-
2010-12-05, 19:34 #1
- Reg.datum
- Dec 2010
Suzuki k50, en viktig fråga
Tjena.
Jag funderar på att köpa denna http://www.blocket.se/halland/Suzuki...=20&w=1&last=1 Kanon fin k50!
har pratat lite med han den står i värmeföråd och är helt perfekt.
Men mina funderingar är..det är ju en 77a. är det ett problem? Jag menar den e ju kanonfin. men den är ju dock 33 år. Kan jag få mycket problem om jag köper den?
Skulle vart glad över svar
-
2010-12-05, 21:52 #2
- Reg.datum
- May 2010
Hade jag haft pengarna hade jag köpt den direkt!
-
2010-12-05, 23:34 #3
Min suka är från 1978 och jag vill sälja den för att den aldrig går sönder. En RIKTIG evighetsmaskin och jag tycker att tjusningen med moppeåkande är att få skruva lite efter vägen
därför säljer jag min, den är helt enkelt för bra! hur konstigt det än låter. Tänk dig själv om du jämför en Suzuki k50 från 1978 med en tre växlad Crescent Compact 1252 från 1978 båda för 6500:-, compacten har hel/halvljus, baklyse, kanske en tuta som burrar lite om du har tur, MÖJLIGTVIS bromslyse. Suzukin har ett batteri som gör att du kan tuta, se om du har växel i via neutrallampam, använda blinkers och bromsljus utan att motorn är igång. Dessutom är motorn GRYMT välbyggd om man jämnför med ex. en Sachs då, Växlar är GUDOMLIGA då det är en en riktigt välbyggd sekventiell växellåda med växeltrumma, jämför man då med sachs tre petade lådor med världens klurigaste växelmekanism där man får leta efter växlarna så är ju sukkan mer än en självklar vinnare. motorn i sig är också mer välbyggd på sukkan. MEN det betyder inte att jag hatar sachs, jag tycker det är mycket charmigare att köra en gammal compact med rasslande kolvringar och hoppande växlar. Jag blir helt enkelt uttråkad av att köra en tyst moppe som aldrig går sönder. Men det är jag. jag kan inte annat än rekommendera Suzuki k50 då det är en av dom bästa mopederna som finns i mitt tycke.
// blev lite mycket text.
mvh. wiklund
-
2010-12-06, 15:39 #4
- Reg.datum
- Dec 2010
Haha ;D Jag köper den förmodligen