Citat Ursprungligen postat av Manfred Visa inlägg
Det var ganska nära att jag åkte dit i sommras. Fast det var ju med fiddyn. Jag åkte upp till en kompis och sen skulle vi åka och kolla på en moppe som han skulle köpa. Han cyklar och jag åker grymt sakta med fiddyn. Vi kommer till han som har moppen men han hade ingen bensin så jag skulle åka tillbaka till min kompis och hämta en dunk. Jag börja åka och gasar på ganska mkt, helt plötsligt blir det tvärstopp på bakhjulet och jag trycker in kopplingen och stannar. Kedjan hade hoppat för att bakhjulsaxeln hade vikt sig. kompisen kommer och jag säger till honom att cykla hem till sig och hämta verktyg så att jag kunde spänna kedjan (jag visste inte att bakhjulsaxeln hade vikt sig då) så han gör det. Får av bakhjulet och ser då axeln och att ena bakhjulslagret hade gått av på mitten. Ringde pappa så att jag kunde få hem fiddyn. Han kommer efter typ 10 min, jag knölar in fiddyn i skuffen och åker hem. När jag kommer hem så ringer kompisen och säger att nästan precis efter att vi hade åkt så hade det kommit en polisbil åkande från det håll jag var på väg mot när hojen gick sönder. Om jag hade gasat mindre hade inte axeln vikit sig och då hade jag mött dom typ. Och jag hade ju knappast stannat, hade försökt åka upp på nån skogsväg. Tur att axeln vek sig då och inte senare om jag hade haft dom efter mig. Det hade nog inte blivit så bra
Haha dom lär ju inte bli glada om man kör fiddy på allmän väg
Synd att dom braka , men va det enkelt att fixa lr?