1. #1

    Svenska Bästa Bänknings Resultat?

    Hej vart fundersam när jag läste i Markai:s säljes tråd där han skrev så här.

    "Sommaren 2009 på Gbg meet så bänkade jag denna maskinen till 23bhp, det finns ingen i hela Sverige som fått ur någon sådan effekt ur en växlad moped!"

    Stämmer det att ingen har bänkat högre vet att Bhp betyder "Braking Horse Power" och är snarlikt det svenska "Hästkrafter" Ex 211 Bhp = 214hk gissar på att hans hoj ligger på Cirka 25hk isåfall.

    Men hur som helst har jag för mig att det finns folk som bänkat över 25hk på en växlad moped?.

  2. #2

  3. #3
    Isak96
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Har sparat på datorn hos mamma om sveriges bästa bänkningar/Tid på både scooter och cross/sm. kan lägga upp det när jag har möjlighet
    +1.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Har sparat på datorn hos mamma om sveriges bästa bänkningar/Tid på både scooter och cross/sm. kan lägga upp det när jag har möjlighet
    Vad bra släng upp allt du har då. Så ska jag försöka memorera dom

  6. #6

  7. #7
    kolla det jag länka ligger ju på 27 eller ?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

  8. #8

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Är inte det där moddlaren?
    jo tror det

    EDIT; "MVH. Jerker moddlaren Kruus" står det
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

  10. #10
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Är inte det där moddlaren?
    mjo, det är moddlaren

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av Roxx_man95 Visa inlägg
    kolla det jag länka ligger ju på 27 eller ?
    Alltså är inte 23 det högsta Frågan är vad det bästa är hoppas på att få se det snart. Vet även att Lud3rs Hoj här på forumet är simulerad väldigt högt.

  12. #12
    Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kjula flygraka
    Inlägg
    688
    Citat Ursprungligen postat av HilmeR Visa inlägg
    Alltså är inte 23 det högsta Frågan är vad det bästa är hoppas på att få se det snart. Vet även att Lud3rs Hoj här på forumet är simulerad väldigt högt.
    Indeed! Finns en annan MB-motor med likadan KX80-cylinder som jag har på DT´n som sägs vara bänkad på ~28 hk, har svårt att tänka mig att min och Lud3rs motorer kommer att bänka under 25 hk.

    Jag har byggt två andra motorer som har potential för över 23 hk, en S6 R/T EBS och en annan EBS med Barikitcylinder på 99 cc. Finns en hel del andra hojar som är okända på forumet som ligger i det området med.
    Don´t make excuses, make horsepower!

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Indeed! Finns en annan MB-motor med likadan KX80-cylinder som jag har på DT´n som sägs vara bänkad på ~28 hk, har svårt att tänka mig att min och Lud3rs motorer kommer att bänka under 25 hk.

    Jag har byggt två andra motorer som har potential för över 23 hk, en S6 R/T EBS och en annan EBS med Barikitcylinder på 99 cc. Finns en hel del andra hojar som är okända på forumet som ligger i det området med.
    Mmm riktigt sugen på att se bänknings resultat från din och Lud3rs hoj hur mycket har du kvar att göra på din.?

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Indeed! Finns en annan MB-motor med likadan KX80-cylinder som jag har på DT´n som sägs vara bänkad på ~28 hk, har svårt att tänka mig att min och Lud3rs motorer kommer att bänka under 25 hk.

    Jag har byggt två andra motorer som har potential för över 23 hk, en S6 R/T EBS och en annan EBS med Barikitcylinder på 99 cc. Finns en hel del andra hojar som är okända på forumet som ligger i det området med.
    menar du denna emil?

    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Indeed! Finns en annan MB-motor med likadan KX80-cylinder som jag har på DT´n som sägs vara bänkad på ~28 hk, har svårt att tänka mig att min och Lud3rs motorer kommer att bänka under 25 hk.

    Jag har byggt två andra motorer som har potential för över 23 hk, en S6 R/T EBS och en annan EBS med Barikitcylinder på 99 cc. Finns en hel del andra hojar som är okända på forumet som ligger i det området med.
    Motorn är i goda händer!

    Ingår även modifierade motorer med cross cylinder? De har ju redan en god potential för över 25hk.

    Edit: Måste bara påpeka en till sak. Moddlaren påstår att hans stage6 R/T har 27hk orörd cylinder medans Stage6 teamet själva fick ut 26hk med portning?

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av Daanne Visa inlägg
    Edit: Måste bara påpeka en till sak. Moddlaren påstår att hans stage6 R/T har 27hk orörd cylinder medans Stage6 teamet själva fick ut 26hk med portning?
    Han fick ju 3 hästar mer genom att bara byta fugge Och sen har han ju en helt annan motor å så
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av ILO_Gurra Visa inlägg
    Han fick ju 3 hästar mer genom att bara byta fugge Och sen har han ju en helt annan motor å så
    Hör du inte hur konstigt det låter? Att teamet som konstruerat cylindern och tillverkad får ut mindre med en portad cylinder? Motorn spelar det ingen roll på heller.

  18. #18
    Casals avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Ort
    Västra götaland
    Inlägg
    683
    Hans förgasare ser inte ut som något annat på denna jord, han har lagt massa timmar på den, så det är inte konstigt.

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Indeed! Finns en annan MB-motor med likadan KX80-cylinder som jag har på DT´n som sägs vara bänkad på ~28 hk, har svårt att tänka mig att min och Lud3rs motorer kommer att bänka under 25 hk.
    Tim Rucks eller?

  20. #20
    Zätas avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Sunne
    Inlägg
    3 207
    http://www.moppenet.nu/showthread.ph...560#post121560

    Tråden uppe, var vänlig och säg till om det har kommit nya resultat!
    Signatur raderad p.g.a. brott mot §6.2.
    MNFs regler
    Det var som fasen..

  21. #21
    Citat Ursprungligen postat av HHR Visa inlägg
    Hans förgasare ser inte ut som något annat på denna jord, han har lagt massa timmar på den, så det är inte konstigt.
    Någon bild/förklaring?

  22. #22
    Citat Ursprungligen postat av Emil-94 Visa inlägg
    Tim Rucks eller?
    Tims är vad jag vet inte klar ännu. Pga jobb och annat har moppe lagts åt sidan..?

    Sen är det ganska ointressant att jämföra resultat mellan olika bromsbänkar då de oftast inte visar samma. Hade varit mer intressant om någon med tillgång till bänk arrangerade en bänkdag där alla fick lägga en slant för att mäta effekten som sedan kan jämföras med andra..

  23. #23
    Citat Ursprungligen postat av Crisse Visa inlägg
    Tims är vad jag vet inte klar ännu. Pga jobb och annat har moppe lagts åt sidan..?

    Sen är det ganska ointressant att jämföra resultat mellan olika bromsbänkar då de oftast inte visar samma. Hade varit mer intressant om någon med tillgång till bänk arrangerade en bänkdag där alla fick lägga en slant för att mäta effekten som sedan kan jämföras med andra..
    Okej, han skulle visst bygga en till vass cr80 motor med!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in