Sidan 9 av 12 Första ... 7891011 ... Sista
  1. #241
    Fick lamphållarna från Elisson idag - riktigt bra emballerat, och de var i finare skick än vad jag väntat mig! Thnx!

  2. #242

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    Citat Ursprungligen postat av deusexmachina Visa inlägg
    Kattens levererade lyktkåpa och pakethållare jävligt bra emballerat
    tackar bra att du blev nöjd


    Andiih gav fina priser på ciaodelar och snabb leverans även att bussgods dröjde trevlig och bra att ha kontakt med
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  3. #243

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av kattens Visa inlägg
    Andiih gav fina priser på ciaodelar och snabb leverans även att bussgods dröjde trevlig och bra att ha kontakt med
    Blir nästan tårögd här

  4. #244
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    köpte en variatorkåpa av TheMan i november förra året. Pröjsade 400kr. Han sa att den skulle passa, med det var visst bara vad han trodde eftersom båda var till peugeot (den var till en speedfight). Vi möttes vid ett ställe nära båda, och jag betalade, sa att den såg lite konstig ut, han sa då att jag bara skulle ringa ifall den inte passade. Kom hem och drog genast iväg ett sms att den inte passade. Han sa att vi skulle ta det senare... Har skickat flera PM till han och varje gång säger han "är i thailand", "nästa vecka" osvosv.. Nu har han helt och hållet slutat svara, skickade typ 3 PM igår, skrev i 2 av hans aktiva trådar och 2 ggr i hans logg. vet att han har sett allt för han har vart online flera gånger och har tom svarat i samma tråd fast HELT ignorerat mina inlägg. Någon som har lust att hjälpa mig få tillbaka mina 400spänn?
    Mvh
    att du fortfarande orkar? de va typ 5 månader sen och 400 kr?

  5. #245
    Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    att du fortfarande orkar? de va typ 5 månader sen och 400 kr?
    Aa klart som fan att jag orkar. Om nu det "bara" är 400kr så kan han väl lika gärna betala?

  6. #246
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Aa klart som fan att jag orkar. Om nu det "bara" är 400kr så kan han väl lika gärna betala?
    eller så lurade du dig själv. lär dig att skriva kvitton till nästa gång... och ta reda på om det passar eller inte. Varför skulle jag vilja ha kåpan nu? den lär inte vara i samma skick som när jag gav den till dig.

  7. #247
    Citat Ursprungligen postat av deusexmachina Visa inlägg
    Fick lamphållarna från Elisson idag - riktigt bra emballerat, och de var i finare skick än vad jag väntat mig! Thnx!
    Bra du verkar nöjd Fick lite dåligt samvete eftersom bakljushållarn va lite böjd längst ut o de glömde jag säga men ska inte vara några problem o fixa till de

  8. #248
    Citat Ursprungligen postat av TheMaN Visa inlägg
    eller så lurade du dig själv. lär dig att skriva kvitton till nästa gång... och ta reda på om det passar eller inte. Varför skulle jag vilja ha kåpan nu? den lär inte vara i samma skick som när jag gav den till dig.
    Den är i exakt samma skick som när jag fick den, har legat i pannrummet = rumstemperatur sen jag köpte den. Men snälla, kan jag inte få tillbaka mina pengar? Du sa att du trodde det skulle passa, så jag litade på dog. Såg genast att den imte såg ut som en vanlig ludix kåpa så skulle absolut inte köpt den ifall jag inte fick "öppet köp" av dig.
    Mvh

  9. #249

  10. #250
    Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg
    Bra du verkar nöjd Fick lite dåligt samvete eftersom bakljushållarn va lite böjd längst ut o de glömde jag säga men ska inte vara några problem o fixa till de
    Rörtång löser det mesta

  11. #251
    Citat Ursprungligen postat av TheMaN Visa inlägg
    eller så lurade du dig själv. lär dig att skriva kvitton till nästa gång... och ta reda på om det passar eller inte. Varför skulle jag vilja ha kåpan nu? den lär inte vara i samma skick som när jag gav den till dig.
    Eftersom du sa att det gick bra att lämna tillbaka om den inte passade, är det ett muntligt öppet köp.
    Vad fan, gör inte bort dig och bete dig som en jävla idiot, betala tillbaka pengarna. Det är såna som du som bidrar till en sämre värld.

  12. #252
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    att du fortfarande orkar? de va typ 5 månader sen och 400 kr?
    För 5 månader sen bad han om pengarna tillbaka och då fick han inga, jag hade tjatat tills jag fick mina jävla pengar tillbaka! 400 kr kanske är småpengar för vissa, men vissa har dålig ekonomi och får spara till delarna (eller bara vill ha de stora pengarna till annat).

    Citat Ursprungligen postat av TheMaN Visa inlägg
    eller så lurade du dig själv. lär dig att skriva kvitton till nästa gång... och ta reda på om det passar eller inte. Varför skulle jag vilja ha kåpan nu? den lär inte vara i samma skick som när jag gav den till dig.
    Du är ju riktigt go i huvet, så bara för att ni inte skriver kvitto så anser du att du har helt moraliskt rätt att lura folk hur som helst? Haha!

    Citat Ursprungligen postat av Sk0gis Visa inlägg
    Jag hoppas att du tar ditt ansvar som säljare och löser det här med PiMpoPeD. 400kr är ändå en hel del pengar enligt mig.
    Håller med dig helt. Om man lurar någon måste man ju för fan ersätta det.

    Citat Ursprungligen postat av deusexmachina Visa inlägg
    Eftersom du sa att det gick bra att lämna tillbaka om den inte passade, är det ett muntligt öppet köp.
    Vad fan, gör inte bort dig och bete dig som en jävla idiot, betala tillbaka pengarna. Det är såna som du som bidrar till en sämre värld.
    +1!

  13. #253
    Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    att du fortfarande orkar? de va typ 5 månader sen och 400 kr?
    Är du dum i huvudet?

    hade det varit mina 400kr så hade jag fan sett till att få tillbaka dem, åk hem till han och snacka med hans föräldrar eftersom att han inte är mogen än att stå för vad han gör.

    fan finns det inget samvete i folk?!?!?

  14. #254

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av mh furia Visa inlägg
    Är du dum i huvudet?

    hade det varit mina 400kr så hade jag fan sett till att få tillbaka dem, åk hem till han och snacka med hans föräldrar eftersom att han inte är mogen än att stå för vad han gör.

    fan finns det inget samvete i folk?!?!?
    Klart det finns samvete hos alla men en del är fortfarande 3 år i huvudet och har inte kommit på det än.
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  15. #255
    KÖP ALDRIG /SÄLJ TILL RASMUS JANSSON !!! han skulle köpa mitt rör. Skickade röret och han skulle hämta ut de. Då hade han inte nog mkt pengar för att hämta ut de. Så nu ligger paketet i Stockholm och han vägrar betala mig pengarna för frakten. Han säger att det är mitt problem att jag betalade frakten. Helt jävla dum i huve är han också, han säger att jag har nå fel som betalade frakten, men de MÅSTE jag ju för att kunna skicka de :facepalm: helvete så jävla less jag blir, och frakten gick på 300 kr..............

  16. #256
    xsm ville ha min lyktkåpa, och sa att han skulle föra över pengar. Inga pengar har kommit ännu, och han svarar inte på PM.
    Lyktan finns nu åter till salu

  17. #257
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av TheMaN Visa inlägg
    eller så lurade du dig själv. lär dig att skriva kvitton till nästa gång... och ta reda på om det passar eller inte. Varför skulle jag vilja ha kåpan nu? den lär inte vara i samma skick som när jag gav den till dig.
    Om jag får säga vad jag tycker så borde du ge oscar hans pengar, ta tillbaks din kåpa och sen dra åt helvete
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  18. #258
    Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Hisingen, Göteborg
    Inlägg
    702
    Köpte ett drev av MH furia här på mnf, Gick perfekt!
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

  19. #259
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    tycker att du har skött det hela jävligt dåligt iaf. om jag utgår från hans berättelse.
    Annat när man köper variatorkåpa av mig eller ?
    Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Vi har valt att gå skilda vägar och huvudsaken är att vi tror på oss själva, att diskutera saker med dig är som att få en muslim att äta stekt fläsk men jag gillar det så!

  20. #260

  21. #261
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    japp men jag är tillräckligt kompitent för att kolla upp så skiten passar.( men det visste jag redan om men det är ju både köparens och säljarens ansvar att kolla upp enligt mig)
    Jag hade ingen aning, var rätt skeptisk först.. men när han sa att den skulle passa så litade jag väl på honom. Sen såg jag att den såg rätt skum ut, såg inte ut som den jag hade sett. Men eftersom jag bara hade sett 1 och inte var särskilt insatt i scooters så gick jag med på det iaf när han sa att jag skulle få pengar tillbaka. men vi håller på och reder ut detta nu... tror jag ^^ Skulle snacka vidare om det idag iaf.

  22. #262
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Jag hade ingen aning, var rätt skeptisk först.. men när han sa att den skulle passa så litade jag väl på honom. Sen såg jag att den såg rätt skum ut, såg inte ut som den jag hade sett. Men eftersom jag bara hade sett 1 och inte var särskilt insatt i scooters så gick jag med på det iaf när han sa att jag skulle få pengar tillbaka. men vi håller på och reder ut detta nu... tror jag ^^ Skulle snacka vidare om det idag iaf.
    om du ska till frihamnen kör ett race mot honom där och om han förlorar så måste han ge dig 500 kr?

  23. #263
    Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    om du ska till frihamnen kör ett race mot honom där och om han förlorar så måste han ge dig 500 kr?
    Eller så kan man ge honom en fet smäll och ta pengarna sen kan han dra åt helvete. Disskutera på PM med mig om du vill, skickar gärna min adress så du vet vart min brevlåda bor så kan du komma hem till mig och ge mig "***" om du blir lite uppretad nu.

  24. #264
    Citat Ursprungligen postat av Hutti Visa inlägg
    Köpte ett drev av MH furia här på mnf, Gick perfekt!
    bra att du är nöjd har du fått drevet föressten^^

    Citat Ursprungligen postat av engert Visa inlägg
    Eller så kan man ge honom en fet smäll och ta pengarna sen kan han dra åt helvete. Disskutera på PM med mig om du vill, skickar gärna min adress så du vet vart min brevlåda bor så kan du komma hem till mig och ge mig "***" om du blir lite uppretad nu.
    bästa lösningen enligt mig är att åka hem till honnom och snacka med hans föreldrar... (eftersom han inte är särskillt kompetent, sen tror jag inte att han juridiskt sätt får sälja en vara till dig då du förmodligen är under 18 år) (kan ha fel men enligt syrran är det så)

  25. #265
    Citat Ursprungligen postat av mh furia Visa inlägg
    bra att du är nöjd har du fått drevet föressten^^



    bästa lösningen enligt mig är att åka hem till honnom och snacka med hans föreldrar... (eftersom han inte är särskillt kompetent, sen tror jag inte att han juridiskt sätt får sälja en vara till dig då du förmodligen är under 18 år) (kan ha fel men enligt syrran är det så)
    Det gäller väl bara näringsidkare vs privatperson när man ingår ett avtal?
    Annars kan man inte handla godis, kläder eller någonting annat för den delen, utan att ha sina päron närvarande

  26. #266
    Citat Ursprungligen postat av deusexmachina Visa inlägg
    Det gäller väl bara näringsidkare vs privatperson när man ingår ett avtal?
    Annars kan man inte handla godis, kläder eller någonting annat för den delen, utan att ha sina päron närvarande
    man får ju ett kvitto när man köper godis^^, tror att man är skyldig att skriva kvitto på det man säljer också...

  27. #267
    Sålänge man köper från privatperson, och inte näringsidkare, finns det ingen lag bakom huruvida du måste skriva kvitto eller ej.

  28. #268

  29. #269
    Citat Ursprungligen postat av deusexmachina Visa inlägg
    Sålänge man köper från privatperson, och inte näringsidkare, finns det ingen lag bakom huruvida du måste skriva kvitto eller ej.
    okej men han som sålt varan har nog inget samvete...tänk hur det skulle kännas att köpa något som inte passar ...

  30. #270
    Citat Ursprungligen postat av mh furia Visa inlägg
    okej men han som sålt varan har nog inget samvete...tänk hur det skulle kännas att köpa något som inte passar ...
    Speciellt när idioten säger att de ska passa, och om de inte gör det, är det inga problem med återköp.
    Svart stämpel på fuckot kanske?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in