Sidan 4 av 12 Första ... 23456 ... Sista
  1. #91
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av engert Visa inlägg
    Str8 är en ärlig köpare!

    Jag själv var inte den snabbaste säljaren denna gång, dock berodde det på att han satte in pengarna på nyårsafton (i fredags) och då åkte jag till Österrike så kunde inte se att han satt in, men kollade på en data där nere i Måndags kväll så mamma fick skicka i tisdags, och jag kom hem igår! Så det va skickat och klart! Mig kan ni köpa delar av, anser mig själv som ärlig. Dock har jag bara sålt en gång via skickande, annars har polare köpt på plats!
    du är en dålig köpare däremot som aldrig får tummen ur o köper min ktm platta
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  2. #92
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    du är en dålig köpare däremot som aldrig får tummen ur o köper min ktm platta
    Haha nja, jag har sagt att jag är intresserad men inte att jag är säker! För fabbe ska nog ha den och jag vill inte ha platta om han har!

  3. #93
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    han köper den ju inte heller, pajasgubbe
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  4. #94
    Aerox94 på forumet är en ärlig säljare Köpte hans stage6 pro och tog ca 3dagar att få den.
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  5. #95
    Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    Aerox94 på forumet är en ärlig säljare Köpte hans stage6 pro och tog ca 3dagar att få den.
    Juste han sålde bromshandtag till mig i somras också då skickade han t.o.m innan jag satte in pengar

  6. #96

  7. #97
    Citat Ursprungligen postat av Mange Visa inlägg
    blev lurad på ett dödmansgrepp av någon ante på förra forumet, inga stora pengar direkt. sen har posten slarvat bort en mikuni förgasare som jag köpte av wirgart.
    Tycker det är lite synd det med förgasaren. Tycker ju att posten skulle ersätt den men nejdå.
    Skicka aldrig värdefulla sker med postens vadderade påsar för de går inte att spåra om de försvinner i hantering. Tycker att posten är knölig att ha att göra med, så nu mera använder jag bara bussgods och jag tycker det funkar sjukt bra! Deras ekonomipaketet är att rekommendera, för de är prisvärda och går att spåra.

    Har handlat lite med Emil123 och har gjort ett par bra och ett par mindre bra affärer med han. Men han kan vara sjukt seg om han ska utföra jobb till en. Men köp av färdiga produkter går prima.
    Hoppas alla är nöjda med köpen de har gjort med mig.
    MVH Wirgart

  8. #98

  9. #99
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Citat Ursprungligen postat av Bratwuurst Visa inlägg
    Berggren är en härlig både köpare och säljare garanterarT!
    tackar , kan säga det samma om dig !
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  10. #100
    Gjorde en snabb och smidig affär med Qaktuz går


    Han kom till Uppsala från Sigtuna för att få kåpan min (Y)


    Samt att doppler membranet jag fick var i topp skick
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  11. #101
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Väntat en vecka + måndagen idag på att min vev ska komma från moberg nu .
    Han skulle skickat den förra måndagen men har fortfarande inte kommit .
    Inte så mysigt att bli lurad på pengar över 1k (om han nu har lurat mig).
    Han svarar inte på mina PM och är aldrig innne på msn så jag börjar verkligen undra ..
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  12. #102
    Citat Ursprungligen postat av Berggren Visa inlägg
    Väntat en vecka + måndagen idag på att min vev ska komma från moberg nu .
    Han skulle skickat den förra måndagen men har fortfarande inte kommit .
    Inte så mysigt att bli lurad på pengar över 1k (om han nu har lurat mig).
    Han svarar inte på mina PM och är aldrig innne på msn så jag börjar verkligen undra ..
    Antar att du vet hela hans namn, så då kan du ta reda på hans nummer och snacka med han. Garanterar att det bli mycket enklare då.

  13. #103
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Citat Ursprungligen postat av Sellstedt Visa inlägg
    Antar att du vet hela hans namn, så då kan du ta reda på hans nummer och snacka med han. Garanterar att det bli mycket enklare då.
    Snackar med han på msn nu , blev lugna puckar
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  14. #104
    Citat Ursprungligen postat av Berggren Visa inlägg
    Snackar med han på msn nu , blev lugna puckar
    Det låter gött

  15. #105
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av Berggren Visa inlägg
    Snackar med han på msn nu , blev lugna puckar
    Lite OT men jag gillar din sign.

    Har du fått veven än btw, kommer inte ihåg om den blivit skickad eller du fått den?

  16. #106

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Shöwtek går att lita på!

  17. #107

  18. #108
    Qaktuzs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Väsby
    Inlägg
    608
    Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    Gjorde en snabb och smidig affär med Qaktuz går


    Han kom till Uppsala från Sigtuna för att få kåpan min (Y)


    Samt att doppler membranet jag fick var i topp skick
    Kul o höra!
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    eeeww haha lät det ^^KNÄÄÄÄÄÄCCCKKK^^ xD

  19. #109

  20. #110
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    du vill ju ha en överraskning. men jag sa inte att det skulle vara användbart.
    1+ dissa inte lennart. han e snygg!

  21. #111
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Andiih Visa inlägg
    Shöwtek går att lita på!
    Hämtat ut gaffeln än?
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  22. #112
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Andiih Visa inlägg
    Shöwtek går att lita på!
    Hämtat ut gaffeln än?
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  23. #113

  24. #114
    Citat Ursprungligen postat av Berggren Visa inlägg
    Snackar med han på msn nu , blev lugna puckar
    Du vet nu vrf jag inte har kunnat svara och för att du fick vänta så fick du ju lite extra grejer som du behövde, man ska ju säga den glada nyheten med

  25. #115
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Lite OT men jag gillar din sign.

    Har du fått veven än btw, kommer inte ihåg om den blivit skickad eller du fått den?
    Haha , den är najs .
    Yes veven är hemma
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  26. #116
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av Berggren Visa inlägg
    Haha , den är najs .
    Yes veven är hemma
    Gillar den.
    Nöjd då antar jag?

  27. #117
    Uhm, har inte hunnit handla utav någon här än, men kan skriva lite tips för att minimera risken och bli blåst, det mesta är rätt uppenbart men kan ju vara bra ändå


    Handlar du från Blocket så kan du kolla vad personen i fråga har angett för namn högst upp i annonsen, heter det något i stil med "Aeroxkåpor" ifall han säljer kåpor eller liknande så ska man helst undvika sånt. Om du får ett nummer, kolla upp det på www.hitta.se eller www.ratsit.se - är numret inte registrerat på något namn så sök på det på Google, får du inga relevanta resultat så är det antagligen ett kontantkort, kontantkort i all ära men dom är ju gratis så vissa införskaffar såna bara för att kunna lura till sig lite mer pengar och minimera risken att bli spårad. Mailar du personen så får du oftast svar, ta hans eller hennes mailadress, skriv in i sökrutan på facebook (där ni söker efter vänner) och kolla om ni får nåt resultat, får ni det så vet in att personen använder sin riktiga mail och är förhoppningsvis seriös, finns andra som registrerar falska mailadresser för att återigen minimera risken att åka fast. När ni fått tag på namn och nummer och så, så kommer ni ju även kunna kolla adress, fråga personen vad den har för adress, ljuger den om det så är det bara att avstyra affären direkt.


    Handlar ni här på moppenet så gäller väl i stort sätt samma sak som ovan, ta reda på mailadress osv, sök på Facebook, få fram namn, sök på namnet på www.Ratsit.se och få fram hemadress och allt möjligt.

    Angående betalningar så kan väl förskottsbetalningar vara okej om man känner att man litar på personen tillräckligt, dock är en bra regel att ha i huvudet "verkar det för bra för att vara sant så är det nog det", dvs är det jävligt billiga delar så ska man vara försiktig. Postförskott är inte möjligt om man inte har autogiro, däremot har bussgods så att man kan betala när man hämtar ut, det är samma princip som postförskott, fast med ett annat företag då, så föreslå alltid det.


    Ifall det är dåligt skrivet så skyller jag på att jag är trött..

  28. #118

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Hämtat ut gaffeln än?
    Javisst!
    Den va kanon!
    Tack igen för en smidig affär

  29. #119
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Uhm, har inte hunnit handla utav någon här än, men kan skriva lite tips för att minimera risken och bli blåst, det mesta är rätt uppenbart men kan ju vara bra ändå


    Handlar du från Blocket så kan du kolla vad personen i fråga har angett för namn högst upp i annonsen, heter det något i stil med "Aeroxkåpor" ifall han säljer kåpor eller liknande så ska man helst undvika sånt. Om du får ett nummer, kolla upp det på www.hitta.se eller www.ratsit.se - är numret inte registrerat på något namn så sök på det på Google, får du inga relevanta resultat så är det antagligen ett kontantkort, kontantkort i all ära men dom är ju gratis så vissa införskaffar såna bara för att kunna lura till sig lite mer pengar och minimera risken att bli spårad. Mailar du personen så får du oftast svar, ta hans eller hennes mailadress, skriv in i sökrutan på facebook (där ni söker efter vänner) och kolla om ni får nåt resultat, får ni det så vet in att personen använder sin riktiga mail och är förhoppningsvis seriös, finns andra som registrerar falska mailadresser för att återigen minimera risken att åka fast. När ni fått tag på namn och nummer och så, så kommer ni ju även kunna kolla adress, fråga personen vad den har för adress, ljuger den om det så är det bara att avstyra affären direkt.


    Handlar ni här på moppenet så gäller väl i stort sätt samma sak som ovan, ta reda på mailadress osv, sök på Facebook, få fram namn, sök på namnet på www.Ratsit.se och få fram hemadress och allt möjligt.

    Angående betalningar så kan väl förskottsbetalningar vara okej om man känner att man litar på personen tillräckligt, dock är en bra regel att ha i huvudet "verkar det för bra för att vara sant så är det nog det", dvs är det jävligt billiga delar så ska man vara försiktig. Postförskott är inte möjligt om man inte har autogiro, däremot har bussgods så att man kan betala när man hämtar ut, det är samma princip som postförskott, fast med ett annat företag då, så föreslå alltid det.


    Ifall det är dåligt skrivet så skyller jag på att jag är trött..
    Alltså verkar den här snubben inte särskilt pålitlig http://www.blocket.se/dalarna/Suzuki....htm?ca=11&w=3
    Citat Ursprungligen postat av Andiih Visa inlägg
    Javisst!
    Den va kanon!
    Tack igen för en smidig affär
    Grymt tack själv
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  30. #120
    Hej, Jag köpte en MVT Millenium tändning av TNR här på forumet. För det första dröjde det över 2 veckor från att jag fört över pengarna tills att han skickade varan och för det andra var en "mottagare" på statorn sönder (hade troligtvis fått sig en rejäl törn på något sätt) så tändningen fungerar inte. Han har slutat svara på mina PM men jag borde kunna ta kontakt med honom på annat sätt.

    Köp inte prylar av honom.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in