1. #1
    Peter_95s avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    472

    midrace setup ,hur mycket kommer den dra , cirka milen?

    Tjena ska midrace kitta ludixen l1 nu

    ska köra airsal t6 12 hk
    yasuni r
    21 mm dellorto kopia
    sport filter
    motorforce racing koppling
    random midrace variator,


    ungefär hur mycket kommer den att dra liter/milen tror ni ? börjar bli lite orolig då tanken bara är 5,5 liter , mopedens torrvikt original är 66 kg , ligger på ca 60 kg nu . ,& då menar ja om ja ligger ganska mycket och pressar motor och kör på högre varven

  2. #2

  3. #3
    Vore inte en ny vev passande för den kommande setupen?

    Men ang. bensinförbrukningen så tror jag den kommer ligga högt, iom. föggen + filtret etc. Kanske strax under/över 1L? Räkna med över 5dl ialf!
    "Inställningen är halva grejen"

  4. #4
    Peter_95s avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    472
    Citat Ursprungligen postat av yamaha_rr Visa inlägg
    du sparar ju en hel del bensa pengar på att köra med upluggad luftburk ist för öppet filter.
    det är ju lite effekt förlust med en sån setup
    Citat Ursprungligen postat av Andersson Visa inlägg
    Vore inte en ny vev passande för den kommande setupen?

    Men ang. bensinförbrukningen så tror jag den kommer ligga högt, iom. föggen + filtret etc. Kanske strax under/över 1L? Räkna med över 5dl ialf!
    nej ja tänker inte byta vev de är lite överskattat enligt mig , har kanske kört max 500 mil med den här motorn med zx , tack för svar

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Andersson Visa inlägg
    Vore inte en ny vev passande för den kommande setupen?

    Men ang. bensinförbrukningen så tror jag den kommer ligga högt, iom. föggen + filtret etc. Kanske strax under/över 1L? Räkna med över 5dl ialf!
    omkring litern var väl inte speciellt högt? dracen med 17,5 urpluggad tar just under litern beroende på körning

  6. #6
    Peter_95s avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    472
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    omkring litern var väl inte speciellt högt? dracen med 17,5 urpluggad tar just under litern beroende på körning
    ska bli roligt att se hur mycket den drar kommer nog inte behöva så högt munstycke , kör helt öppet utan filter medd den setupen som är nu och har 95 munstycke i original föggen

  7. #7

  8. #8
    Peter_95s avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    472
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Är ganska så säker att den kommer dra cirkus 0,7 liter milen!
    bara ? ja tycker den drar typ så nu

  9. #9
    beror ju på hur du ställer in den också.. Zäta borde faktisk veta men alla motorer är ju olika
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  10. #10

  11. #11
    Peter_95s avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    472
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Cirkus!

    Min aerox gick ungefär 12 - 13 mil på full tank.
    Då hade jag.

    Stage 6 pro 70
    leovince zx
    19mm förknasare
    osv..

    men ja menar min kommer varva lite mera än det lilla du kan ha fått ut med zx osv

  12. #12

  13. #13
    Peter_95s avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    472
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    men det gör KNAPPAST att den drar 27L milen om du tror det.

    ställ in föggen bra på ALLA varvtal så drar den inte spec mkt
    27 liter milen är väll ingen moppe som har tank till haha

    ställa in fögge är vääll klart ja ska

  14. #14
    Alternativet är ju att köra med 19mm förgasare och urpluggad luftburk för att få ner förbrukningen en del. Du lär ju inte känna någon fruktansvärd effektskillnad så jag skulle nog tycka det var värt det om du ska använda den som brukis moppe.

  15. #15
    Peter_95s avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    472
    Citat Ursprungligen postat av Hugo Visa inlägg
    Alternativet är ju att köra med 19mm förgasare och urpluggad luftburk för att få ner förbrukningen en del. Du lär ju inte känna någon fruktansvärd effektskillnad så jag skulle nog tycka det var värt det om du ska använda den som brukis moppe.
    grejen är att ja kommer använda den rätt mycket (i sommar) , sen har ja en brukis sf2 redan

  16. #16
    Drenners avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    G-town aka genarp city
    Inlägg
    658
    beror ju på körstil väldigt mycket, tukta bakhjulet 24/7 så du mjölkar på gasen mycket så kommer den ju dra ganska mycket. fast lär väl ligga på strax under litern min neos med liknande setup kom jag nog en 6-7mil på en tank, om jag låg i ca 70kmh dvs inte fullgas

  17. #17
    Peter_95s avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    472
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    beror ju på körstil väldigt mycket, tukta bakhjulet 24/7 så du mjölkar på gasen mycket så kommer den ju dra ganska mycket. fast lär väl ligga på strax under litern min neos med liknande setup kom jag nog en 6-7mil på en tank, om jag låg i ca 70kmh dvs inte fullgas
    fint kommer glida lite bakhjul & så om de är en soft sommardag , annars kommer väll det bli att ja tar den om ja har bråttom till ställen & så , & ja är inte så jävla bra på att köra lungt kan ja erkänna

  18. #18
    Med min förra rox som låg på ungefär samma setup, så drog den mellan 1.0-1.2 L/m vilket gjorde mig ruinerad. Men kul hade man.
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  19. #19

  20. #20

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    96
    skippa luftfiltret o kör på luftburk istället går ner i ljudnivå, låter gött endå men du får bort insugningsljudet vilket kan va bra om du ska köra i stadsmiljö + du kan gå ner strl i munstycke då typ

    I med lite tyngre vikter så den inte varvar satan o ha en normal gashand så kommer du bli nöjd med soppatillförseln

    Det är ju en väldigt lätt midracesetup du skrivit upp så om du ändå ska köpa nya grejer skaffa lite bättre på en gång...

  21. #21
    beror på jag hade 80cc och 26mm pr rör och bra instält och kom 4,5mil på 6 liter = 1.3 liter milen och då var de full gas hela tiden så du hamnar vel runt litern eller 1,1

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in