Sidan 6 av 17 Första ... 4567816 ... Sista
  1. #151
    Lövbiffens avatar
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    407
    + Listan osorterat:
    Warsteiner
    Staropramen
    Stella artois
    Birra moretti
    Budweiser
    Krusovice
    Primus
    Gambrinus
    Bertold
    Breznak
    Zlatopramen
    TT

    Men även dom vanliga gamla ölen, Hinken, Sol, Corona osv

    Minuslistan osorterad:
    Ett par Brew dog öl.
    Slotts
    Och liknande piss

    I sprit väg föredrar jag nog P2, jäger, Hot and sweet och ett par andra mums mums drinkar och olika sorters sprit..
    You have been banned for the following reason:
    Hörru Lövbiffen,dags att kötta till sig innan man börjar med människohandel?
    Date the ban will be lifted: 2009-05-14, 13.00

  2. #152
    Lövbiffens avatar
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    407
    + Listan osorterat:
    Warsteiner
    Staropramen
    Stella artois
    Birra moretti
    Budweiser
    Krusovice
    Primus
    Gambrinus
    Bertold
    Breznak
    Zlatopramen
    TT

    Men även dom vanliga gamla ölen, Hinken, Sol, Corona osv

    Minuslistan osorterad:
    Ett par Brew dog öl.
    Slotts
    Och liknande piss

    I sprit väg föredrar jag nog P2, jäger, Hot and sweet och ett par andra mums mums drinkar och olika sorters sprit..
    You have been banned for the following reason:
    Hörru Lövbiffen,dags att kötta till sig innan man börjar med människohandel?
    Date the ban will be lifted: 2009-05-14, 13.00

  3. #153
    Citat Ursprungligen postat av Lövbiffen Visa inlägg
    + Listan osorterat:
    Warsteiner
    Staropramen
    Stella artois
    Birra moretti
    Budweiser
    Krusovice
    Primus
    Gambrinus
    Bertold
    Breznak
    Zlatopramen
    TT

    Men även dom vanliga gamla ölen, Hinken, Sol, Corona osv

    Minuslistan osorterad:
    Ett par Brew dog öl.
    Slotts
    Och liknande piss

    I sprit väg föredrar jag nog P2, jäger, Hot and sweet och ett par andra mums mums drinkar och olika sorters sprit..
    Du kallar öl från brew dog för piss och klassar det lika som slotts men hyllar sedan bud, sol och corona?!

  4. #154

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599
    Citat Ursprungligen postat av Lövbiffen Visa inlägg
    + Listan osorterat:

    Budweiser
    Sol
    Corona
    Fel att kalla dessa för öl.. Snarare en flaska vatten med en sexa öl i.

  5. #155
    Lövbiffens avatar
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    407
    Citat Ursprungligen postat av quuz Visa inlägg
    Du kallar öl från brew dog för piss och klassar det lika som slotts men hyllar sedan bud, sol och corona?!
    Ett par brewdog öl. Och sol och corona skrev jag under "vanliga gamla ölen" vilket jag som dödlig inte har något problem med att dricka, sedan att jag kanske föredrar en annan öl framför dom är en annan femma.

    Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    Fel att kalla dessa för öl.. Snarare en flaska vatten med en sexa öl i.
    Beror väl lite på ändamålet också, och är dessutom väldigt individuellt.
    You have been banned for the following reason:
    Hörru Lövbiffen,dags att kötta till sig innan man börjar med människohandel?
    Date the ban will be lifted: 2009-05-14, 13.00

  6. #156
    Jag är ingen öldrickare alls och av dem jag har testat så avskyr jag verkligen det. Är alla öl sådana att de smakar (enligt mig då) bisarrt, starkt och brännande i eftersmaken? Troligen alkoholen som giver den smaken, men finns det ölsorter som inte liknar det?
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  7. #157
    Citat Ursprungligen postat av Philip Visa inlägg
    Jag är ingen öldrickare alls och av dem jag har testat så avskyr jag verkligen det. Är alla öl sådana att de smakar (enligt mig då) bisarrt, starkt och brännande i eftersmaken? Troligen alkoholen som giver den smaken, men finns det ölsorter som inte liknar det?
    Vad har du provat? Slotts och Harboe Guld?

    Nej, givetvis är det inte så. Alla öl smakar olika och det gäller väl bara att hitta den man tycker om. Sen är det klart, det finns ju de som helt enkelt inte gillar öl överhuvudtaget

  8. #158
    Citat Ursprungligen postat av Philip Visa inlägg
    Jag är ingen öldrickare alls och av dem jag har testat så avskyr jag verkligen det. Är alla öl sådana att de smakar (enligt mig då) bisarrt, starkt och brännande i eftersmaken? Troligen alkoholen som giver den smaken, men finns det ölsorter som inte liknar det?
    Carls Special ( carlsberg ) liknar inte din beksrivning alls enligt mig iallafall, god öl o lite mindre alkohol en va de brukar va 4,4% om jag inte minns fel Där har du en god lättdrucken öl! Sen norrlands guld, sjukt god öl inte alls besk i smaken eller så, många som jag bjudit på norrlands som avskyr öl har ändå gillat den ganska bra! Så norrlands guld o carl special rekommenderar jag att du provar

  9. #159
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg
    Carls Special ( carlsberg ) liknar inte din beksrivning alls enligt mig iallafall, god öl o lite mindre alkohol en va de brukar va 4,4% om jag inte minns fel Där har du en god lättdrucken öl! Sen norrlands guld, sjukt god öl inte alls besk i smaken eller så, många som jag bjudit på norrlands som avskyr öl har ändå gillat den ganska bra! Så norrlands guld o carl special rekommenderar jag att du provar
    No offense men Norrlands Guld är det värsta pisset som existerar på vår jord
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

  10. #160
    Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    Vad har du provat? Slotts och Harboe Guld?

    Nej, givetvis är det inte så. Alla öl smakar olika och det gäller väl bara att hitta den man tycker om. Sen är det klart, det finns ju de som helt enkelt inte gillar öl överhuvudtaget
    Jag kan inte på rak arm säga vilka jag provat, men främst Heiniken, Norrlandsguld, Harboe av olika typer, Falcone, Crocodile (eller vad den heter), Falcon av olika typer osv. Även Mariestad och Spenrups av olika styrkor.

    Är som sagt ingen van öldrickare, så därav frågan om alla smakar liknande eller ifall det finns dem som avviker helt från mängden

    Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg
    Carls Special ( carlsberg ) liknar inte din beksrivning alls enligt mig iallafall, god öl o lite mindre alkohol en va de brukar va 4,4% om jag inte minns fel Där har du en god lättdrucken öl! Sen norrlands guld, sjukt god öl inte alls besk i smaken eller så, många som jag bjudit på norrlands som avskyr öl har ändå gillat den ganska bra! Så norrlands guld o carl special rekommenderar jag att du provar
    Där ser man. Ska testa Carlsbergs Special då. Kan även testa Norrlands Guld igen då det var ett bra tag sedan jag drack dessa. Var säkerligen över ett år sedan, så har glömt hur de smakar
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  11. #161
    Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    Nej, givetvis är det inte så. Alla öl smakar olika och det gäller väl bara att hitta den man tycker om. Sen är det klart, det finns ju de som helt enkelt inte gillar öl överhuvudtaget


    Tacka vet jag cider, drinkar och alkoläsk!

  12. #162
    New Castle är kanske världens godaste öl.

  13. #163

  14. #164

  15. #165

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Silvervalley
    Inlägg
    328
    Tips på goda öl som gärna ska vara ganska milda, och inte så beska. Gärna på flaska
    a.k.a. sanda @ gamla mnf

  16. #166
    Lite dött här.

    Aja.. min favorit ÖL måste nog vara Heiniken. Vin gillar jag inte, Smakar skit

  17. #167
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Lite dött här.

    Aja.. min favorit ÖL måste nog vara Heiniken. Vin gillar jag inte, Smakar skit
    Beror på vilket slags vin, finns ju en del eiswein som är goda.
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

  18. #168

  19. #169
    Citat Ursprungligen postat av hence Visa inlägg
    Beror på vilket slags vin, finns ju en del eiswein som är goda.
    Är inget "fan" av Vin i sig. så..

  20. #170
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Är inget "fan" av Vin i sig. så..
    Men det är nog inget du kan tänka dig förrän du smakat, jag blev själv paff när jag fick chansen att testa
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

  21. #171
    Om jag dricker öl så blir det väl Sofiero och Mariestad, gillar båda men ibland har jag inte riktigt råd med Marie. Har smakat 300 kronors öl på 20%, visst var det gott men det är som att dricka vin och det är kanske inte helt och hållet min smak..dvs. att dricka sakta.
    Citat Ursprungligen postat av Panceta
    Det första jag gör på ett förhör är att ta upp snusdosan, baka en fet jävel sen sitta där och va skitkaxig.

  22. #172
    Finsk öl, Karhu/Karjala/Olvi/Koff är nog det godaste som finns (åsikt)
    Här ute i förorten samt minderårig får man nöja sig med magic crystal vodka och läsk :/
    Har en drös med delar till Honda MT5! Cyllar topplock förgasare wires, you name it! säljer hela skiten för endast 1500:- !! Bara att skicka ett PM till mig vid intresse! Hämtas i stockholms området

  23. #173
    Ni som är vana öldrickare.

    Fick hem i förra veckan dessa fyra ölsorter av farmin som jobbar i Danmark:

    • Fine Festival 7.5%
    • Carlsberg Master Brew 10.5%
    • Carlsberg Elephant Beer 7.2%
    • Wiibroes Årgångsöl 10.6%


    Favoriten var nog Elephantbeer eller Fine Festival, även ifall jag ansåg att Wiibroes var helt okej. Master Brew var ingen hit enligt mig, då eftersmaken inte alls var god.

    Vilka tycker ni smakar godast? Varför, varför inte?

    Förövrigt, så hatade jag öl innan men har börjat uppskatta det mer och mer. En sort jag fastnat för är BudWeiser. Vad anser ni om denna? På glasflaska. (Värt att tillägga är att jag endast druckit 3.5% just för smaken. Har inte fått tag i den starkare varianten, men det kommer väl så småningom.)

    Ont.

    Drack en Harboe Guldöl 5.7% innan till filmen vid 01 och efter det en Päroncider på 2.25% (Vanlig). Öl, film, chips och en snus efter det är fan bra gott alltså.
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  24. #174
    Citat Ursprungligen postat av Philip Visa inlägg
    Jag är ingen öldrickare alls och av dem jag har testat så avskyr jag verkligen det. Är alla öl sådana att de smakar (enligt mig då) bisarrt, starkt och brännande i eftersmaken? Troligen alkoholen som giver den smaken, men finns det ölsorter som inte liknar det?
    Gör som tyskarna (eller österrikarna) och ha frukt i en ljus öl, förslagsvis åbro sigill. Lägg i lite frusna hallon och/eller blåbär i botten av ditt ölglas, slå upp, vänta nån minut. Faktiskt riktigt gott och rundar av ölsmaken en hel del.

  25. #175
    Citat Ursprungligen postat av hence Visa inlägg
    Beror på vilket slags vin, finns ju en del eiswein som är goda.
    Ecologica är både billigt och snorgott. Slinker ner väldigt lätt. Har iofs haft tur med samliga ekologiska vita viner, men ecologica fastnade jag för. Väldigt läskande är den också.

  26. #176
    frasse21s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Tidaholm/Stockholm
    Inlägg
    378
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    Norrlands guld var godare när det bryggdes i halmstad, det var den bästa ölen som funnits, annars föredrar jag en iskall sofiero, inte för ljus o blaskig eller för mörk o besk.
    favoritdrinken är nog white russian, men annars är shottar bäst, och då är det bara minttu som gäller!
    White russian är ju riktigt söt och vidrig. I alla fall den jag beställde.

  27. #177

  28. #178
    Raki

    EFES pilsen

    cider

    väldigt goda saker synd att det är svårt att hitta två av dem i sverige...

    favorit alla tre faktiskt



    http://sv.wikipedia.org/wiki/Rakı



    http://sv.wikipedia.org/wiki/Efes_Pilsen
    Senast redigerat av mh furia den 2011-03-31 klockan 18:43.

  29. #179
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Köstritzer är god om man gillar mörk lager EDIT: sorry för vinglaset, kommer ändå inte till himlen så spelar ingen roll just nu..

    Senast redigerat av hence den 2011-03-31 klockan 18:48.
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

  30. #180

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in