-
2010-12-05, 21:11 #151
-
2010-12-05, 21:11 #152
- Reg.datum
- May 2010
-
2010-12-05, 21:15 #153
-
2010-12-05, 21:53 #154
Har vart med på ett par av dom, va riktigt jävla rädd när snuten stog vid Statoil, vi låg verkligen FULLT då, och så följde dom inte efter, tur de, eftersom båda bara körde trimrör.
Jag hade lite tur i somras, Jonthä och Fiddyboy va inne i Östhammar, 1,5 mil från mig, så jag skulle ta Dracen och dra dit, men efter ~5km, så hoppade kedjan av, och jag var arg som fan..
Stannade på några sekunder, sprang tbx och hämtade den (Ja, kedjelåset gick sönder..), och då kommer de en polisbil!
Sån jävla tur jag hade, för jag höll väl 80km iaf, och hade inte reagerat på att de va en polis en bit bakom (Var ungefär en kilometer "öppet" bakom, så jag borde sett bilen), men dom kollade lite på mig, saktade inte ens in, och bara åkte förbi.
Hade lite tur med att lokala "mc/moped"-affären låg 100 meter fram typ, så jag köpte ett kedjelås, och åkte hem!
(Men jag hade inga pengar, och han ville ha 20kr för låset, har inte gett han det än.)
Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
You might surprise people, but you're still gay
-
2010-12-05, 22:06 #155
-
2010-12-05, 22:11 #156
- Reg.datum
- Aug 2010
påtal om att mopeder går sönder kommer jag ihåg en gång runt 7-halv 8 på kvällen . Jag skulle till en kompis och det finns världens goaste raksträcka och som moppefucko maxar jag den och när jag är uppe i 80-90 ser jag helt plötsligt hur mätarn dog och sekunden efter låste bakhjulet sig och det började slira (livsfarligt och jag sket ner mig) fort i med kopplingen och stannar skiten , springande längs vägen med en moppe fick jag komma av vägen och försöka ringa hem och till min vanliga otur hade jag inga pengar på mobilen , moppen va sönder och det va kväll -.- lyckligtvis ringer min kompis en halvtimma efter och undrar vart jag är , jag bad han ringa hem till mig och säga att dom skulle ringa upp mig och allting löste sig tillslut förutom att cyllen skar och det blev en dyr kväll :p
-
2010-12-06, 00:39 #157
- Reg.datum
- Jun 2010
har mött på polisen 2 gånger, riktigt skumt båda 2..
en gång så vinkade dom in mig i kontroll, och då så va jag så smart att vända, och det var ganska stora vägar, dom jagade mig 500 meter, sen svängde jag av, och då råkade jag svänga upp mot e4an, i motsatt fil, så då gav jag upp, hahamen det slutade med att han fråga om den var trimmad osv, och jag svarade ja, och var ärlig och skit, uppgav uppgifter osv, slutade med att han sa ha en bra sommar typ och så åkte dom tillbaka :S
andra gången var när jag skulle ställa in min slider efter vintern, höll på at jobba med den så den var helt strippad, bara sadeljag vor på landet, så var ute på en stor lång raksträcka vid en åker, utan hjälm, och skulle prova varva lite, låg väl i ca 75-80, sen saktar in, och vänder mig om för att kolla så det inte kommer någon bil så jag kan vända, då kommer polisen, som verkar ha legat ganska nära, och då tänker jag bara FAN, men dom bara kör på igen:S
konstiga poliser här runt arlanda!
-
2010-12-06, 09:12 #158
- Reg.datum
- Aug 2010
-
2010-12-06, 15:06 #159
Hahah, måste berätta det som hände idag... Jag är då "ledig" från skolan för att jag slippar kåpor till dracen
Jag var då klar med slippandet tillsvidare och då tänkte jag att varför inte ta en liten tur nu när det är så fint väder, och så jag gjorde. Jag är ju ett tk-fucko så varvtalet ligger högt och hjulet det spinner runt och runt, och tro inte att då man ligger i en 60 km/h med extremt ställ och hjulspinn(hur snyggt som helst btw) så möter man en snutbil.... Och som visa vet så är ju min drac en aning kåpstrippad och en aning olaglig av sig när den vill
Men jag ser att dom drar runt snabbt som faen och börjar köra efter mig, jag kan ju alla vägar här ute så jag känner mig ganska lugn trotsallt. Men när bilen börjar köra upp bredvid mig och trycker mig ner i dicket så börjar adrenalinetpumpa som fan... Och börjar leta utvägar, och kommer på att lite längre fram så kommer en skogsstig som är skön med moppe på sommaren men med moppe är det svårt där på vintern. Aja, jag bromsar in så stvärt jag kan utan att bakdäcket börjar glida eller fram, men polisen är med på noterna, så jag börjar gasa på igen och då får jag ju såklart sladd på bakdäcket som kör rakt in i polisbilens sida, snacka om att dom blev förvånade och extremt arga... Jag svänger av på en annan väg som bilen också kan köra på men dom missar vägen och kör vidare några meter sen vänder... Jag är redan långt borta in i skogen xD Dom håller på att cirkulera runt här nu, man ser dom var 10:minut
Alltid lika kul att leka i snön ^^
-
2010-12-06, 16:24 #160
-
2010-12-06, 17:39 #161
Haha idag hade man lite smått tur med moppen igen x) Har inga kåpor på den alls så den är lite naken just nu, och efter skolan idag så skulle jag och köpa autosol på en shellmack 2500m ifrån mig ungefär. Slö som man är orkar man inte gå så jag tar ut moppen ur garaget och startar åbäket, tar skogen dit till macken och leker lite smått
När jag köpt min autosol så rullar det precis in en stor piké buss, jag hade precis börjat åka så dem drar efter mig fort som fan, jag åker in i skogen och den vägen är ganska bred för det bor folk i den men i slutet av vägen är de 2 bommar som står så en bil inte kommer förbi, tur som jag har kommer dem då inte förbi där och stannar då, kör ut på en gångväg och sen ner på en stor väg och har sedan 300m hem. Höll 60+ i skogen och höll på att ramla flertalet gånger var riktigt äckligt när framhjulet började glida x) HAr adrenalin som fan nu fortfarande
-
2010-12-06, 18:06 #162
-
2010-12-06, 18:39 #163
- Reg.datum
- Aug 2010
Gillo : Jag börjar bli lite orolig för dig nästan du är ju helt craazy
Du kör alltid ifrån polisen oavsett eller ? ;oo läskigt det där med bakdäcket och vinterlag ooch sånt
Mrpalmer: Läskigt det där när man kör och är stressad som halö , då händer det lätt olyckor :p verkar som många blir jagade^
-
2010-12-06, 19:37 #164
Hahah, man kan ju inte säga annat än att det var en riktigt bra komplemang ^^ Tackar för den !
Hahah, jag gillar att leva på gränsen om man säger såHar aldrig, och då menar jag aldrig, stannat för snuten för, och dom har varit efter mig 7-8 gånger sedan jag fick moppen. Jo tack, jag kände att det inte var mycket bakfäste men jag har realtivt nya däck så varför inte chansa på att man klarar det
Är man fordonare så är man
-
2010-12-06, 19:49 #165
Berättar väl lite jag med då när jag åkte trimmat.
- Första dagen jag fick mitt mopedkörkort så åkte jag och en kompis, det blev ett litet snutjag men inget mer, vi drog hem till kompisen så fort som möjligt..
- En sen kväll så åkte jag, sen så ser jag längre fram en gubbe som går ut mitt i vägen, då var det "mojje" Sunnes värsta polis som det sägs, han trode han
kunde stoppa mig genom att stå mitt i vägen med ena armen utsträckt. Puttra förbi han, kollar bakåt så ser jag att han går in till pizzerian och ska antagligen
äta sig fet, han hade väl inga pengar och ville haffa fram lite utav mig om han skulle få stopp på mig!
- En annan gång när polisen stog vid skolans "mopedparkering" i 1 vecka så fick jag för mig att jävlas lite med dom, slutade tidigt en dag. Stack
hem och starta upp räcern, det är en ganska lång raksträcka förbi "mopedparkeringen" där dom stog, så jag drog på. Låg i cirkus 80 - 90km/h förbi!
- Sen fick jag och några kompisar lust att jävlas lite, så efter skolan när alla bussar hämtar skoleleverna så tänkte vi att vi skulle dryga oss rejält med dom!
när bussarna kom ut från skolan åkte vi framför dem, hållde en hastighet på 15 - 20km/h genom centrum med alla bussar bakom, dom tuta och hade sig!
En kompis satt i ena bussen och han hörde när busschaffisen ringde polisen. När vi kommer utanför polisstationen med bussarna bakom oss svänger det ut en cevil
polis, jag la dock inte märke till dom, och inte dom andra heller. Vi fortsatte och leka, cevilerna var bakom! busschaffören körde om oss mitt i centrum, men det hindrade
inte mig, körde om han, sen körde han om mig igen, och då körde jag om han igen. Och sen kommer cevilen och lägger sig och snosar bak vid min moped, kom fram till en
korsning till stora vägen, då fick jag för mig att kolla bak, och då såg jag att det var en cevil bil bakom mig, satt 3 personer i som såg lite halvskratt fulla ut! jag körde sakta
och fint ut på vägen, åkte inte över 50km/h, då körde dom intill mig och försökte prejja ut mig mot kanten av vägen. Men det gick jag inte med på så då tvärnitade jag och
vände och körde på fel sida av vägen vilket inte var så smart, men kunde inte göra nått annat.
- Efter den händelsen så kom dom till skolan nästa dag och ville ha fram namn osv på mig, såg dom i skolan så vart lite halvfundersam! Dom fick tag i mitt namn telefonnummer mm.. tillslut!
Fick ett telefonsamtal om att dom skulle hämta moppen, vart såklart sur. men dom tog med sig mopeden till stationen. Dom bara gick in i mitt garage och stal med sig mopeden.
Vart utredning och bajs, och att jag skulle åka dit på allt möjligt vad det nu var som dom jiddra om! åkte in dit för nått så det var ju lite lyckat
Skrev detta ganska snabbt och inte så noga!
-
2010-12-06, 19:54 #166
-
2010-12-06, 19:57 #167
Om du vill läsa lite mer hur dom" failade" så kolla in här
Står lite längre ner på sidan..
http://www.moppenet.nu/showthread.ph...-du-om-din-tid!
-
2010-12-06, 20:13 #168
Hahah, föfan va kul att göra snuten helt förvånad och dom drar xD
Hahah, jag vet hur det är när en utredning läggs ner, det är ju så jävla skönt så det är inte santSen trimmar man igen men men xD
Men portar du eget nu eller ?
-
2010-12-06, 20:54 #169
-
2010-12-09, 20:42 #170
- Reg.datum
- Oct 2009
Haha, glömmer aldrig i sommras när jag var ute och körde mitt i natten..
Satt vid datan till typ kl. 2 på natten, sen smög jag ut i garaget och rullade moppen typ 2 kilometer så mina päron inte skulle vakna och höra mej. Aja, körde som en jävla idiot på vägen, inte en bil på vägarna.. hur kul som helst, men sen när jag kommer till en gata där det finns lite pubbar och såntdär så ser jag en polisbil och två poliser ta med sig "fyllegubbar" in i polisbilen, så jag skiter i dom och drar på som vanligt förbi dom, men rätt så det är så hoppar en polis fram från en bil och ställer sig i vägen och gör "stopptecknet", skiträdd som man blev så bromsade jag först, pilla ner till 4an, drog på som fan åt höger, han hoppa efter, sen fort som fan åt vänster upp på en trottoarkant i typ 40 km/h.... Men jag klarade mej fast jag var fan skiträdd. Gamla goa tider
Sen så var det för ungefär 1 - 1.5 månader sen, jag körde som satan på en söndags morgon inne i stan flera varv, tillslut kom en civilare som följde efter mej ( i tron att jag inte visste om det ) men så jag körde in i nån park, sen ut på vägen igen och då mötte jag han, vinka till han och han vinka tillbaks (H). Sen drog jag hem.
Har även hänt att jag blivit jagad mitt inne i stan men polare där bak... inte så jävla kul att köra i typ 60 mitt inne i stan med en snut i röven och en polare som skiter på sej där bak.
Har dock aldrig blivit tagen, ändå blivit "jagad" ett 20 tal gånger så man är väl lite känd på lilla polis stationen
-
2010-12-10, 08:56 #171
- Reg.datum
- Aug 2010
-
2010-12-10, 15:43 #172
kan berätta en liten sak som min polare i skåne råkade ut för..
när han var 15 , och körde en svart beta rr med ktm motorn som han var så stolt över ,aja , men en kväll så drog han ut med sin polare på moppen. och dom hade väll skitkul förstår jag
senare på kvällen ser dom massor med snutar i stan , och dom vänder snabbt och drar där ifrån , för säkerhetens skull , men ALLA polisbilar och alla snutbussar och allt jagar dom, som tur var så bodde inte jakob , ( min polare ) inte långt där ifrån, så han drog med passagerar full fart genom en stor jävla fotbollsplan , och känner hur adrenalinet ligger i högsta växel. och polarn hoppar av i farten och springer och slänger sig i skogen , och vågade inte röra sig under hela natten , han låg kvar i 2 timmar.. och sedan sprang han hem ! medans jakob, drog hem de fortaste han kunde , och hörde polis sirenerna låta hela tiden , så dom var hack i häl.. men han han precis slänga in moppen i garaget och sprang in ! och typ var hur rädd och allt som helst, och han fattade inte alls varför han blev jagad av så många .. och det fattade jag inte heller först. menar .. det var säkert runt 10 st polisbilar och bussar totalt , och nästan alla jagade honom , viserligen körde jakob trimmat , 70cc och någe trimrör , men endå, alla bilar och allt , sen så sa vi godnatt till varandra , morgonen efter , så sa han . jag vet varför vi blev jagade , och då sa han att i skåne , precis där dom var , hade 2 st rymlingar på 1 svart moped , som hade rånat en affär.. så när jakob och polarn hade svängt in där , hade alla poliser och alla trott att det var dom, säger bara det , fyhelvete vilken tur , och fyfan va läskigt !
men idag så kan man skratta åt det fyfan vilket äventyr ! och vilken jävla otur att snuten trodde det var han , hahaha
kan även tillägga att här i norrtälje , så stuntar ju vi grabbar här , och vi är ofta på parkeringar och kör , och då har poliser kommit och stannat och tittat , och kommit in och snackat med oss ,och vi drar alltid samma visa , på ett trevligt sätt säga ungefär såhär : men vi är ju på en parkering utanför stan , vi skadar ju inte om vi åker här , varför sätter ni inte fast dom som kör i stan ? här ute är det ingen chans att vi kör på någon eller gör trafikfaror osv, och då brukar dom bara ja det har ni rätt i , men då kontrar dom alltid med hur ni kommer hem och så, då e det bara säga att pappa kommer och hämtar på släp.sen drar dom iväg igen och hälsar god kväll !
men sen har vi en riktig jävel, som HATAR mopeder, han är seriöst född att vara moppehatare.. han heter Lundqvist ! ''Lunkan'' och han kör oftast enduro , ser man honom , så äre bara säga godnatt !
Grattis ni som orkat läsa !
-
2010-12-10, 20:02 #173
Hahah, lunkan är förjävligt rent ut sagt! Varenda jävel här ute hatar hnm hårt!
Men farsan drog honom förut på kawa ninja
Jävla vad skönt det måste varit säger jag bara xD
-
2010-12-10, 23:47 #174
-
2010-12-10, 23:52 #175
-
2010-12-10, 23:56 #176
-
2010-12-11, 00:02 #177
-
2010-12-12, 22:30 #178
- Reg.datum
- Oct 2009
Ja, dom har kört efter mej och jagat mej flera gånger.
Yes, kör en Drac 30 moppe
http://www.moppenet.nu/showthread.ph...jonne%27s+drac
-
2010-12-17, 20:37 #179
- Reg.datum
- Aug 2010
-
2010-12-17, 22:46 #180
Det var ganska nära att jag åkte dit i sommras. Fast det var ju med fiddyn. Jag åkte upp till en kompis och sen skulle vi åka och kolla på en moppe som han skulle köpa. Han cyklar och jag åker grymt sakta med fiddyn. Vi kommer till han som har moppen men han hade ingen bensin så jag skulle åka tillbaka till min kompis och hämta en dunk. Jag börja åka och gasar på ganska mkt, helt plötsligt blir det tvärstopp på bakhjulet och jag trycker in kopplingen och stannar. Kedjan hade hoppat för att bakhjulsaxeln hade vikt sig. kompisen kommer och jag säger till honom att cykla hem till sig och hämta verktyg så att jag kunde spänna kedjan (jag visste inte att bakhjulsaxeln hade vikt sig då) så han gör det. Får av bakhjulet och ser då axeln och att ena bakhjulslagret hade gått av på mitten. Ringde pappa så att jag kunde få hem fiddyn. Han kommer efter typ 10 min, jag knölar in fiddyn i skuffen och åker hem. När jag kommer hem så ringer kompisen och säger att nästan precis efter att vi hade åkt så hade det kommit en polisbil åkande från det håll jag var på väg mot när hojen gick sönder. Om jag hade gasat mindre hade inte axeln vikit sig och då hade jag mött dom typ. Och jag hade ju knappast stannat, hade försökt åka upp på nån skogsväg. Tur att axeln vek sig då och inte senare om jag hade haft dom efter mig. Det hade nog inte blivit så bra
Most stickpeople are black