Sidan 13 av 17 Första ... 31112131415 ... Sista
  1. #361
    Citat Ursprungligen postat av pluppen Visa inlägg
    Grogga med Schweppes Päron Lime och Mojito drinkmix! Smaken av vodkan skiner knappt igenom om man blandar rätt. Annars kan du ju köra på den lite lättare varianten, att bara blanda med till exempel Fanta pineapple eller Exotic.
    Okey, tack ! Får pröva det nästa gång.
    Blev mojitio & nån berryfusion denna helg. Kan rekommendera mojition - grymt god !
    "Inställningen är halva grejen"

  2. #362
    frasse21s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Tidaholm/Stockholm
    Inlägg
    378

    köpte på mig lite brewdog! Mycket gott!

  3. #363
    najs, jag smakade mikkeler/brewdogen i helgen och den var jädrigt fin må jag säga. ska nog köpa några om den finns på systemet nästa gång jag är där. punk ipa och trashy blonde är ju inte fel heller rip tide har jag inte smakat.

  4. #364
    frasse21s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Tidaholm/Stockholm
    Inlägg
    378
    Har bara druckit upp mikkelern och punk ipa. De står hemma i tidaholm och är i stockholm och studerar just nu så får nöja mig med att se dem på bild fram till jul

  5. #365
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Tog en Luber Pils till maten, den smaka fint. Tysk öl brukar vara god!
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  6. #366
    Åh, I Hardcore You! En av mina favorit-DIPAs, grym är den. Köpte på mig tolv stycken nu när den kom till Systemet.

  7. #367
    Är Duff god?

  8. #368
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Är Duff god?
    Näe, inget speciellt tycker jag. En i mängden av lättdruckna öl.
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

  9. #369
    Detta blir till nyår
    Lagavulin 16 Years
    http://www.systembolaget.se/Sok-dryc...epslanguage=sv
    Och 12slaget Pierre Peters Cuvée de Réserve
    http://www.systembolaget.se/Sok-dryc...searchquery%2c

    Sen någon öl, några bra tips? max 25kr st.

  10. #370
    Behöver tips på någon god öl! Nu tänker ni väl säkert "Hur ska vi veta vad du tycker är god"

    Skit i det! Tipsa på bara (Ingen mörk öl, eller julöl)

  11. #371
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Behöver tips på någon god öl! Nu tänker ni väl säkert "Hur ska vi veta vad du tycker är god"

    Skit i det! Tipsa på bara (Ingen mörk öl, eller julöl)
    brewdog punk ipa, brewdog trashy blonde, hoegaarden witbier osv, kolla megavirres lista några sidor bak

  12. #372
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    brewdog punk ipa, brewdog trashy blonde, hoegaarden witbier osv, kolla megavirres lista några sidor bak
    Här är vad jag skrivit tidigare:
    "Bästa ölen runt/under 15 kr enligt mig:
    Ljus lager: Warsteiner, Bitburger, Spaten München, Pilsner Urquell, Samuel Adams Boston Lager, BrewDog 77 Lager.
    Mörk lager: Zeitgeist Black Lager, Krusovice Cerne.
    Ljus Ale: BrewDog Trashy Blonde, Twisted Thistle IPA.
    Mörk Ale/Porter/Stout: Carnegie Porter.
    Veteöl: Hoegaarden Witbier, La Trappe Witte Trappist."


    "Bedarö Bitter är en riktig klassiker som många brukar gilla. Rekommenderar Red Seal starkt. Du borde även gilla Fuller's India Pale Ale och Brooklyn East India Pale Ale. Du gillade ju Brewdog Trashy Blonde, så testa deras Punk IPA som är lite mer av allt jämfört med Trashy. Lite starkare, avsevärt beskare och smakrikare. Jag föredrar Punk IPAn (även om både är goda), dock brukar vissa tycka att den är riktigt äcklig på grund av kombinationen av stark beska och mycket citrussmak. Testa någon lite mörkare också, exempelvis Mikkeller Jackie Brown eller någon belgisk variant som Chimay blå eller Rochefort 8. Belgarna är lite mer krävande, men oerhört goda. Duvel är en ljus, belgisk klassiker som många nybörjare brukar gilla. "

    Finns ett gäng fler man inte borde missa, exempelvis Saison Dupont.

  13. #373
    Någon som testat veteölet Franziskaner Hefe-Weissbier bra eller anus? Sugen på testa det 20kr st.

  14. #374
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    Någon som testat veteölet Franziskaner Hefe-Weissbier bra eller anus? Sugen på testa det 20kr st.
    Helt okej, tycker dock bättre om Erdinger.
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

  15. #375
    Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    Någon som testat veteölet Franziskaner Hefe-Weissbier bra eller anus? Sugen på testa det 20kr st.
    Tycker att den är bra, dock tycker jag att Schneider Tap 4 Mein Grünes är ännu bättre om vi ska snacka veteöl. Kostar ungefär lika mycket.

  16. #376
    Har bara några enkla Falcon Export hemma... De går ut runt nyår, säger väl en del om hur sällan jag dricker

  17. #377

  18. #378
    frasse21s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Tidaholm/Stockholm
    Inlägg
    378
    smaskigt! drack just en trash blonde och en 77lager inhandlade också lite öl i förmiddags till en julfest som ska äga rum i morgon:


  19. #379
    På nyår blir det mestadels lite blandat från cantillon samt 3 fontainen!

    Behöver dock tips på något gott mousserande vin eller champagne, då jag i princip aldrig dricker vin öht så är jag väldigt lost. Maxpris får vara 400kr
    w

  20. #380
    frasse21s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Tidaholm/Stockholm
    Inlägg
    378
    Citat Ursprungligen postat av quuz Visa inlägg
    På nyår blir det mestadels lite blandat från cantillon samt 3 fontainen!

    Behöver dock tips på något gott mousserande vin eller champagne, då jag i princip aldrig dricker vin öht så är jag väldigt lost. Maxpris får vara 400kr
    Tycker bla denna är bra! En vintage champagne för en billig peng.
    http://www.systembolaget.se/Sok-dryc...archquery%252c

  21. #381
    Citat Ursprungligen postat av quuz Visa inlägg
    På nyår blir det mestadels lite blandat från cantillon samt 3 fontainen!

    Behöver dock tips på något gott mousserande vin eller champagne, då jag i princip aldrig dricker vin öht så är jag väldigt lost. Maxpris får vara 400kr
    Låter mums! Lär nog öppna någon flaska Gueuze på nyår också. Kanske min Grand Cru Bruocsella '07 eller Girardin Black Label...

    Har förövrigt gått ihop med en kompis och köpt samtliga fyra Armand'4 Gueuzarna plus två 3F-glas, kommer bli en grym provning av det

  22. #382
    frasse21s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Tidaholm/Stockholm
    Inlägg
    378

    nyårsbubbel införskaffat!
    Moët och Lanouis ska förtäras i början när smaklökarna fortfarande är igång och Carringtonen vid tolvslaget.

  23. #383
    Någon som kan langa tips på enkla vodkadrinkar som kan blandas direkt i en flaska? SKa gärna vara ganska enkla att få ihop.
    Citat Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
    Livet som snygg är alltid svårt. Så jag brukar säga till folk att jag har en svår uppväxt
    Självgod?


  24. #384
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Tänkte även jag ställa en fråga.
    Orkar inte starta en ny tråd. Tänkte köpa mig en cigarr. Har aldrig rökt det innan. Man röker väl inte halsbloss när man röker cigarr?
    Något speciellt man ska köpa? Eller ska man gå in på en slumpvis utvalda hemmakväll och köpa det billigaste?

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  25. #385

  26. #386
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    nej inge halsbloss! ju dyrare desto finare!
    Okej. Tack för snabbt svar.
    Tror jag köper något lite billigare ifall man nu inte skulle tycka om det!
    Blir även att köpa en snusdosa för att lyxa till det ytterligare! :-)

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  27. #387

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    Citat Ursprungligen postat av pluppen Visa inlägg
    Någon som kan langa tips på enkla vodkadrinkar som kan blandas direkt i en flaska? SKa gärna vara ganska enkla att få ihop.
    Finns drinkmixar på hemköp bland annat:p dock ska du blanda det i glas, inte direkt i flaskan. Blanda gärna med Red bull eller nån annan energidryck, dels för smakens skull men även för att man bli ytterligare pigg. Kanske inte är jättebra för hjärtat att dricka den blandningen i stora mängder men lite skadar väll inte så mkt

  28. #388

  29. #389
    Citat Ursprungligen postat av Megavirre Visa inlägg
    Låter mums! Lär nog öppna någon flaska Gueuze på nyår också. Kanske min Grand Cru Bruocsella '07 eller Girardin Black Label...

    Har förövrigt gått ihop med en kompis och köpt samtliga fyra Armand'4 Gueuzarna plus två 3F-glas, kommer bli en grym provning av det
    Haha jag har också en grand cru broscella 07 75cl! Den får dock ligga kvar i källaren några år till :3
    w

  30. #390
    Citat Ursprungligen postat av 94vikcha Visa inlägg
    Finns drinkmixar på hemköp bland annat:p dock ska du blanda det i glas, inte direkt i flaskan. Blanda gärna med Red bull eller nån annan energidryck, dels för smakens skull men även för att man bli ytterligare pigg. Kanske inte är jättebra för hjärtat att dricka den blandningen i stora mängder men lite skadar väll inte så mkt
    Saken är den att det nog kommer bli ganska krångligt att blanda "på plats", därför tänkte jag blanda allt i en flaska innan jag åker dit. Orkar inte stå med massa olika flaskor o grejer mitt bland allt folk och hålla på... Tror dock jag kör på en blandning av Sprite, någon juice och kanske lite lime.
    Citat Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
    Livet som snygg är alltid svårt. Så jag brukar säga till folk att jag har en svår uppväxt
    Självgod?


Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in