Yz 125a 07 till lätt mc?

Tjosan, går i tankarna i att ta lätt mc kort och om jag gjort det så vill man ju gärna ha något att köra också, jag har en Yamaha yz 125 -07a som cross och nu till min fråga: Vad krävs för att jag ska kunna regga den som lätt mc? Byta krök? Blinkers? Osv osv och vad kommer det kosta ca? MVH

Tror inte det ens går, alldeles för mycker power i en sån en 125a får ha typ 14häst eller nå sånt :p

KrängHängs avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Tror inte det ens går, alldeles för mycker power i en sån en 125a får ha typ 14häst eller nå sånt :p
    den får vara på 11kw

Yes, som dom andra säger är det helt meningslöst och kostar bra mycket mer än det smakar. Köp en Ktm 125, finns gatreggade sådana som nästan är lika väl utrustade som en enduro, antagligen lite mer gatanpassad men absolut bra skit ändå. Har för mig jag har sett ett projekt ang. en sådan hojj här eller på ngt annat forum?
    En miljon nollor kan aldrig bli mer än en

det är 15 hk/11kw som gäller.
    Det är inte värt att bygga om en yz då du måste ha något som ger ström vilket inte yz har. du måste linda om spolar och fixa elsystem hit o dit. det blir troligtvis inte värt det.

Reg.datum
    Jul 2010
    För det första måste du har en motor med motor / avgascert (om jag inte misstar mig) kostar väl några miljoner att få om man köper t.ex en corss motor. så är det på bilar i alla fall. o sedan måste du visa från vilken redan vägreggad hoj du har tagit motorn från eller papper från tillverkaren på vad motorn heter osv.

Ja det kommer bli SNUSKIGT dyrt och fram för allt jobbigt att bygga den väglaglig. Tips? köp en redan vägreggad o lyft över reg plåt lampor etc (kör med Batteri och led lampor. ladda batteriet när du inte kör. Så gjorde mitt Ex bror (dock 600cc banhoj)) gick utmärkt även om man blir stannad, inte kommer farbror blå att plocka ner hela din hoj för att kolla att den är laglig så länge reg nr är registrerat på ett fordon av samma märke och modell.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in