-
2010-12-10, 12:47 #1
Tips om hur man kör på bakhjulet med en neos!
Tjaa!
Har prövat köra lite på bakhjulet med min neos.! Det går inte så bra! När jag varvar ner den sen gasar fullgas med ett ryck så går den upp OBS: Jag sitter ner på sadeln. Kan köra på bakhjulet i cirka 3meter bara! Kan ni några tips!? Om hur man kör långt i bakan med min setup! Jag vill inte stunta och de vill bara kunna köra på bakhjulet rakt fram vill styla i sommarHar hört att neos är en bra moppe till de för den är så lätt.
Setup: Gianneli extra (Högvarvigt), V-ringen borta, Strypningen i röret är borta!
-
2010-12-10, 13:00 #2
kan du köra långt på cykel kan du köra långt med allt nästan? kanske inte i början men de tar typ några dagar sen kan du köra långt
jag kunde köra hur långt jag ville på min slider, bara köra med bakbroms och köra vid balanspunkten
-
2010-12-10, 13:04 #3
Aha Men är fan skit skrajj att ja ska välta över! Direkt när den reser börjar resa sig ganska mycket så bromsar jag direkt!
-
2010-12-10, 13:06 #4
asså, kan du stegra med cykel? kan du inte det, så öva där först, kan du det, så är det bara att köra, när du känner att balansen går bakåt, bromsar du lite, känner du att balansen går framåt, gasar du, Jag kan inte detta i verkligheten men principen är så
§6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.
-
2010-12-10, 13:09 #5
dra aldrig fullgas, du behöver inte mycket gas för dra upp den på bakhjulet, bara tekniken. Sen måste du lära dig att hålla dig på balanspunkten och använda bromsen rätt, ha alltid två fingrar på bromsen när du kör
§6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.
-
2010-12-10, 13:15 #6
Mmh Kan dra på bakhjulet med min cykel ++ Spelar det någon roll om jag har lågvarvigt avgasrör eller hög? Hmm... Kommer jag kunna om jag övar? Med den setup som jag har? Och vad är lättast köra sabbt på bakhjulet eller långsamt?
-
2010-12-10, 13:22 #7
-
2010-12-10, 13:25 #8
Hur drar du upp din viva? Allså på villket sätt?
-
2010-12-10, 13:30 #9
man brukar oftast göra så som du gör, men du behöver inte dra fullgas
§6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.
-
2010-12-10, 13:33 #10
MMhh ska tänka på den! Sen ska jag ner till garaget o öva!
-
2010-12-10, 13:37 #11
sätt dig långt bak på sadeln om du har svårt att få upp den
§6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.
-
2010-12-10, 14:35 #12
Okej!
Men jag är nuub hur långt tycker du jag ska dra upp den innan jag bromsar!?
-
2010-12-10, 14:39 #13
asså, du kommer känna när du hittar balans punkten, alltså att den inte håller på att ramla bakåt, eller framåt, när du hittar den så kör du på, sen som sagt, åker du fram, gasa, åker du bak, bromsa
Det finns en balanspunkt som man själv måste hitta
§6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.
-
2010-12-10, 15:52 #14
Dra upp den, ligg på balanspunkten, du känner när mopeden är påväg att välta över, då bromsar du lite lätt, inte för hårt för då åker du ner igen.
Jag kör alltid med 1 finger på bromsen, kör jag med 2 så känns det som jag nästan tappar styret när jag rycker upp.
-
2010-12-10, 16:01 #15
-
2010-12-10, 19:51 #16
allting e smaksak, så hade jag varit dig så hade jag bara testat mig fram på olika sätt o vis
när jag kör bakhjul så håller jag alla fingrarna på styret tills jag kommer upp och då flyttar jag två fingrar till bromshandtaget, jag har oxå full gas precis när jag ska upp.... så gjorde inte dom andra här som kommenterat så det finns inga rätt eller fel, testa dig fram o se vad som passar dig
-
2010-12-10, 20:10 #17
haha Nice att någon också har fullgas kände mig lonely! Ska testa mig fram och se hur det går!
-
2010-12-11, 16:01 #18
-
2010-12-11, 18:30 #19
Man kan inte lära sig köra bakhjul genom ett fucking forum xD ut och kör så kommer du kunna sen
-
2010-12-11, 19:40 #20
Okeej Tack för alla tips
Men jag släpper gasen helt när den håller på o välta! då måste jag göra om allt! Ska jag forsätta att gas och bromsa in eller ska jag släppa gasen och gasa igen?
-
2010-12-11, 19:46 #21
-
2010-12-11, 19:49 #22
Men jag tror inte att min orkar de tror att den går ner! För har inte värsta trimmet. Bara effektrör,strypningen borta, v-ringen borta!
-
2010-12-11, 20:14 #23
jo de går!!=)
men du kommer aldrig lära dig här att köra bakjul!!riktig stuntare
-
2010-12-11, 20:35 #24
-
2010-12-11, 20:48 #25
Jag kör bara urpluggad aerox och det funkar så bra så. du lär dig..
-
2010-12-11, 21:17 #26
-
2010-12-26, 15:31 #27
det är lättast att stegra i hög fart fast det blir ett helvete att få upp den om den är klen men orkar den så är det bara å rycka och hålla jämn gas!
-
2010-12-26, 15:35 #28
när du ska dra upp den så ska du först sitta vanligt sen medans du rycker flytta dig snabbt långt bak.
-
2010-12-26, 17:09 #29
-
2010-12-27, 16:30 #30
eftersom du har högvarvigt rör , så ha lite fart , inte mycket , sen så ha alltid 1 - 2 fingrar på bromsen (smaksak) jag kör med 2, du åker upp , då brukar dom flesta som kör dra ut benen osv (''för de blir för läskigt'').. då blir det bara okonsentration och då ramlar du garanterat..du måste våga!
ta det lungt och ryck när effektkurvan kommer , och så gasar du bromsar , gasar , osv.. ta det lungt baraoch ha alltid några fingrar på bakbromsen ALLTID ! lycka till