1. #1

    Dina bästa och sämsta investeringar du har gjort.

    Trevligt ämne som absolut tåls att diskuteras här.

    Dela med er av era bästa samt sämsta investeringar ni har gjort, vad/varför/hur...

    /Parden
    Senast redigerat av Parden den 2011-05-03 klockan 23:56.

  2. #2
    25 000 på ericsson är den bästa investeringen jag har gjort köpte när de låg på 75 och sålde när de låg på 91

  3. #3
    Köpte min drac för 10k, 30moppe, originalskick, hade gått under 400mil, 2 ägare varv den senaste var en tjej som aldrig använt den (såldes av hennes ekonomiska rådgivare).
    Såldes idag för 11k, gått 910mil La ner några tusen på den under min tid + endel soppa, men helt klart den bästa investeringen hitills då jag både behövt den för att kunna pendla till stan och för att det har varit grymt roligt att ägt den busköra, byta lite saker, testa olika drev, köra i skogen osvosvosv

  4. #4
    Köpte fiddy för 3k. Körde fyra gånger, sen rasade bakhjulslagret och bakaxeln vek sig. Började skruva ner den och upptäckte att hela fiddyn i princip var skrot...

    Föräldrarna köpte en moppe till mig för 7k utan att kolla med mig först. En veteranmoppe. En precis lika i fan så mycket finare skick brukar ligga på runt 4k på blocket. Det värsta var att jag egentligen inte ville ha den moppe. Pappa såg en annons på blocket och frågade mig: Den där såg väl rätt frän ut? Mummlade ett ja och utan att jag visste om det så åkte dom och köpte den... För 7k hade man ju kunnat fått dröm-moppen
    Most stickpeople are black

  5. #5
    Bästa:

  6. #6
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Min Derbi Senda Xtreme, helt klart överlägset!

    Köptes i detta skick för 5000kr:


    Såldes i detta skick för 15000kr, inte 1 krona nedlagd:
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  7. #7
    Köpt en heldel grejer som veckan senare ligger på halva priset :/

    Bästa köpet är alla saker jag använder dagligen!

    (Get ready for OfT)
    Girl: can you tell me something? Boy: sure.. what? Girl: what's your favourite? thing, all categories? Boy: hmm.. it starts with "s" and ends? with "ex". Girl: Sex is the only thing you think about... Boy: n0000b! it's SKRILLEX!


  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Min Derbi Senda Xtreme, helt klart överlägset!

    Köptes i detta skick för 5000kr:


    Såldes i detta skick för 15000kr, inte 1 krona nedlagd:
    fan va nice
    Sagorna ljuger och kärlek är skit, så passa du dig noga så du inte trillar dit.
    Hitler och hans vänner vol.2
    http://open.spotify.com/user/1121254...pUetccMeXnDQO7

  9. #9

  10. #10
    davzzs avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Vasa, Finland
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av fleo Visa inlägg
    Köpt en heldel grejer som veckan senare ligger på halva priset :/

    Bästa köpet är alla saker jag använder dagligen!

    (Get ready for OfT)
    Vaasan Laanin Puhelin ?
    Bor du i Vasa ?
    Edit: Haha, men vafan, nu fattar jag!
    Senast redigerat av davzz den 2011-05-05 klockan 16:18.
    ... är helt ärligt mentalt efterbliven, när han är hungrig så får han ögon stora som tefat, går runt och gör avgrundsvrål!
    Som jag då..

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av davzz Visa inlägg
    Vaasan Laanin Puhelin ?
    Bor du i Vasa ?
    den visar vart du är

    jag ser min ip o shit
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av Roxx_man95 Visa inlägg
    den visar vart du är

    jag ser min ip o shit
    ---------------------------------

    mitt sämsta köp är helt klart min aerox körde några veckor sen paja nästan allt i motorn...
    och den är inte klar och orkar inte göra klart heller haha
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

  13. #13
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Min Derbi, helt klart det bästa Köptes för 2500:-


  14. #14

    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    linköping
    Inlägg
    1 239
    min gilera ice, köptes för 1,500 i delar. fick med massa nyare delar också

  15. #15
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av mickeidiket Visa inlägg
    fan va nice
    Ja de va najs

    Sämsta var dock att jag köpte en nedplockad Speedfight 2 som sedan visade sig vara stulen = lämnades in till snuten och torskade mina 2500kr.
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  16. #16

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av Bratwuurst Visa inlägg
    Den bästa: Alla delar + fordonsköp iår bara gått + på allt förutom en telefon som ja gick -50 kr


    Den sämsta: Min dator förra året , Packardbell var bara skit , ljudkortet brändes, Fläkten varvade utta helvete som om de var en hellekopter , helt ny men bara skrot
    Haha, +1!

    Min bästa måste nog vara en BMX jag hade förra sommaren. Köptes från England för drygt 1800:- och såldes för 2500:-!

  18. #18
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    bästa = cpi popcorn + jawa tws50 för 500 kr st. Lite småpill så såldes jawan för 3800 och cpin för 3000.
    Även Sp sendan som köptes för 5500 med delar värda 2000+. Lagt ut kanske 2000 så är fortfarande uppe i 5500. Byttes mot en ktm värd runt 12000
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  19. #19
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Bästa: Min zundapp!

    Sämsta: Min drac..
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

  20. #20
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Bästa: Sendan och Mt5an(som jag ägt i 4 år nu )
    Sämsta: En Pc från packard bell...
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  21. #21
    Sämsta vet ja inte, tror inte ja lyckas göra någon riktigt dålig investering ännu
    De bra i mopedväg som ja äger nu är väl
    DTn: 2300kr har den kostat mig
    Rouletten: 2600kr har den kostat mig
    1203an: 2500 har den kostat mig
    K50n: 1500kr med de nya delarna ja får imorgon har den kostat mig
    Tycker det är helt okej priser för de mopeder de är i de skicket

  22. #22

  23. #23

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Bästa: Min Ipod touch , köptes för 900 , såldes två veckor efter för 1000 :shifty:
    Sämsta: Min ciao jag äger nu. Betalade 3000 för den i väääldigt skabbigt skick och har lagt ner mer pengar än vad jag vågar räkna till och den ser fortfarande ut som skit
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  24. #24
    Sämsta = alla mina mopeder. Bara bytt moppe i princip under hela moppetiden och lagt ut ca 60k på dem över åren. Sålde mitt sista byte typ förra månaden för typ 1500...

    Bästa = Renaulten jag köpte av mor. Gav 13k och fick 30.

  25. #25
    min stereo, har lagt ut ca 6k på den men den låter svinbra!

  26. #26
    Citat Ursprungligen postat av Bratwuurst Visa inlägg
    ren vinst ju
    Jo, jag vet Sen så hade jag den ju från typ april till september, så de va ju sjukt värt!

  27. #27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in