1. #1

    Ljuddämpare - giannelli

    Tjena! Jag undrar om man kan sätta på denna ljuddämpare på orginalröret på en DT50X-08?
    http://www.twostroke.se/product.asp?...=1&attrib1=854 Jag vill inte ha ett helt trimmrör utan bara att det ska låta mycket Kanske låter det som på den här videon; http://www.youtube.com/watch?v=PPPyt...eature=related (exakt sån moppe jag har). Jag har lite svårt att uppskatta hur mycket det låter i verkligheten och har ingen erfarenhet av avgasystem och hur mycket olika ljuddämpare låter men jag vill att det ska låta mycket Tacksam för svar
    Mvh

  2. #2
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Hahah, gianelli är nog en av dom tystate trimljuddämparna som finns xD Iaf min polares som kör med ett helt gianelli kit men det är bara ljuddämparen som tätar grymt Om du vill att det ska låta mycket så köp min mk ljuddämpare, den låter gött den Men visst passar det, med lite modd passar allt för tror inte det passar rakt på...

  3. #3
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    köp dig en tk dämp så ska du se på fan..

  4. #4
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Hahah, det funkar det med Min låter förjävla mycket och det är så jävla naijs!

  5. #5
    Men visst är det samma ljuddämpare på filmen som på twostroke.se? På twostroke så står det att den är inom godkända kraven på ljuddämpare så jag kan tänka mig att den är rätt tyst. älskar det klassiska 2-takts ljudet

  6. #6

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Det är ett Leovince v6 ljuddämmpare/rör, alltså ingen giannelli ljuddämpare på filmen...

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Jontee Visa inlägg
    Det är ett Leovince v6 ljuddämmpare/rör, alltså ingen giannelli ljuddämpare på filmen...
    Det är väll röret som trimmar, och inte har någonting med ljuddämpningen att göra?

  8. #8
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Citat Ursprungligen postat av Pizza_bagaren95 Visa inlägg
    Det är väll röret som trimmar, och inte har någonting med ljuddämpningen att göra?
    Med ljuddämparen så trimmar du bara ljudet så att säga. du måste ha ett helt rör för att "trimma"!

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Pizza_bagaren95 Visa inlägg
    Det är väll röret som trimmar, och inte har någonting med ljuddämpningen att göra?
    Ljuddämparen hjälper till med Ett värsting rör med en orginal dämpare går sämre än med en race dämpare
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

  10. #10
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    dock kommer det låta lika bögigt som org när du kommer upp i dom varven där den slutar gå upp i varv.. plugga åtminstone ur ditt org och byt ljuddämpare:p

  11. #11
    Ok men jag vill inte trimma, bara ha en snygg moppe som låter najs
    Kan ni ge tips på andra ljuddämpare?

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av Pizza_bagaren95 Visa inlägg
    Ok men jag vill inte trimma, bara ha en snygg moppe som låter najs
    Kan ni ge tips på andra ljuddämpare?
    kapa bara bort dämparen å kör
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

  13. #13
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av ILO_Gurra Visa inlägg
    kapa bara bort dämparen å kör
    +1 billigast så, och garranterad mest ljud

  14. #14

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av hyperperra Visa inlägg
    +1 billigast så, och garranterad mest ljud
    Tror man blir döv nästan, jag tappade en gång min tk ljuddämpare och de låt som fan. Dock låg jag på rätt högt varv

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av ILO_Gurra Visa inlägg
    kapa bara bort dämparen å kör

    Jag tror inte att grannarna skulle bli så jätteförtjusta i idéen , but I would!
    Och grannhunden skulle få åka in på dårhus för att han blir helt galen av det motorljud som kommer ut ur min orginaldämpare..

  16. #16
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Citat Ursprungligen postat av Jontee Visa inlägg
    Tror man blir döv nästan, jag tappade en gång min tk ljuddämpare och de låt som fan. Dock låg jag på rätt högt varv
    Hahah, jag tappade hela mitt rör en gång när jag inte hade skruvat ditt det ordentligt Shatan vad det lätt då kan man ju säga xD

  17. #17
    Casals avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Ort
    Västra götaland
    Inlägg
    683
    Citat Ursprungligen postat av Pizza_bagaren95 Visa inlägg
    Men visst är det samma ljuddämpare på filmen som på twostroke.se? På twostroke så står det att den är inom godkända kraven på ljuddämpare så jag kan tänka mig att den är rätt tyst. älskar det klassiska 2-takts ljudet
    Hojen på filmen har mycket lågt avgasljud. Det låter från kröken mest, effektkrökar är tunnare och klirrar gött.

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av HHR Visa inlägg
    Hojen på filmen har mycket lågt avgasljud. Det låter från kröken mest, effektkrökar är tunnare och klirrar gött.
    Okej, men kan ni nämna webbadresser på internetaffärer så jag kan kolla andra ljuddämpare. Hittade bara giannelli på twostroke.se

  19. #19
    Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Hisingen, Göteborg
    Inlägg
    702
    Köp ett begagnat, typ metrakit eller Tk ljuddämpare, och det är olagligt att köra utan ljuddämpare.
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

  20. #20
    Citat Ursprungligen postat av Hutti Visa inlägg
    Köp ett begagnat, typ metrakit eller Tk ljuddämpare, och det är olagligt att köra utan ljuddämpare.
    Aa, jag vet att det är olagligt att köra utan men kan du nämna några internetadresser?

  21. #21
    Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Hisingen, Göteborg
    Inlägg
    702
    begagnat, finns säkert några stycken som säljer här på denna sidan.
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

  22. #22
    Citat Ursprungligen postat av Hutti Visa inlägg
    begagnat, finns säkert några stycken som säljer här på denna sidan.
    Internetadresser!!

  23. #23
    Citat Ursprungligen postat av Jontee Visa inlägg
    Tror man blir döv nästan
    Kan du glömma Du har ju hjälmen på dig + jag har åkt med ilo:n med "raka" rör å derbi:n mkt utan
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

  24. #24

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av ILO_Gurra Visa inlägg
    Kan du glömma Du har ju hjälmen på dig + jag har åkt med ilo:n med "raka" rör å derbi:n mkt utan
    Raka rör runka och kör

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in