såg tråden igen. Millenium, som då är vår lokala restaurant/pub/bar (whatever) har för ett tag sedan börjat ta in Duff Inte för att det är en höjdar öl direkt, men ändå en kul grej Bryggs av Åbro om jag inte minns fel, och de har inte bryggt min favoritöl om man säger så

  28. #148
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    Haha, kom på det nu när jag såg tråden igen. Millenium, som då är vår lokala restaurant/pub/bar (whatever) har för ett tag sedan börjat ta in Duff Inte för att det är en höjdar öl direkt, men ändå en kul grej Bryggs av Åbro om jag inte minns fel, och de har inte bryggt min favoritöl om man säger så
    Om det är Åbro som bygger det lär det vara mycket sämre än den tyska varianten, som var drickbar för att vara ljust.
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

  29. #149
    Då var man tillbaks från Bryssel, var där fredag till söndag och brände runt 3000kr på enbart öl, mat och ost.

    Först var vi på Cantillons bryggeri, som vanligt lika fantastiskt, att man sedan får två glass öl för priset av 6 euro som det kostar att gå in i brygeriet är oerhört bra. Efter vi drack vår öl så stod jag och disskuterade lambic av alla dess slag och olika bryggerier med sjävaste bryggerimästaren Jean-Pierre Van Roy och även en av delägarna till moeder lambic (mer om puebn sen) i två timmar, fantastiskt tillfällfe att få prata med någon som verkligen brinner för ölen dem brygger. Jag fick även prova ung lambic, ett, två samt tre år gammal för att jämföra dessa, Jean-Pierre Van Roy hällde även upp dem direkt ur dem stora fina 500 liters faten.

    Efter besöket på cantillon var det moeder lambic som gällde, det är helt klart Belgien om inte en av världens bästa pubar. Dem har 46 olika öl på fat, däribland Cantillon gueze, cantillon faro, cantillon kriek, cantillon rose de gambrinus, 3 fontainen kriek, 3 fontainen gueze och cantillon lambic (enda stället i världen där man kan dricka cantillons lambic öht då den inte buteljeras) Här träffade vi även delägaren som vi disskuterat öl med tidigare på bryggeriet, han bjöd oss på en stor bricka med diverse ostar som alla passade utmärkt med gueze och lambic.

    Bilder och mer kommer lite senare.

  30. #150
    Citat Ursprungligen postat av quuz Visa inlägg
    Bilder och mer kommer lite senare.
    Väntar med spänning, lika kul att läsa dina äventyr varje gång.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in