Ämne: Däck storlek

Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009

Däck storlek

Går man efter tum eller efter Dimension?

vad är skillnaden, för min dimension passar men inte tum,

mina däck.

Fram: 80/90- 21
    Bak: 110/80 - 18

men på twostroke hittade jag bara däck med tum 17, fast med rätt dimension,

någon som kan förklara vad allt de där står för?
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Då kommer det inte gå... För det är till sm fälgar! Vad har du för moppe ?
    80=Höjden
    90=Breden
    21=Storlek på fälg
    Samma sak på bakhjulet som fram!

Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Jag har en furia
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    http://www.twostroke.se/product.asp?...1&attrib1=1591
    http://www.twostroke.se/product.asp?...1&attrib1=1598 Där har du för fram och bak! Men det går att få in andra storlekar också på fälgarna än just original

webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Gillo Visa inlägg
    Då kommer det inte gå... För det är till sm fälgar! Vad har du för moppe ?
    80=Höjden
    90=Breden

21=Storlek på fälg
    Samma sak på bakhjulet som fram!
    Höjd och bredd på ett cirkelformat objekt som ett däck eller en fälg är väll samma sak eller missförstod jag dina mått?

Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    det är ju det att jag vill ha SM däck på dom fälgarna

Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Höjd och bredd på ett cirkelformat objekt som ett däck eller en fälg är väll samma sak eller missförstod jag dina mått?
    Det jag menade var att bredden(man mäter då uppe på däcket från sida till sida) är alltid bredare än höjden(som man mäter från fälgkanten till toppen av däcket)! Men kan ha varit jag som förklarade dåligt, my bad

Citat Ursprungligen postat av Hutti Visa inlägg
    det är ju det att jag vill ha SM däck på dom fälgarna
    Då måste du köpa nya fälgar, för du kan inte ha sm däck på crossfäälgar, för alla sm däck jag har sett har varit 17 tummare...

Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Tack gillo!

du kan ha andra dimensioner bara diametern blir rätt!
    att tänka på är att höjden inte mäts i mm. Och att ju bredare däck ju svårare är det att kränga
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

Släng en kommentar på Dracen http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in