Sidan 2 av 4 Första 1234 Sista
    Drenners avatar
    Reg.datum
    May 2010
    en jävla massa pengar så man har råd med vad fan man vill hade inte suttit fel (A)

Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Jag har varit snel tomten.

Vad jag kommer på nu till moppen.
    * 70cc
    * 17,5 mm fögge

Sen en ratt med kopling och växel till datorn skulle vara schysst.

Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Jag är alltid snäll Tomten! Har inte bannat någon på ett tag nu.

Vad som står på min önskelista är:

• Knivsett av något bra märke (Köksknivar)
    • Presentkort på klädesaffärer
    • Pengar fungerar alltid
    • En ny bättre mobil

Vad jag kommer på nu.
    Du är inte snäll ju! Du tog bort 8 st av mina inlägg häromdagen, inga julklappar!

Jag har varit snäll, önskar mig Polini 70cc Corsa och 17,5mm förgasare och pengaar
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

Jultomtens avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Ni önskar er allesammans en massa mopedsaker. Det förvånar mig inte ett dugg, detta är ju ett mopedforum!

Men pengar kan vara problem. Vad jag förstått av lagen får man inte tillverka pengar? Att stora jag, jultomten, sitter inne i finkan skulle inte vara bra. Hur ska ni då få edra juklappar till jul?

Ska ut till mina tomtenissar nu och be dem bygga lite mopedprylar till er. Sen blir det ett stort fat med julegröt!

God Jul Önskar själva Jultomten!

bca_hypermannens avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Citat Ursprungligen postat av Jultomten Visa inlägg
    Ni önskar er allesammans en massa mopedsaker. Det förvånar mig inte ett dugg, detta är ju ett mopedforum!

Men pengar kan vara problem. Vad jag förstått av lagen får man inte tillverka pengar? Att stora jag, jultomten, sitter inne i finkan skulle inte vara bra. Hur ska ni då få edra juklappar till jul?

Ska ut till mina tomtenissar nu och be dem bygga lite mopedprylar till er. Sen blir det ett stort fat med julegröt!

God Jul Önskar själva Jultomten!
    Du är en snel tomte
    mina mopeder är mina brudar atm, im a troubled man

Men hej tomten

Jag önskar mig:
    nån värsting cylle till ilo:n
    En pipa från VRM
    och en G27 ratt
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

Jag önskar mig NHL Slapshot, vad jag kan komma på nu. Kan jag få det, tomten?

FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Du är inte snäll ju! Du tog bort 8 st av mina inlägg häromdagen, inga julklappar!

Jag har varit snäll, önskar mig Polini 70cc Corsa och 17,5mm förgasare och pengaar
    Du önskar dig min moppe!
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av FlexBiel Visa inlägg
    Du önskar dig min moppe!
    Aa de också, hahah
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

Jultomtens avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Jag önskar mig NHL Slapshot, vad jag kan komma på nu. Kan jag få det, tomten?

Vad jag kan se på min snäll och elak-lista har du varit en snäll pojk i år! Så du kan säkert få det du önskar dig.

God Jul!

DennisLs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Du kommer till mig som förra året?, eller? den 24:e du vet
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Den Robin kan höra hur mycket hästar en moped har, han är ett underverk....

Jultomtens avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Självklart lilla Dennis! Jag kommer besöka alla snälla barn! Och lägga julklappar under deras julgranar.

en hajper senda, stunt beta rr och en stunt slider tomten Amen !

Edit: hajper sendan ska vara portat av Emil123 och en aerox med malossi 77cc big bore vore inte helt fel, ska självklart vara portad av Emil123 den också
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

Jultomtens avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Fungerar det inte med en Jultomte-portad cylinder? Jag är minst lika bra som Emil!

HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Fungerar det inte med en Jultomte-portad cylinder? Jag är minst lika bra som Emil!
    Dina nissar är noobs!

Fyrens avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Citat Ursprungligen postat av HEDIN Visa inlägg
    Dina nissar är noobs!
    Akta dig! Du hamnar på "the evil list"!

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    jag önskar mig ett nvidia geforce gtx 460 1gb OC grafikkort, pengar och en doppler vev till min drac.
    god (h)jul tomten

Everyone is kind,
    on the inside.
    But on on the outside, they're afraid to look kind, what a shame, just to get fame.
    So be yourself, do things right and not wrong, aight?
    "Inställningen är halva grejen"

Då MÅSTE den vara portad av tomten personligen ! och ja vill att den ska gå som en skalad banan
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    En Volvo 740a-traktor skulle inte sitta fel tomten. Eller varför inte en chippad Volvo 850 med t-5 motorn?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    En Volvo 740a-traktor skulle inte sitta fel tomten. Eller varför inte en chippad Volvo 850 med t-5 motorn?
    Heller 850!
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Gigabyte HD6850 1GB, CoC#1 och 1,5, Vassle, Brutal FX och Sennheiser in-ear lurar. Typ det jag önskar mig.
    Någon intresserad av en 3vxl Zündapp motor eller en 24mm stage6 förgasare? Skicka PM!

Citat Ursprungligen postat av Findus Visa inlägg
    samt en audi RS6.

Fyrens avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Kom på en sak till! En Dödmu5 platta!
    Senast redigerat av Fyren den 2010-12-08 klockan 21:52.

Citat Ursprungligen postat av Findus Visa inlägg
    Vad?
    sant, tror jag också ska önska mig en, har man tur kanske man får den

Vi har en bedragare runt oss!

1) Inga kända arter av renar kan flyga. Men det finns ytterligare 300.000 levande organismer som skall klassificeras, och även om flertalet av dessa är insekter och bakterier, så utesluter inte detta HELT de flygande renar som bara Jultomten har sett.

2) Det finns 2 miljarder barn (personer under 18 år) på jorden MEN eftersom Jultomten inte verkar betjäna de muslimska, hinduistiska, judiska och buddistiska religionerna, reduceras arbetstyngden till endast 15 % av det, hela 378 miljoner enligt Befolkningsinstitutet. Genom en snitträkning av 3,5 barn per hushåll blir detta 91,8 miljoner hem. Man förmodar att det finns åtminstone ett snällt barn i varje hem.

3) Jultomten har 31 jultimmar att arbeta på, tack vare de olika tidszonerna och jordens rotation, och om man antar att han reser från öst till väst (vilket verkar logiskt). Detta medför 822,6 besök per sekund. Med detta menas att för varje kristet hushåll med snälla barn har Tomten 1/1000 sekund på sig att parkera, hoppa ur släden, krångla sig ner i skorstenen, fylla sockorna med klappar, lämna resten av klapparna under granen, äta de godsaker som eventuellt blivit kvarlämnade, få sig själv upp genom skorstenen igen, tillbaka upp i släden och sätta fart vidare mot nästa hus. Vi antar nu att vart och ett av dessa hushåll är jämt utplacerade över jorden (vilket vi naturligtvis vet är falskt, men för våra uträkningars skull så accepterar vi detta), och detta ger 1,2 kilometer mellan varje hushåll. En total resa av 120,8 miljoner kilometer, inte inkluderat uppehåll för vad de flesta av oss måste göra minst en gång var 31:a timme, plus matning av djur och så vidare. Med detta menas att Tomtens släde rör sig med en hastighet av 1.045 kilometer i sekunden, 3.000 gånger ljusets hastighet. För jämförande ändamål, det snabbaste människobyggda fordonet på jorden, Ulysses rymdsond, rör sig i den löjliga hastigheten 43,8 kilometer i sekunden - en konventionell ren kan springa i högst, 24 kilometer i timmen.

4) Slädens nyttolast tillför ytterligare ett intressant inslag. Om vi antar att varje barn inte får något mer än en Legosats av lagom storlek (ungefär 1,5 kilo), bär släden 321 000 ton. Inte inkluderat Tomten, som oftast är beskriven som överviktig. På marken kan konventionella renar inte dra mer än 220 kg. Även om man går med på att "Flygande renar" (se punkt 1) kan dra tio gånger den normala vikten räcker det inte med åtta renar. Vi behöver 214.200 renar. Detta ökar slädvikten till 353.430 ton. Åter igen, för jämförande - detta är fyra gånger fartyget Queen Elizabeth´s vikt.

5) 353 000 ton som färdas i 1.045 km i sekunden skapar ett enormt luftmotstånd som kommer att värma renarna på samma sätt som rymdskepp som återvänder till jordens atmosfär. Ledarparet bland renarna kommer att absorbera 14,3 quintiljoner joule av ren energi i sekunden, var. Kort sagt, de kommer att gå upp i eld nästan omedelbart, och utsätter då de bakomvarande renarna och skapar en öronbedövande ljudexplosion i deras kölvatten. Hela rengruppen kommer att upplösas under en tidslängd av 4,26 tusendelar av en sekund. Tomten kommer under tiden att utsättas för centrifugalkrafter som är 17.500 gånger gravitationskraften. En 182 kilos Jultomte (som verkar löjligt smal) kommer då att pressas mot slädens bakre vägg med en kraft av 3.149.961 kg.

Slutsatsen är därför: om Jultomten någonsin funnits så skulle han inte hinna dela ut många julklappar idag..

Citat Ursprungligen postat av Buddha Visa inlägg
    Vi har en bedragare runt oss!

1) Inga kända arter av renar kan flyga. Men det finns ytterligare 300.000 levande organismer som skall klassificeras, och även om flertalet av dessa är insekter och bakterier, så utesluter inte detta HELT de flygande renar som bara Jultomten har sett.

2) Det finns 2 miljarder barn (personer under 18 år) på jorden MEN eftersom Jultomten inte verkar betjäna de muslimska, hinduistiska, judiska och buddistiska religionerna, reduceras arbetstyngden till endast 15 % av det, hela 378 miljoner enligt Befolkningsinstitutet. Genom en snitträkning av 3,5 barn per hushåll blir detta 91,8 miljoner hem. Man förmodar att det finns åtminstone ett snällt barn i varje hem.

3) Jultomten har 31 jultimmar att arbeta på, tack vare de olika tidszonerna och jordens rotation, och om man antar att han reser från öst till väst (vilket verkar logiskt). Detta medför 822,6 besök per sekund. Med detta menas att för varje kristet hushåll med snälla barn har Tomten 1/1000 sekund på sig att parkera, hoppa ur släden, krångla sig ner i skorstenen, fylla sockorna med klappar, lämna resten av klapparna under granen, äta de godsaker som eventuellt blivit kvarlämnade, få sig själv upp genom skorstenen igen, tillbaka upp i släden och sätta fart vidare mot nästa hus. Vi antar nu att vart och ett av dessa hushåll är jämt utplacerade över jorden (vilket vi naturligtvis vet är falskt, men för våra uträkningars skull så accepterar vi detta), och detta ger 1,2 kilometer mellan varje hushåll. En total resa av 120,8 miljoner kilometer, inte inkluderat uppehåll för vad de flesta av oss måste göra minst en gång var 31:a timme, plus matning av djur och så vidare. Med detta menas att Tomtens släde rör sig med en hastighet av 1.045 kilometer i sekunden, 3.000 gånger ljusets hastighet. För jämförande ändamål, det snabbaste människobyggda fordonet på jorden, Ulysses rymdsond, rör sig i den löjliga hastigheten 43,8 kilometer i sekunden - en konventionell ren kan springa i högst, 24 kilometer i timmen.

4) Slädens nyttolast tillför ytterligare ett intressant inslag. Om vi antar att varje barn inte får något mer än en Legosats av lagom storlek (ungefär 1,5 kilo), bär släden 321 000 ton. Inte inkluderat Tomten, som oftast är beskriven som överviktig. På marken kan konventionella renar inte dra mer än 220 kg. Även om man går med på att "Flygande renar" (se punkt 1) kan dra tio gånger den normala vikten räcker det inte med åtta renar. Vi behöver 214.200 renar. Detta ökar slädvikten till 353.430 ton. Åter igen, för jämförande - detta är fyra gånger fartyget Queen Elizabeth´s vikt.

5) 353 000 ton som färdas i 1.045 km i sekunden skapar ett enormt luftmotstånd som kommer att värma renarna på samma sätt som rymdskepp som återvänder till jordens atmosfär. Ledarparet bland renarna kommer att absorbera 14,3 quintiljoner joule av ren energi i sekunden, var. Kort sagt, de kommer att gå upp i eld nästan omedelbart, och utsätter då de bakomvarande renarna och skapar en öronbedövande ljudexplosion i deras kölvatten. Hela rengruppen kommer att upplösas under en tidslängd av 4,26 tusendelar av en sekund. Tomten kommer under tiden att utsättas för centrifugalkrafter som är 17.500 gånger gravitationskraften. En 182 kilos Jultomte (som verkar löjligt smal) kommer då att pressas mot slädens bakre vägg med en kraft av 3.149.961 kg.

Slutsatsen är därför: om Jultomten någonsin funnits så skulle han inte hinna dela ut många julklappar idag..
    grym avatar

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in