Sidan 1 av 2 12 Sista

Tändstift sitter fast..?

Tjjaa

När jag var ute och körde lite cross förra veckan så efter att ha kört i kanske 1-2 timmar så möa den rätt mycket liksom varva inte upp fullt osv, täntke att det är väl för det är kallt ute, va ca -12 kanske.. så kicka ja i kanske 20 minuter o testa massa saker för att få den att funka men den starta inte.. så jag rulla hem den och testa att starta dagen efter och då starta den på första så den stod på tomgång i kanske 2-3 minuter sen dog den sen starta den inte igen när jag kicka sen lite senare på dagen så skulle ja kolla tändstiftet men det lossnar inte.. jag har nästan "hängt" med tändstifts nyckeln men det lossnar ändå inte..
    någon som känner till problemet? :S

5-56 om det ärgat/rostat
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

Släng en kommentar på Dracen http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708

Peter_95s avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Tror knappast det hjälper, kommer bara rinna undan.
    är väll bara att ta i som en man helt enkelt

ta 21ans nyckel och sen slå med en hammare!
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Lossnar det inte då, då har någon failat med att skruva dit tändstiftet.
    nej, då har någon vunnit

Mutterdragare
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

mutterdragare de dummaste jag hört

Citat Ursprungligen postat av polski_sachs Visa inlägg
    mutterdragare de dummaste jag hört
    han va nog sååå seriös med
    K50

Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Vi använder en slags mutterdragare på Volvo när vi skruvar i tändstiften, även upp. Så det funkar la det med.
    Vad för slags mutterdragare ? Tror vi använder det på fordon vi med, eller vi har en iaf, men förstår dock inte riktigt meningen med den då det är lika lätt att skruva ur för hand

På företag som debiterar kunden runt en tusenlapp per timme vill alla att jobbet ska gå så fort som möjligt. Går det snabbare att skruva något med maskin använder man maskin.

Därmed inte sagt att man ska använda en vanlig mutterdragare till saker som tändstift. Man bör ha något som drar med rätt moment...

Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Jo, jag misstänkte det var något sånt... Var och jobbade på volvo förut i Norrtälje Jävligt gött var det iaf ^^

har fått upptändstiftet nu hmm.. värmde lite sen släppte dethehe, men det såg fint ut dock. kan det vara förasarproblem? borde ja bensinbada den?

Vad för nytta med att bensinbada en förgasare? Visst, utsidan blir ju ren. Men insidan som ändå är dränkt av bensin hela tiden..?
    ja men tänkte om det kanske finns någon smuts i någon utav kanalerna?

Citat Ursprungligen postat av Kaspuuur Visa inlägg
    ja men tänkte om det kanske finns någon smuts i någon utav kanalerna?
    och ja vet att ja ska blåsa med tryckluft också

För munstycket och sånt, tror du inte det flödar bensin där hela tiden?
    jo, men hmm va kan vara problemet den vill inte starta, ibland så tnder den till i någon sekund o man hör att den nästan går igång men sen gör det inte de..

Citat Ursprungligen postat av Kaspuuur Visa inlägg
    jo, men hmm va kan vara problemet den vill inte starta, ibland så tnder den till i någon sekund o man hör att den nästan går igång men sen gör det inte de..
    jag tror att det är smuts i förgasaren

Citat Ursprungligen postat av Gurr@ Visa inlägg
    jag tror att det är smuts i förgasaren
    hmm joo kan de säkert vara.. men när ja titta på tändstift så var de väldigt blött och svart, även svart hela vägen på gängorna fast de va så blött så man typ såg igenom liksom till de guldiga under de svarta .. ( hmm bra förklaring..!? xD) men iallafall .. dewn borde ju ändå starta tycker man..

gjorde precis rent förgasaren.. såg väldigt fin ut redan.. så antigen så äre tändstift, cdi-box, kolvringarna, eller ngn annat med tändningen.. aja de är bara att jobba på med felsökningen ^^ men om de är kolvringarna? hur vet ja om e behövs bytas? syns det tydligt?
    Senast redigerat av Kaspuuur den 2010-12-09 klockan 08:51.

har nu satt ihop allt igen och gjort rent tändstift, kick ca 2 ggr så tände till sen kick ja massa mer så starta den ej så tog ja upp tändstiften igen så var de inte oljigt utan bara pissblött.. svaret är väl att den inte tänder right?

ciaoroxxs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    för h*lvete trippel post!
    Garagego suger. Tack för ett nytt mnf!

Citat Ursprungligen postat av ciaoroxx Visa inlägg
    för h*lvete trippel post!
    hmm varför är alla så petiga o tråkiga här XDD, men aja sorry iaf har iaf fått igång den nu, bytte tändkabel ;s så starta den direkt och går perfa! burna som faen i vinter!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in