1. #1

    Exclamation bingförgasare flakmoped

    har problem med min förgasare på flakmopeden det rinner ner bensin i förgasaren o då stänger flotören när den e full men sen fastnar nålen så man får trycka ner den igen o då fastnar den igen har testat med en massa tips så som att slipa lite på nålen försiktigt men fastnar endå har rengjort hela förgasaren men blir samma sak endå funkar o starta men när bensinen i förgasaren tar slut dör den o då måste man trycka ner den igen någon som kan veta vad det e för fel snälla hjälp märke på förgasaren e BING 8,5MM till SACHS har rengjort hela förgasaren men funkar ej

  2. #2

  3. #3

  4. #4
    har redan köpt ny flotör o lock men det funkar inte endå så prövade slipa på nålen men funkar inte så....

  5. #5
    har redan en ny flotör men det funkar inte endå den fastnar helatiden

  6. #6

  7. #7

  8. #8
    spetsen e uppåt o den tjockare biten ska vara neråt har skruvat med sådant innan så det vet jag men får inte skiten att funka endå så??

  9. #9
    Wiklunds avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    165
    Slipa med smärgelduk på insidan av flottörhuset. Det brukar vara en del gamla avlagringar m.m. där.

    Du kan också testa att föra flottören upp och ner i flottörhuset och känna om den fastnar på något ställe.

    mvh. Wiklund
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Jag vet bättre sätt att döda en k50 än att tömma på olja!

  10. #10
    har redan testat det med men det funkar inte heller

  11. #11
    Wiklunds avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    165
    Fastnar nålen i flottörlocket? i så fall kan du ta ventilpasta, autosol eller ett annat valfritt slipmedel och ''slipa in'' delarna! men har du inte ventilpasta så kostar en burk mer än vad ett nytt lock gör. Men det är skumt att den tömmer flottören. Är du säker på att den tömmer flottören?
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Jag vet bättre sätt att döda en k50 än att tömma på olja!

  12. #12
    ja den tömmer sen så öppnar den inte igen fönsen man trycker till på flödaren det e helt nytt har testat med det gamla locket med men e likadant då med

  13. #13
    har testat det dara med ventil pasta o det men det funkar inte endå

  14. #14
    Wiklunds avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    165
    Jag har läst om ett liknande fenomen på raketsport.se, det var någon som hade samma problem fast med en monark senior. här är tråden! http://raketsport.forumup.se/viewtop...rum=raketsport sååå, testa att byta slang!
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Jag vet bättre sätt att döda en k50 än att tömma på olja!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in