larsamagnussons avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    kan du köra långt på cykel kan du köra långt med allt nästan? kanske inte i början men de tar typ några dagar sen kan du köra långt jag kunde köra hur långt jag ville på min slider, bara köra med bakbroms och köra vid balanspunkten

Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    asså, kan du stegra med cykel? kan du inte det, så öva där först, kan du det, så är det bara att köra, när du känner att balansen går bakåt, bromsar du lite, känner du att balansen går framåt, gasar du, Jag kan inte detta i verkligheten men principen är så
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

dra aldrig fullgas, du behöver inte mycket gas för dra upp den på bakhjulet, bara tekniken. Sen måste du lära dig att hålla dig på balanspunkten och använda bromsen rätt, ha alltid två fingrar på bromsen när du kör
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    man brukar oftast göra så som du gör, men du behöver inte dra fullgas
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    sätt dig långt bak på sadeln om du har svårt att få upp den

Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    asså, du kommer känna när du hittar balans punkten, alltså att den inte håller på att ramla bakåt, eller framåt, när du hittar den så kör du på, sen som sagt, åker du fram, gasa, åker du bak, bromsa Det finns en balanspunkt som man själv måste hitta

allting e smaksak, så hade jag varit dig så hade jag bara testat mig fram på olika sätt o vis
    när jag kör bakhjul så håller jag alla fingrarna på styret tills jag kommer upp och då flyttar jag två fingrar till bromshandtaget, jag har oxå full gas precis när jag ska upp.... så gjorde inte dom andra här som kommenterat så det finns inga rätt eller fel, testa dig fram o se vad som passar dig

Eze_08s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Man kan inte lära sig köra bakhjul genom ett fucking forum xD ut och kör så kommer du kunna sen

det är lättast att stegra i hög fart fast det blir ett helvete att få upp den om den är klen men orkar den så är det bara å rycka och hålla jämn gas!

när du ska dra upp den så ska du först sitta vanligt sen medans du rycker flytta dig snabbt långt bak.

eftersom du har högvarvigt rör , så ha lite fart , inte mycket , sen så ha alltid 1 - 2 fingrar på bromsen (smaksak) jag kör med 2, du åker upp , då brukar dom flesta som kör dra ut benen osv (''för de blir för läskigt'').. då blir det bara okonsentration och då ramlar du garanterat..du måste våga!
    ta det lungt och ryck när effektkurvan kommer , och så gasar du bromsar , gasar , osv.. ta det lungt bara och ha alltid några fingrar på bakbromsen ALLTID ! lycka till

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in