Hybridvisning

"gamla am6"? Rieju -99

HEjsan.

Behöver en cylinder till gamla motorn, alltså det är väl inte am6? Ser då inte likadana ut när man kollar på förgasaren och insuget som på den nya am6.

Passar en am6 cylinder till den gamla om man tar det gamla topplocket?
    Vad heter den gamla motorn?

MVh

Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Är olika cylindrar på dom har jag för mig, att dom äldre (Kan vara tvärt om?) har "mussepigg"öron.

Men om motorn är 6växlad så är de en AM6, om de är 5växlad så är de en AM5, men allt är lika förutom växellåda.
    Insug+förgasare kan var lite olika 12mm's, den du har har antagligen metallinsug och så har du den fula förgasaren, SHA12?
    Okej så det kan vara en am6 ändå?
    Jo den jag har har den fula förgasaren med metallinsug. OCH från metall insuget går ju en kylarslang till mitten på topplocket därför började jag tro att det var en annan motor, Alltså am5.

Så dessa cylindrar passar inte mellan varandra? Om dom passar, hur gör jag då med den där kylarslangen som har en nippel MITT på topplocket?

EDIT: Am6 har musören och den jag pratar om, AM5 har inte. Sökt på blocket men finns inte ens några begagnade att hitta. Vart kan man få tag i cylindrar till dessa?
    Senast redigerat av KalleAman den 2010-12-13 klockan 21:05.

Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    am5 kanske?
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

AM5 är 5 växlad och AM6 har en växel till.
    Cylinder från AM6 ska passa bolt on då slaglängd och bultmönster är samma.

nipplar osv på topplocket är bara att flytta över från det gamla och koppla lika dant som det satt innan.
    skulle det saknas hål för någon nippel får man lösa det på annat sätt men vad jag vet så finns det alltid
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

Släng en kommentar på Dracen http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708

Citat Ursprungligen postat av E.Hansson Visa inlägg
    AM5 är 5 växlad och AM6 har en växel till.
    Cylinder från AM6 ska passa bolt on då slaglängd och bultmönster är samma.

nipplar osv på topplocket är bara att flytta över från det gamla och koppla lika dant som det satt innan.
    skulle det saknas hål för någon nippel får man lösa det på annat sätt men vad jag vet så finns det alltid

Perfekt!

Satt och funderade igår och det är ju bara sätta dom 2 slangarna från topplocken från den nya am6 till det gamla stål insuget med 2 nipplar som den gamla motorn har!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in