ja men om du tar ett annat ram nmr och snutfan kollar uppd et så ser dom ju att det är en annan moppe:SP

det är bara säga att moppen heter: Svempas super moppe
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

Fyrens avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Citat Ursprungligen postat av Svempa Visa inlägg
    Dom har ju inget register på 30moppar så på de viset kan dom inte kolla det. Kan däremot strula sig när man ska försäkra den och dom frågar vad moppen heter
    "Ömmm... Trokahama MCP50"

Svempas avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Haha låter lite genomskinligt

"Ömmm... Trokahama MCP50"
    Skulle den heta det så ska de ju sitta en 4t motor på Kines moppe Hade ändå tänkt mig en 4t motor så vafan

ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    När en kompis skulle registrera sin FS1a Flaka så var ramnummret "luddigt" så då sa dom att han kunde banka in sitt personnummer istället.
    så då regga dom den på det.

ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Vilka sa det? Har kollat lite på transportstyrelsen men inte hittat nåt
    Försäkringsbolaget.

jag tror det är feting tvek på det faktiskt, då ditt fordon måste ha någon form av godkänning. Hör med transportstyrelsen.

Möjligtvis registrerbart som motorcykel. Om den uppfyller alla säkerhetskrav etc. som finns.

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Drog iväg ett mail igår så nu är det bara o vänta på svar
    dra ett PM till mig om det funkar då jag också har funderingar på att göra så med mitt yz80 chassie med fs1 motorfästen(har motor också)
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Låter ju helt jävla otroligt, eller?

Reg.datum
    Jul 2010
    låter sjukt orimligt. Det kostar väl 4-6tusen att regga ett amatörbyggt fordon (bil) och då kan du ju slänge på vad som helst så länge den är Gammal eller du Byter MINNST 3 av deras punkter och tar delar från redan befintliga och reggade bilar (t.ex hela drivlinan är en punkt) så. 500000 är nog för att få tillstånd att SERIE-tillverka ditt bygge. skall man inte bygga t.ex mer än (om jag inte minns fel) 70bilar / år krävs inte ens krock-test

Att regga om en Suzuki gsxr 600cc på 1000cc ramen (gsxr) med lite större bromsar kostade ~2000kr för min kompis. med Banracing motor och elsystem som drivs av batteri med ledlampor.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in