Sidan 15 av 17 Första ... 51314151617 Sista
  1. #421
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av DT-Davve Visa inlägg
    äsch det är ju känslan det faktiskt handlar om! Köpte också nåt skit i en turk-kiosk för 50spänn.
    Absolut. Dock knäcktes min snabbt
    , hann knappt röka något..
    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  2. #422
    Citat Ursprungligen postat av quuz Visa inlägg
    Haha jag har också en grand cru broscella 07 75cl! Den får dock ligga kvar i källaren några år till :3
    Blev en Iris 2005 istället. Drack Broucsella 07 på akkurat för några dagar sen, mycket mildare än exempelvis deras Gueuze. Blev även en 3F Oude Gueuze vintage 2002 och en Närke Kaggen! Stormaktsporter på akkurat

  3. #423

    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Åstorp ,Skåne
    Inlägg
    687
    Tjenare.Finns det några goda blandningar till Cider?,Vet inte riktigt vad det är förstorts cider som man kommer att få men tror att det är 7.0 iallfall.

  4. #424
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Tjenare.Finns det några goda blandningar till Cider?,Vet inte riktigt vad det är förstorts cider som man kommer att få men tror att det är 7.0 iallfall.
    Tänkte du blanda ut alkis cider? Skulle råda dig ifrån att blanda ut den, drick den som den är cider brukar man inte direkt blanda.
    En svensk tiger!

  5. #425

    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Åstorp ,Skåne
    Inlägg
    687
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Tänkte du blanda ut alkis cider? Skulle råda dig ifrån att blanda ut den, drick den som den är cider brukar man inte direkt blanda.
    okej,,,,

  6. #426
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    okej,,,,
    Du vet att cider är en färdig dryck? Dvs som öl eller liknande detta blandar man inte ut, kanske med en grej som jag glömt namnet på men det innehåller sprit och verkar inte som du har goda kontakter på systemet.
    En svensk tiger!

  7. #427

    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Åstorp ,Skåne
    Inlägg
    687
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Du vet att cider är en färdig dryck? Dvs som öl eller liknande detta blandar man inte ut, kanske med en grej som jag glömt namnet på men det innehåller sprit och verkar inte som du har goda kontakter på systemet.
    faktiskt inte,Kan inte så mycket om drycker än ^^ . Om du kollade på alla,,, efter okej var bara för att jag inte direkt visste hur jag skulle typ kunna förlänga inlägget så att det postades ^^ .Köper inte på systemet.Här är det langare som gäller!

  8. #428
    Har du aldrig druckit förut?
    Om du inte har det kanske du inte ska ta 7.0%. Är ganska starkt och risker finns att du inte tycker det är gott.
    Kolla om du kan få tag på svagare cider, typ 4,5%.

    Och sen så är det bara att dricka, man behöver inte blanda ut. Fast om du bara får tag på 7.0% så kan du ju köpa typ alkoholfri cider i samma smak och blanda ut men det lär ju inte vara nått vidare gott det heller.
    "The ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
    Steve Jobs

  9. #429

  10. #430
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
     



    Ett litet tips till er som inte vill lägga ut så mycket pengar

  11. #431

  12. #432
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Någon som druckit Stolichnaya? Letar efter nån vodka som man faktiskt kan kalla för drickbar, haha. Nä men vill egentligen testa lite olika märken..

    http://www.systembolaget.se/Sok-dryc...archquery%252c
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

  13. #433
    Citat Ursprungligen postat av hence Visa inlägg
    Någon som druckit Stolichnaya? Letar efter nån vodka som man faktiskt kan kalla för drickbar, haha. Nä men vill egentligen testa lite olika märken..

    http://www.systembolaget.se/Sok-dryc...archquery%252c
    har hört att den ska vara helt okej, men vet inte alls. har däremot smakat finlandia som snaps och måste säga att den smakade förvånansvärt rent, inte samma äckliga spritsmak som typ absolut.

  14. #434

    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Åstorp ,Skåne
    Inlägg
    687
    Citat Ursprungligen postat av Buddha Visa inlägg
    Har du aldrig druckit förut?
    Om du inte har det kanske du inte ska ta 7.0%. Är ganska starkt och risker finns att du inte tycker det är gott.
    Kolla om du kan få tag på svagare cider, typ 4,5%.

    Och sen så är det bara att dricka, man behöver inte blanda ut. Fast om du bara får tag på 7.0% så kan du ju köpa typ alkoholfri cider i samma smak och blanda ut men det lär ju inte vara nått vidare gott det heller.
    Har druckit lite hit o dit. brukar ibland dricka 4.5 men han som vi ska köpa av han har bara 7.0. vet att dom brukar vara goda dom första klunkarna , men man vänjer sig.
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    mackan663, som buddha säger, om du aldrig druckit förut så kan du tagga ner på procenten lite, 6-7 st 4,5% lär få dig full så det räcker om du inte är en tjockis
    Här lite stor av mig ^^ men Blev ju inte full på ca 6 st 4.5 Turborg innan så...

  15. #435
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    har hört att den ska vara helt okej, men vet inte alls. har däremot smakat finlandia som snaps och måste säga att den smakade förvånansvärt rent, inte samma äckliga spritsmak som typ absolut.
    Ja, Finlandia är schyst. De använder ju rent glaciärvatten så det är nog anledningen till den lite renare smaken.
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

  16. #436
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Hur är Samuel Adams Boston Ale?
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

  17. #437
    falcos avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    toröd, jörlanda
    Inlägg
    31
    ska göra lite cider efter detta receptet: http://www.angelfire.com/ab7/cider/cider.html får de hur det blir

  18. #438
    tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    -
    Inlägg
    2 834
    Citat Ursprungligen postat av falco Visa inlägg
    ska göra lite cider efter detta receptet: http://www.angelfire.com/ab7/cider/cider.html får de hur det blir
    Haha, mäsk smakar skit.

  19. #439
    Citat Ursprungligen postat av tdwp Visa inlägg
    Haha, mäsk smakar skit.
    +1, dock kan hemmagjort vin bli helt okej om man gör rätt, gjorde själv 20 liter vin för runt 400-500 kr i höstas, fullt drickbart och full blev man vill jag lova. tyvärr har jag en viss aversion mot vitt vin sen dess

  20. #440
    tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    -
    Inlägg
    2 834
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    +1, dock kan hemmagjort vin bli helt okej om man gör rätt, gjorde själv 20 liter vin för runt 400-500 kr i höstas, fullt drickbart och full blev man vill jag lova. tyvärr har jag en viss aversion mot vitt vin sen dess
    Haha låter rätt pundigt att du står hemma och gör 20 liter vin! Men vad gör man inte..

  21. #441
    Citat Ursprungligen postat av tdwp Visa inlägg
    Haha låter rätt pundigt att du står hemma och gör 20 liter vin! Men vad gör man inte..
    låter värre än det var, det var ett moment under nollningen på högskolan, första veckan gick alla nollegrupper på 4-6 pers och köpte varsin vinsats, gjorde 20 liter och ett par veckor senare hade vi sittning där vi drack vårt vin och åt ost å kex till. en och annan som blev på tok för full då kan jag säga, jag klarade mig hyfsat men mådde APdåligt morgonen efter

    vet inte om ni kan se men här är mitt badrum och en klasspolare dagen vi hade sittning, när vi höll på att tappa upp vinet i pet-flaskor: http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...54998340_n.jpg

  22. #442
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    +1, dock kan hemmagjort vin bli helt okej om man gör rätt, gjorde själv 20 liter vin för runt 400-500 kr i höstas, fullt drickbart och full blev man vill jag lova. tyvärr har jag en viss aversion mot vitt vin sen dess
    Har gjort ett liknande grej, dock inte tillverkat, utan druckit.
    Min värsta och enda riktiga bakfylla. Tog lång tid innan jag ens kunde lukta på vin, samma med Morgan, fick kväljningar av bara tanken..
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  23. #443
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Har gjort ett liknande grej, dock inte tillverkat, utan druckit.
    Min värsta och enda riktiga bakfylla. Tog lång tid innan jag ens kunde lukta på vin, samma med Morgan, fick kväljningar av bara tanken..
    japp, man blir redigt bakis på hemgjort, min teori är att det är en massa finkel och skit i det som inte är i "systemsprit".
    för övrigt smakade jag hb av en kompis för ett par helger sen, fyfan bland det äckligaste jag druckit. smakade typ riktigt äcklig vodka, riktigt "smutsig" spritsmak

  24. #444
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Var på en tripp till tyskland och köpte hem en flaska rom, Ron Zapaca 23 års. Galet trevlig, all annan rom man testat är ju bajs utblandat med äppeljuice i jämförelse .

    Fick även bli en flaska Stolichnaya som jag faktiskt tycker om, inget bra tecken Och Finlandia.
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

  25. #445
    Ikväll dricker jag 3x Brewdog Punk IPA, 3x Jämtlands Bärnsten & 2x Sierra Nevada Torpedo.

  26. #446
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Drack BrewDog Punk IPA igår för första gången, riktigt god. Väldigt frisk och fruktig, typ mot persika/aprikos hållet. Ikväll blir det nog Innis & Gunn Rum Cask, ska bli intressant!
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

  27. #447
    Citat Ursprungligen postat av hence Visa inlägg
    Drack BrewDog Punk IPA igår för första gången, riktigt god. Väldigt frisk och fruktig, typ mot persika/aprikos hållet. Ikväll blir det nog Innis & Gunn Rum Cask, ska bli intressant!
    Det är ju trots allt en IPA. Jag skulle dock hellre jämföra smaken med grapefrukt.
    Senast redigerat av Joha den 2012-04-22 klockan 19:38.

  28. #448
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Citat Ursprungligen postat av Joha Visa inlägg
    Det är ju trots allt en IPA. Jag skulle dock hellre jämföra det smaken med grapefrukt.
    Har faktiskt aldrig druckit en IPA innan, så hade lite svårt att föreställa mig hur en typisk IPA smakar.
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

  29. #449
    Vad har ni inhandlat till valborg då?

  30. #450
    Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    Vad har ni inhandlat till valborg då?
    Har en flaska Bacardi Torched Cherry ifall det blir till att man orkar göra nåpot. Blandas gärna ut med cola vilket får en smak snarlik till Dr:pepper/cola cherry
    En svensk tiger!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in