Sidan 9 av 17 Första ... 7891011 ... Sista
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    åk och handla i tyskland eller danmark annars, där är det väl 16/18 beroende på vad man ska handla...
    dock får man inte ta hem tll Sverige om man är under 20, så se till att inte bli kollad

Tar mig en kall efter jobbet, ikväll blir det Fest!

drack en carnegie porter till påskmiddagen för ett par veckor sen riktigt god var den, nästan lite julmust-känsla över den faktiskt.

mackanss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Tänkte stacka upp lite inför sommaren. Tips på god men rätt billig öl? Fulölen skippar jag, men då jag tänkt köpa på mig lite skippar jag gärna ölen för 20kr/st
    Vad rekommenderas ?

Mvh
    M
    ”Price is what you pay. Value is what you get.” - Warren Buffett

http://thenextproject.tumblr.com/

Citat Ursprungligen postat av mackans Visa inlägg
    Tänkte stacka upp lite inför sommaren. Tips på god men rätt billig öl? Fulölen skippar jag, men då jag tänkt köpa på mig lite skippar jag gärna ölen för 20kr/st
    Vad rekommenderas ?

Mvh
    M
    För att citera mig själv:

"Bästa ölen runt/under 15 kr enligt mig:
    Ljus lager: Warsteiner, Bitburger, Spaten München, Pilsner Urquell, Samuel Adams Boston Lager, BrewDog 77 Lager.
    Mörk lager: Zeitgeist Black Lager, Krusovice Cerne.
    Ljus Ale: BrewDog Trashy Blonde, Twisted Thistle IPA.
    Mörk Ale/Porter/Stout: Carnegie Porter.
    Veteöl: Hoegaarden Witbier, La Trappe Witte Trappist.

Annars säger jag som quuz, försök hitta något du gillar (tillräckligt mycket för att supa på) som är billigt och ta sedan några dyrare öl runt 20-25 kr. Personligen brukar jag inte supa särskilt mycket på öl (inte avsiktligt iaf), gör det hellre på sprit då det känns mer prisvärt. Föredrar en bra grogg framför billig pisslager vilken dag som helst. Annars super jag gärna på hembryggt öl, 6 kr/flaskan för öl bättre än de flesta ölen jag nämnt är inte helt fel..."

Porter/Stout-delen samt mörk lager kan du skippa, är sådär halvkul såhär års. Zeitgeist lär dock gå bra med grillad mat tack vare dess rökiga toner.

hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Helt okey!
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av roxxor Visa inlägg
    Den ölen jag gillar mest är ju Norrlands guld!
    Åh herregud, hur i helvete kan du tycka det? Värsta jag druckit, hellre Sofiero eller nån annan pundar-öl alla dagar i veckan!
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

Citat Ursprungligen postat av hence Visa inlägg
    Åh herregud, hur i helvete kan du tycka det? Värsta jag druckit, hellre Sofiero eller nån annan pundar-öl alla dagar i veckan!
    att man dessutom föredrar det när man fått prova alla möjliga sorters goda öl... ja vad säger man, smaken är som baken

Öl som öl, sålänge det inte är vattnig tyskskit så går det bra. Vid köp av billigare öl så föredrar jag Mariestad Export, helt underbart och bara några kronor dyrare än Sofieron. Som visserligen den också är bra sett till priset.
    Har provat dyrare öl också, men inte hittat någon soul mate tyvärr men har länge varit sugen på att prova på Nils Oscar, får ta den framöver.

hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Öl som öl, sålänge det inte är vattnig tyskskit så går det bra. Vid köp av billigare öl så föredrar jag Mariestad Export, helt underbart och bara några kronor dyrare än Sofieron. Som visserligen den också är bra sett till priset.
    Har provat dyrare öl också, men inte hittat någon soul mate tyvärr men har länge varit sugen på att prova på Nils Oscar, får ta den framöver.
    Är du i Tyskland eller helt enkelt får möjligheten så testa Erdinger, riktigt gott veteöl!
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

Sofiero är nog den vidrigaste jag druckit

Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Sofiero är nog den vidrigaste jag druckit
    Då har du inte druckit mycket.
    En white russian och man går på muggen efteråt.

Då har du inte druckit mycket.
    Asså bland öl menar jag

Men det äckligaste av allt jag druckit, är nog jäger
    Senast redigerat av M.Larsson den 2011-05-24 klockan 00:22.

Asså bland öl menar jag

Du har fortfarande inte druckit mycket om du tycker Sofieron är äcklig haha. Är intresserad i att veta vad det är som du inte gillar med Sofieron?
    Kan hålla med om att jäger kanske inte är någon hit, men det är inte heller rent.

hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Snacka inte skit om jäger! Rent eller inte, underbart ändå
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

jäger är skitgott ju, inte fy skam att shotta. gör dock inte om det jag gjorde på en fest i höstas, drack ca 5 dl jäger blandat med energidryck, spydde blod på morgonen

tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Asså bland öl menar jag

Jäger som är så gott!

Om du tycker att Sofiero är äcklig tycker jag att du borde smaka på Bohemian eller något liknande, fyfan.

hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Fin-saab! (eller nån annan som bor i Finland nuförtiden), jag ska dit om drygt en vecka och tänkte ta med mig en del lonkeroa (long drink) och behöver tips om vad som smakar bra!

Säljs den där med colasmak fortfarande eller var det en tillfällig smak? Stört klockren var den iaf. Men jag har kollat de jag sett förut, alltså från Hartwall (Otto) och Olvi's sortiment så jag tänkte dra till nån Citymarket eller Prisma en dag för att bunkra upp.

Vill också veta vilken som gör den bästa orginala long drinken, Hartwall eller olvi?
    Senast redigerat av hence den 2011-05-24 klockan 19:58.
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

Fin-saab! (eller nån annan som bor i Finland nuförtiden), jag ska dit om drygt en vecka och tänkte ta med mig en del lonkeroa (long drink) och behöver tips om vad som smakar bra!

Säljs den där med colasmak fortfarande eller var det en tillfällig smak? Stört klockren var den iaf. Men jag har kollat de jag sett förut, alltså från Hartwall (Otto) och Olvis sortiment så jag tänkte dra till nån Citymarket eller Prisma en dag för att bunkra upp.
    Ifall du menar denhär så finns den nog

hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av Kim Visa inlägg
    Ifall du menar denhär så finns den nog

[IMG]http://www.marmai.fi/multimedia/archive/00072/kultalonkerokola_72598a.jpg]
    Härligt! Några fler tips som jag skrev nyss?
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

Härligt! Några fler tips som jag skrev nyss?
    Brukar int dricka long drinkar, men Hartwalls original är nog dom bästa

hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Brukar int dricka long drinkar, men Hartwalls original är nog dom bästa
    Okej, jag tror det är den som det görs mest reklam för också. Men det kanske blir den + några andra som Otto och Olvi Cola (fuck yeah!)
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

Okej, jag tror det är den som det görs mest reklam för också. Men det kanske blir den + några andra som Otto och Olvi Cola (fuck yeah!)
    Du kan ju annars kika lite på alkos hemsida för sorter som inte finns i vanliga butikerna
    http://www.alko.fi/forstasidan

hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Du kan ju annars kika lite på alkos hemsida för sorter som inte finns i vanliga butikerna
    http://www.alko.fi/forstasidan
    Gjorde det men det fanns inte sådär jättemycket variation, mest samma sorter fast olika tillverkare.
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

Va? Det som är så trevligt.

hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Hörde att hitler drack smirnoff..
    Senast redigerat av hence den 2011-06-19 klockan 23:57.
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in