Sidan 10 av 17 Första ... 89101112 ... Sista
  1. #271
    Jag brukar främst dricka Bedarö bitter, Landsort lager samt Staropramen när jag väl dricker öl. En Starobrno Premium funkar också

  2. #272
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Vilken rom passar bäst att blanda med cola? Hört att CM Spiced Gold är hyffsat på den fronten.
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

  3. #273
    Vad har ni tänkt att dricka på midsommar?

  4. #274
    Är i Köpenhamn över midsommarhelgen så det lär bli en massa gott på bland annat Mikkeller Bar

  5. #275
    hembränt? Billigt och bra!

    Absolut hembränt, en smak man aldrig minns.

  6. #276
    Citat Ursprungligen postat av Megavirre Visa inlägg
    Är i Köpenhamn över midsommarhelgen så det lär bli en massa gott på bland annat Mikkeller Bar
    Åh jag kom hem från köpenhamn igårkväll efter en femdagars visist. Mikkellers bar är helt underbar, 10 olika mikkeller på fat samt 10 andra goda öler på fat. Sen så har dem överlägset det bästa ölutbuded i Köpenhamn, massvis med cantillon. Kan även rekomendera deras ölkorvar, dem har en som varit lagrad stout som smakar fantastiskt. Sen så har den även fått in två ölsorter som är för deras ettårsjubileum, dem kommer från Stillwater och är Stillwater black ice (en imperial/stout med smak av salmiak) Samt stillwater channel crossing v3 (som enligt stillwaters bryggerimästare, som förövrigt satt på pubben i två dagar och svarade på frågor är en bearly wine/quad) båda är i vilket fall riktigt goda och bör inte missas!

    Lite bilder från mikkeller pub




    Sen runt hörnet ligger ölbutikken (istegade 44) det får du INTE missa lika så bearly wine som ligger på en parallelgata till ströget, riktigt bra utbud i båda affärerna.

    Kan även rekomendera Lord Nelsson, en pub som ligger vid ströget nära bearly wine, riktigt härligt litet ställe i en källare med öl från 14 olika danska mikrobryggerier!

    Du åker även i rätt tid då ölbutikken nästa vecka kommer få hem cantillon blåbär! Du måste köpa med dig någon flaska eller två av detta önderbar öl.

    Själv kom jag hem med följande från ölbutikken samt bearly wine:

    1x Cantillon Grand Cru Bruocsella 75cl
    1x Cantillon Gueuze 75cl
    1x Cantillon Fou' Foune 75cl
    2x Cantillon Rosé de Gambrinus 37.5cl
    2x Cantillon Vigneronne 37.5cl
    w

  7. #277
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    Fan, blev helt kär i Minttu när jag drack det sist! Sjukt nice, får lätt bli en flarre till midsommar ;D

  8. #278
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Citat Ursprungligen postat av Pimme Visa inlägg
    Fan, blev helt kär i Minttu när jag drack det sist! Sjukt nice, får lätt bli en flarre till midsommar ;D
    Det är underbart, bästa spriten att dricka rent!
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

  9. #279
    Citat Ursprungligen postat av Joha Visa inlägg
    Va? Det som är så trevligt.
    Nog för att jag överdrev en smula, det går bra att dricka.

    Citat Ursprungligen postat av hence Visa inlägg
    Det är underbart, bästa spriten att dricka rent!
    Mjaaa, visst det smakar tandkräm men det är ju rätt starkt också haha. Ingen lugn dricka direkt.

  10. #280
    Citat Ursprungligen postat av quuz Visa inlägg
    Åh jag kom hem från köpenhamn igårkväll efter en femdagars visist. Mikkellers bar är helt underbar, 10 olika mikkeller på fat samt 10 andra goda öler på fat. Sen så har dem överlägset det bästa ölutbuded i Köpenhamn, massvis med cantillon. Kan även rekomendera deras ölkorvar, dem har en som varit lagrad stout som smakar fantastiskt. Sen så har den även fått in två ölsorter som är för deras ettårsjubileum, dem kommer från Stillwater och är Stillwater black ice (en imperial/stout med smak av salmiak) Samt stillwater channel crossing v3 (som enligt stillwaters bryggerimästare, som förövrigt satt på pubben i två dagar och svarade på frågor är en bearly wine/quad) båda är i vilket fall riktigt goda och bör inte missas!

    Lite bilder från mikkeller pub


    Sen runt hörnet ligger ölbutikken (istegade 44) det får du INTE missa lika så bearly wine som ligger på en parallelgata till ströget, riktigt bra utbud i båda affärerna.

    Kan även rekomendera Lord Nelsson, en pub som ligger vid ströget nära bearly wine, riktigt härligt litet ställe i en källare med öl från 14 olika danska mikrobryggerier!

    Du åker även i rätt tid då ölbutikken nästa vecka kommer få hem cantillon blåbär! Du måste köpa med dig någon flaska eller två av detta önderbar öl.

    Själv kom jag hem med följande från ölbutikken samt bearly wine:

    1x Cantillon Grand Cru Bruocsella 75cl
    1x Cantillon Gueuze 75cl
    1x Cantillon Fou' Foune 75cl
    2x Cantillon Rosé de Gambrinus 37.5cl
    2x Cantillon Vigneronne 37.5cl
    Detta är huvudanledningen till att jag åker dit Släpps på lördag. Kommer bli riktigt kul!

  11. #281

  12. #282
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Citat Ursprungligen postat av Ville^ Visa inlägg
    Drack endel spendrups fatöl igår, och tro fan på att det smakar en aning spy. Har tidigare givetvis vetat om att det absolut inte är någon finöl men jag har endå gillat det mer eller mindre. Kan dricka det i samma takt som innan men smaken är förjävlig nu. Trodde först att det bara var den första ölen som jag skulle betinga smaken med spya men det fortsatte fram till den sista... Hänt någon annan? Antar att det kommer försvinna med tiden?
    Så var det för mig med Eriksberg, tyckte det var helt okej först men sen så hade jag svårt att klara flaskan överhuvudtaget.. Eller det kan ha berott på att jag mådde piss den dagen allmänt, men smaken var ändå annorlunda.
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

  13. #283
    Vilken av dessa 3 öl är bäst för sitt pris? Volymen spelar inte så stor roll, är mer ute efter bäst smak.

    Arton56, Sofiero Original eller Crocodile Lager?

    Är verkligen ingen finsmakare, så ingen behöver påpeka att det är "billig skit" eller så
    Citat Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
    Livet som snygg är alltid svårt. Så jag brukar säga till folk att jag har en svår uppväxt
    Självgod?


  14. #284
    Polaren var utomlands för ett par veckor sedan, så bad han köpa hem ett flak Sommersby åt mig.

    Köpte de med smaken "blackberry", godaste jag druckit iallafall. Kan varmt rekommendera dessa till folk som kanske ska bjuda över vänner och så. Mycket smakrika och goda!
    "Inställningen är halva grejen"

  15. #285
    frasse21s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Tidaholm/Stockholm
    Inlägg
    378
    Någon som har tips på vad man blanda med Absolut San Francisco? (smaksatt med grape, drakfrukt och papaya)

  16. #286
    Citat Ursprungligen postat av frasse21 Visa inlägg
    Någon som har tips på vad man blanda med Absolut San Francisco? (smaksatt med grape, drakfrukt och papaya)
    Aldrig smakat den själv, men jag kan tänka mig att det är gott o blanda den med Fanta Exotic, schweppes Tropical och kanske någon juice?
    Citat Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
    Livet som snygg är alltid svårt. Så jag brukar säga till folk att jag har en svår uppväxt
    Självgod?


  17. #287
    Citat Ursprungligen postat av pluppen Visa inlägg
    Vilken av dessa 3 öl är bäst för sitt pris? Volymen spelar inte så stor roll, är mer ute efter bäst smak.

    Arton56, Sofiero Original eller Crocodile Lager?

    Är verkligen ingen finsmakare, så ingen behöver påpeka att det är "billig skit" eller så
    Lätt Crocodile Riktigt god öl! dock inte provar Arton56 men ändå

  18. #288
    frasse21s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Tidaholm/Stockholm
    Inlägg
    378
    Tror bara den finns att köpa i San Francisco.. Kan funka! Får nog testa mig fram!

  19. #289

  20. #290
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    dricker en newcastle brown ale gottan
    Drack en sån i helgen Riktigt fin!

  21. #291
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    Schysst kväll igår, slank ner en hel del trevlig prylar.

    Mariestads - Fan vad jag älskar den ölen
    Minttu - Riktigt schysst dricka
    Baileys original - Fruktansvärt trevlig likör

    Sen i måndags var det ett par öl på krogen, sjukt nice

  22. #292
    Citat Ursprungligen postat av Pimme Visa inlägg
    Schysst kväll igår, slank ner en hel del trevlig prylar.

    Mariestads - Fan vad jag älskar den ölen
    Minttu - Riktigt schysst dricka
    Baileys original - Fruktansvärt trevlig likör

    Sen i måndags var det ett par öl på krogen, sjukt nice
    dran en sån shot mellan ölen är underbart!

  23. #293

  24. #294
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Någon som har nåt positivt att säga om Stella Artois?
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

  25. #295

  26. #296
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Mariestad export 8 stycken, 1 liter Jäger samt 6 Redbull får bli morgondagens dricka!
    Satsar på karatefylla lr?
    Senast redigerat av pluppen den 2011-11-10 klockan 23:33.
    Citat Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
    Livet som snygg är alltid svårt. Så jag brukar säga till folk att jag har en svår uppväxt
    Självgod?


  27. #297
    Citat Ursprungligen postat av hence Visa inlägg
    Någon som har nåt positivt att säga om Stella Artois?
    Nepp, tråkig industrilager likt allt för många andra.

    Själv avnjöt jag nyss en Great Divide Yeti Imperial Stout. Grymt bra öl, att det kostar under 30 kronor på Systemet är fantastiskt.

  28. #298

  29. #299
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    dricker en brewdog punk ipa idag, förvånansvärt god faktiskt

    Har du smakat there is no santa
    Most stickpeople are black

  30. #300

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in