Sidan 7 av 17 Första ... 56789 ... Sista
  1. #181
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Citat Ursprungligen postat av Frågetecken Visa inlägg
    Men drick den förtusan inte ur ett vinglas!
    Hade inget annat rent, hahaha
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

  2. #182
    Citat Ursprungligen postat av deusexmachina Visa inlägg
    Gör som tyskarna (eller österrikarna) och ha frukt i en ljus öl, förslagsvis åbro sigill. Lägg i lite frusna hallon och/eller blåbär i botten av ditt ölglas, slå upp, vänta nån minut. Faktiskt riktigt gott och rundar av ölsmaken en hel del.
    Detta ska testas bara för att
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  3. #183
    Citat Ursprungligen postat av Megavirre Visa inlägg


    Åh Får väll ta och kontra då

    Cantillon rose de gambrinus på fat ackompanjerat med fem olika sorters ostar på formödligen världens bästa pub; chez moeder lambic i Bryssel

    Samt ettårig ung lambic från cantillon på fat (moeder lambic är den ända puben i världen som säljer det)
    w

  4. #184

  5. #185
    Citat Ursprungligen postat av pmelender Visa inlägg
    New Castle är kanske världens godaste öl.
    Om man gillar new castle så borde man testa Belhaven ale. Finns på flesta systembolag.

  6. #186
    Citat Ursprungligen postat av Philip Visa inlägg
    Detta ska testas bara för att


    Visst ser det nommigt ut?

    Fan, nu blev jag ölsugen.

  7. #187
    Citat Ursprungligen postat av hence Visa inlägg
    Köstritzer är god om man gillar mörk lager EDIT: sorry för vinglaset, kommer ändå inte till himlen så spelar ingen roll just nu..
    Köstrizer Schwarzbier är riktigt god, synd att den inte finns på systemet. Den enda schwarzbieren som finns på systemet är Brewdogs Zeitgeist, och den är tyvärr halvtråkig.

    Citat Ursprungligen postat av Frågetecken Visa inlägg
    Men drick den förtusan inte ur ett vinglas!
    Inget fel på att dricka finöl ur bordeauxglas, fungerar oftast bättre än de vanliga pint-glasen som folk brukar dricka ur.

    Citat Ursprungligen postat av quuz Visa inlägg
    Åh Får väll ta och kontra då

    Cantillon rose de gambrinus på fat ackompanjerat med fem olika sorters ostar på formödligen världens bästa pub; chez moeder lambic i Bryssel

    Samt ettårig ung lambic från cantillon på fat (moeder lambic är den ända puben i världen som säljer det)
    Inte lite avundsjuk... Får bli en resa till Bryssel och dricka lite lambic i framtiden.

    Nu bär det av till Systemet för att köpa månadens nyheter!

  8. #188
    Citat Ursprungligen postat av Megavirre Visa inlägg
    Köstrizer Schwarzbier är riktigt god, synd att den inte finns på systemet. Den enda schwarzbieren som finns på systemet är Brewdogs Zeitgeist, och den är tyvärr halvtråkig.



    Inget fel på att dricka finöl ur bordeauxglas, fungerar oftast bättre än de vanliga pint-glasen som folk brukar dricka ur.



    Inte lite avundsjuk... Får bli en resa till Bryssel och dricka lite lambic i framtiden.

    Nu bär det av till Systemet för att köpa månadens nyheter!
    Gör det, du kommer inte att ångra dig!

    Åh tack för påminelsen, upptäckte nyss att

    1689 [23,90kr; 33cl] Saison Dupont

    Numera ligger i deras fasta sortiment, awesome! Sen så blir det väll till att plocka på sig lite påsköl
    w

  9. #189
    Citat Ursprungligen postat av quuz Visa inlägg
    Gör det, du kommer inte att ångra dig!

    Åh tack för påminelsen, upptäckte nyss att

    1689 [23,90kr; 33cl] Saison Dupont

    Numera ligger i deras fasta sortiment, awesome! Sen så blir det väll till att plocka på sig lite påsköl
    Mitt systembolag hade inte tagit in den tyvärr Rodenbach Grand Cru kom ju också idag, du som gillar suröl borde väl gilla det? Bland påskölen finns bland annat Mikkellers Green Easter IPA, som ska vara samma öl som deras Green Gold . Verkar minst sagt lovande.

  10. #190
    Citat Ursprungligen postat av Megavirre Visa inlägg
    Mitt systembolag hade inte tagit in den tyvärr Rodenbach Grand Cru kom ju också idag, du som gillar suröl borde väl gilla det? Bland påskölen finns bland annat Mikkellers Green Easter IPA, som ska vara samma öl som deras Green Gold . Verkar minst sagt lovande.
    Har faktiskt inte smakat den så det blir till att köpa en flaska eller två, ska ner till stan om en stund Mikkellers ipa blir det också då jag på senare tid börjat uppsakatta ipa väldigt mkt

    Iaf här är hela listan för dem som är interesserade:

    Inköpslista Systembolaget 1 april 2011 Fast sortiment

    1545 [8,90kr; 25cl] Ambar Especial [RB]
    1455 [12,90kr; 50cl] Arboga Ekologisk [RB]
    1560 [8,90kr; 25cl] Bavaria Premium Pils [RB]
    1279 [13,90kr; 50cl] Bellman 6,0 [RB] - Nu även returflaska, inte bara burk
    1524 [16,50kr; 33cl] Black Isle Organic Goldeneye Pale Ale [RB]

    1515 [19,90kr; 33cl] Brewdog Punk IPA (5,4%) [Schnille, RB] - Nu på burk
    1402 [7,90kr; 33cl] Cheap Thrills [RB]
    1584 [15,30kr; 50cl] Eriksberg [RB] - Nu även burk, inte bara returflaska
    1683 [29,70kr; 35,5cl] Flying Dog Gonzo Imperial Porter [Schnille, RB]
    1504 [24,90kr; 50cl] Wychwood King Goblin [RB]

    1493 [25,40kr; 33cl] Nils Oscar Hop Yard IPA [RB]
    1412 [13,90kr; 33cl] Norrlands Guld Export [RB] - Nu även på 33cl PET
    1691 [21,90kr; 33cl] Rodenbach Grand Cru [RB]
    1689 [23,90kr; 33cl] Saison Dupont [RB]
    1507 [21,90kr; 50cl] Schneider Weiße Mein Grünes Tap 4 [RB]

    1668 [13,90kr; 33cl] Spitfire Kentish Ale [RB] - Nu på 33cl istället för 50cl.
    1420 [16,90kr; 33cl] S:t Eriks Pale Ale [RB]


    Inköpslista Systembolaget 1 april 2011 Påsköl

    1395 [25,20kr; 50cl] Slottskällans Blåkulla Påsköl [RB]
    1338 [14,90kr; 50cl] Bryggmästarens Påsköl [RB]
    1309 [15,90kr; 50cl] Eriksberg Påsköl [RB]
    1385 [17,50kr; 50cl] Mariestads Påskbrygd [RB]
    1394 [37,90kr; 33cl] Mikkeller Green Easter IPA [RB]

    1320 [30,60kr; 50cl] Mohawk Black IPA Easter Edition [RB]
    1361 [28,00kr; 50cl] Mohawk Red Easter [RB]
    1393 [19,50kr; 33cl] Nils Oscar Kalaspåsköl [RB]
    1345 [25,90kr; 50cl] Oppigårds Easter Ale [RB]
    1330 [29,30kr; 50cl] Nynäshamns Pumpviken Påsköl [RB]

    1325 [17,90kr; 33cl] S:t Eriks Påsk Ale [RB]
    1375 [17,30kr; 50cl] Three Hearts Påskbrygd [RB]
    1381 [18,20kr; 33cl] Wisby Påskbrygd [RB]
    w

  11. #191
    Då jag inte hade mer pengar att bränna får detta duga för kvällen

    w

  12. #192
    Citat Ursprungligen postat av quuz Visa inlägg
    Då jag inte hade mer pengar att bränna får detta duga för kvällen
    Mikkeller-IPAn var riktigt god, precis de överdrivna mängderna humle som man vill ha i en sådan öl Blir nog att testa någon av de andra ölen senare ikväll.

  13. #193
    Citat Ursprungligen postat av Megavirre Visa inlägg
    Mikkeller-IPAn var riktigt god, precis de överdrivna mängderna humle som man vill ha i en sådan öl Blir nog att testa någon av de andra ölen senare ikväll.
    Låter härligt Hur tycker du den står sig mot epics armageddon IPA om du smakat den? (som är en av mina favoriter)
    w

  14. #194
    Får köpa 10 st 7or ''Vanlig vodka'' av polaren för 80kr 7an. Värt? bra vodka? har aldrig testat den innan.

  15. #195
    Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    Får köpa 10 st 7or ''Vanlig vodka'' av polaren för 80kr 7an. Värt? bra vodka? har aldrig testat den innan.
    "vanlig vodka"? ja du, svårt för oss att veta om den är bra eller inte. själv dricker jag vilken vodka som helst, dricker vodka enbart för att bli full, blanda med läsk eller energidryck så blir det drickbart. 80kr per 7a låter billigt iaf

  16. #196
    Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    Får köpa 10 st 7or ''Vanlig vodka'' av polaren för 80kr 7an. Värt? bra vodka? har aldrig testat den innan.
    Sjukt prisvärt, köp köp köp. Visst det är säkert fulvoda ala katarina, men för det priset så vem fan bryr sig. Billig fylla!

    ---

    Kvällens änsålänge:

    Mikkeller Green Easter IPA 6.5/10

    Schneider Weiße Mein Grünes Tap 4 7/10 (solklar sommarfavorit)

    Rodenbach Grand Cru 9/10 Vilket öl, oerhört god, påminner om en blanding mellan Liefman goudenband och Liefman glühkriek, fantastiskt god, härligt sur och lagom söt. Visst det är inte i klass med Cantillon men för 22 kr flaskan skulle jag vilja påstå att det förmodligen är systembolagets mest prisvärda öl. Rekomenderas starkt till alla!
    w

  17. #197
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    "vanlig vodka"? ja du, svårt för oss att veta om den är bra eller inte. själv dricker jag vilken vodka som helst, dricker vodka enbart för att bli full, blanda med läsk eller energidryck så blir det drickbart. 80kr per 7a låter billigt iaf
    Nu är det så att det finns en vodka sort som heter Vanlig vodka.
    http://www.google.se/imgres?imgurl=h...:0&tx=67&ty=85

    Citat Ursprungligen postat av quuz Visa inlägg
    Sjukt prisvärt, köp köp köp. Visst det är säkert fulvoda ala katarina, men för det priset så vem fan bryr sig. Billig fylla!
    Okej sen skulle jag få köpa öl. 150kr lådan man han visste inte vad det var för öl, han sa 33a som var blå ca 5.9 förekommer ofta vid import någon som vet?
    Är det vilket fall som helst värt 150kr lådan?

  18. #198
    Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    Nu är det så att det finns en vodka sort som heter Vanlig vodka.
    http://www.google.se/imgres?imgurl=h...:0&tx=67&ty=85
    jaså jaha. har aldrig sett den men som sagt duger den nog att grogga med och billigare får man leta efter

  19. #199
    Citat Ursprungligen postat av quuz Visa inlägg
    Sjukt prisvärt, köp köp köp. Visst det är säkert fulvoda ala katarina, men för det priset så vem fan bryr sig. Billig fylla!

    ---

    Kvällens änsålänge:

    Mikkeller Green Easter IPA 6.5/10

    Schneider Weiße Mein Grünes Tap 4 7/10 (solklar sommarfavorit)

    Rodenbach Grand Cru 9/10 Vilket öl, oerhört god, påminner om en blanding mellan Liefman goudenband och Liefman glühkriek, fantastiskt god, härligt sur och lagom söt. Visst det är inte i klass med Cantillon men för 22 kr flaskan skulle jag vilja påstå att det förmodligen är systembolagets mest prisvärda öl. Rekomenderas starkt till alla!
    Ger Mikkeller Green Easter IPA 8/10, gillade den verkligen. Tycker dock personligen att Great Divide Yeti Imperial Stout är Systemets mest prisvärda öl

    Citat Ursprungligen postat av quuz Visa inlägg
    Låter härligt Hur tycker du den står sig mot epics armageddon IPA om du smakat den? (som är en av mina favoriter)
    Epic Armagedon är något tråkigare, är lite platt humlemässigt. Mest "the usual suspects" med humle med citrus, grapefrukt och tall. Mikkeller har det extra som gör den till en IPA över standard.

  20. #200
    Redbull och absolut vodka, De é najs!

  21. #201
    Citat Ursprungligen postat av Megavirre Visa inlägg
    Ger Mikkeller Green Easter IPA 8/10, gillade den verkligen. Tycker dock personligen att Great Divide Yeti Imperial Stout är Systemets mest prisvärda öl



    Epic Armagedon är något tråkigare, är lite platt humlemässigt. Mest "the usual suspects" med humle med citrus, grapefrukt och tall. Mikkeller har det extra som gör den till en IPA över standard.
    Jag tyckte mikkellern hade toner av choklad alternativt kaffe? Iaf det som jag inte riktigt gillade. Ja yetin är sjukt prsivärd också även om det inte är en favorit hos mig
    w

  22. #202
    frasse21s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Tidaholm/Stockholm
    Inlägg
    378
    En fråga till er rutinerade grabbar! Vilken/vilka är de bästa ölen man kan får för ca 15:-/st (till fest eller liknande)? Känner inte att jag vill lägga ut allt för mycket pengar på öl nu när jag studerar.

  23. #203
    Citat Ursprungligen postat av frasse21 Visa inlägg
    En fråga till er rutinerade grabbar! Vilken/vilka är de bästa ölen man kan får för ca 15:-/st (till fest eller liknande)? Känner inte att jag vill lägga ut allt för mycket pengar på öl nu när jag studerar.
    Gambrinus tycker jag är en trevlig lager som duger fint för att bara kröka på, kostar 15.90 flaskan

    Annars brukar jag köra ett gäng smålands (bland dem billigaste på systemet, 8.20 kr flaskan) sen några dyrare öler istället för att köra allt på runt 15 kr
    w

  24. #204
    frasse21s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Tidaholm/Stockholm
    Inlägg
    378
    Citat Ursprungligen postat av quuz Visa inlägg
    Gambrinus tycker jag är en trevlig lager som duger fint för att bara kröka på, kostar 15.90 flaskan

    Annars brukar jag köra ett gäng smålands (bland dem billigaste på systemet, 8.20 kr flaskan) sen några dyrare öler istället för att köra allt på runt 15 kr
    ok, får testa den vad finns det för några dyrare som man kan kombinera med ett gäng smålands som du sa?

  25. #205
    Ikväll blir det:
    6x Smålands
    1x Rodenbach grand cru
    1x Schneider Weiße Mein Grünes Tap 4
    1x Nils Oscar Hop Yard IPA
    1x Saison dupont
    1x Duvel

    Något i den stilen
    w

  26. #206
    Citat Ursprungligen postat av frasse21 Visa inlägg
    En fråga till er rutinerade grabbar! Vilken/vilka är de bästa ölen man kan får för ca 15:-/st (till fest eller liknande)? Känner inte att jag vill lägga ut allt för mycket pengar på öl nu när jag studerar.
    Bästa ölen runt/under 15 kr enligt mig:
    Ljus lager: Warsteiner, Bitburger, Spaten München, Pilsner Urquell, Samuel Adams Boston Lager, BrewDog 77 Lager.
    Mörk lager: Zeitgeist Black Lager, Krusovice Cerne.
    Ljus Ale: BrewDog Trashy Blonde, Twisted Thistle IPA.
    Mörk Ale/Porter/Stout: Carnegie Porter.
    Veteöl: Hoegaarden Witbier, La Trappe Witte Trappist.

    Annars säger jag som quuz, försök hitta något du gillar (tillräckligt mycket för att supa på) som är billigt och ta sedan några dyrare öl runt 20-25 kr. Personligen brukar jag inte supa särskilt mycket på öl (inte avsiktligt iaf), gör det hellre på sprit då det känns mer prisvärt. Föredrar en bra grogg framför billig pisslager vilken dag som helst. Annars super jag gärna på hembryggt öl, 6 kr/flaskan för öl bättre än de flesta ölen jag nämnt är inte helt fel...

  27. #207
    frasse21s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Tidaholm/Stockholm
    Inlägg
    378
    tack för tipsen

    Jag brukar också köra mestadels sprit eller några öl + sprit. Men ibland blir det enbart öl. Allt slinker ner men inte hittat någon 100% favorit än.

  28. #208
    Becks är min absoluta favoritöl för alla tillfällen!

    Var över i Tyskland nyss å fick med mig:
    Norrlands Guld x10
    Carlsberg sort guld x9
    Becks x9
    Sommersby x4
    Mariestads x3
    Lapin Kulta

    Xante
    Absolute Vodka Blå
    Absolute Vodka Vanilj
    Minttu x2
    Hot n´Sweet
    Ga-Jol
    Famous Snowgrouse
    och lite annan random shotdricka !

    Vad missade jag ?

    Annars är det inte fel med en Chang i solen!

  29. #209

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Uppsala.
    Inlägg
    465
    Lövträ: Åh vad svalkande Changen ser ut att vara en varm sommardag!
    Citat Ursprungligen postat av DTrejsarn Visa inlägg
    Råkade såga lite i cylindern, men detta gör ingen större skillnad eller?

  30. #210
    Citat Ursprungligen postat av LÖVTRÄ Visa inlägg
    Becks är min absoluta favoritöl för alla tillfällen!

    Var över i Tyskland nyss å fick med mig:
    Norrlands Guld x10
    Carlsberg sort guld x9
    Becks x9
    Sommersby x4
    Mariestads x3
    Lapin Kulta

    Annars är det inte fel med en Chang i solen!
    Pissvatten alltsammans, dock så har du ju till fylla för hela sommaren ( förutom lapin kulta, dem duger.)
    w

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in