Sidan 2 av 12 Första 1234 ... Sista
  1. #31
    Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Örbyhus
    Inlägg
    1 047
    Citat Ursprungligen postat av pluppen Visa inlägg
    Visselbang är fortfarande kul! Och att de är billiga skadar ju inte
    hehe jorå min kompis där jag bodde förut satt 4 sånna mellan bena och tände på oxå klämde han för hårt så dom explodera mellan bena . Slutade med att han mjukisbrallo brann och han hoppa ner i snön kul som fan

  2. #32
    Citat Ursprungligen postat av Stampe71 Visa inlägg
    hehe jorå min kompis där jag bodde förut satt 4 sånna mellan bena och tände på oxå klämde han för hårt så dom explodera mellan bena . Slutade med att han mjukisbrallo brann och han hoppa ner i snön kul som fan
    haha, de lät ju kul Men visst kan man göra många roliga grejer med de små sakerna

  3. #33
    Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Örbyhus
    Inlägg
    1 047
    Citat Ursprungligen postat av pluppen Visa inlägg
    haha, de lät ju kul Men visst kan man göra många roliga grejer med de små sakerna
    hehe , aa de är kul att ta bort pinnen så får man se vart den tar i vägen

  4. #34
    Citat Ursprungligen postat av Stampe71 Visa inlägg
    hehe , aa de är kul att ta bort pinnen så får man se vart den tar i vägen
    Jaa, det har man "råkat" göra ett flertal gånger... Känns dock lite onödigt att ta den risken igen för mig, det var ju en som smällde typ 40cm från mitt huvud en gång när jag hade brutit av pinnen

  5. #35
    Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Tyresö!
    Inlägg
    2 461
    Visselraketer är väl inte direkt farliga förutom om dom träffar ögonen eller typ smäller vid örat (hörselskador) om man har kläder på sig.

  6. #36
    Citat Ursprungligen postat av Edde Visa inlägg
    Visselraketer är väl inte direkt farliga förutom om dom träffar ögonen eller typ smäller vid örat (hörselskador) om man har kläder på sig.
    Näej, egentligen inte. Sålänge man inte typ håller dom i knytnäven eller nåt.. Fast hörselskador kan man nog få, som du säger.

  7. #37
    Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Tyresö!
    Inlägg
    2 461
    Citat Ursprungligen postat av pluppen Visa inlägg
    Näej, egentligen inte. Sålänge man inte typ håller dom i knytnäven eller nåt.. Fast hörselskador kan man nog få, som du säger.
    Hörde att nån hade fått en visselraket som flög in i mösan vid sidan och smällde vid örat. Vet inte hur hans hörsel har påverkats senare men då pep det ju för honom ett bra tag iallafall

  8. #38
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Inte för att vara moralkärringen, men det är riktigt jävla dumt att göra bomber gjorda av metallrör. Gör du äkta svartkrut med rent kno3 blir det minst lika bra smäll med kartong/plast, flash powder är nog också kul om man har saker till det.

    Film på rörbomb jag gjorde när jag var ung och dum:



    Har gjort en ännu större med dubbelt så mycket svartkrut och 8 liter bensin, filmen blev borttagen dock. Vi låg 10m bort i en liten marksänkning..
    Metallen kan ju plöja igenom allt i dess väg så det är ganska farligt ja.

    Citat Ursprungligen postat av Edde Visa inlägg
    Visselraketer är väl inte direkt farliga förutom om dom träffar ögonen eller typ smäller vid örat (hörselskador) om man har kläder på sig.
    Höll en sån i handen runt 1 meter från örat när den small, förväntade mig att den skulle flyga iväg så lite chockad blev jag. Det jag gjorde var att gå in, sen gick jag ut igen samtidigt som jag tänkte på tjutet i öronen. Vilken jävla panik jag hade, dock försvann min tinnitus efter en halvtimme.

    Skrev det nyss i en annan tråd.
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

  9. #39
    Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    644
    Citat Ursprungligen postat av hence Visa inlägg
    Metallen kan ju plöja igenom allt i dess väg så det är ganska farligt ja.
    Minst sagt. Egentligen var det inte explosionen som hade av trädet utan toppbulten som sköt av det. 1:04 in i filmen är det ett litet hål med rök i uppe i högra hörnet, det var den nedre bulten som sköts ner i marken. Hålet var så djupt att det inte gick att nå den, trots att det var feta rötter i vägen som den hade krossat sig igenom.

    I den andra filmen som blev borttagen var det bara underdelen på röret som brast, så röret på några kg flög upp i luften och landade en halvminut efter smällen.
    Någon intresserad av en 3vxl Zündapp motor eller en 24mm stage6 förgasare? Skicka PM!

  10. #40

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Blir lite raket att inhandla , jag och pappa brukar köpa för 2k varje år. Pengarna bara försvinner när man står och kolla på alla rakter. men i år blir de nog inte lika mycket. kan fixsa lite bilder på rakterna. när vi köpt dom... tips på några jävla fina och smäller satan raketer?

    Hur mycket brukar ni lägga på raketer lite nyfiken?

  11. #41
    Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Inte för att vara moralkärringen, men det är riktigt jävla dumt att göra bomber gjorda av metallrör. Gör du äkta svartkrut med rent kno3 blir det minst lika bra smäll med kartong/plast, flash powder är nog också kul om man har saker till det.

    Film på rörbomb jag gjorde när jag var ung och dum:



    Har gjort en ännu större med dubbelt så mycket svartkrut och 8 liter bensin, filmen blev borttagen dock. Vi låg 10m bort i en liten marksänkning..
    Mjo, kan ana det.

    Tack för omtanken och åsikten i alla fall. Överväger starkt till att inte pröva göra det nu då risken känns onödig att ta. Väljer att ha en säker fortsatt runkning istället för att möjligen uppleva en jävla knall
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  12. #42
    Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Örbyhus
    Inlägg
    1 047
    Citat Ursprungligen postat av pluppen Visa inlägg
    Jaa, det har man "råkat" göra ett flertal gånger... Känns dock lite onödigt att ta den risken igen för mig, det var ju en som smällde typ 40cm från mitt huvud en gång när jag hade brutit av pinnen
    hehe joo de är ju lite farligt men men lever bara en gång . Och om jag ser att den kommer mot mig så brukar jag huka mig och skydda öron och ögon. Jag har fått den i magen en gång fast de hände inte så mkt

  13. #43
    Citat Ursprungligen postat av Jontee Visa inlägg
    Blir lite raket att inhandla , jag och pappa brukar köpa för 2k varje år. Pengarna bara försvinner när man står och kolla på alla rakter. men i år blir de nog inte lika mycket. kan fixsa lite bilder på rakterna. när vi köpt dom... tips på några jävla fina och smäller satan raketer?

    Hur mycket brukar ni lägga på raketer lite nyfiken?
    Jäklar 2k på fyrverkerier var inte lite du. Men om det nu är lite större grejer du köper så kan jag förstå Själv brukar jag lägga runt 300kr på mest smågrejer. Får se om det blir lite mer i år, eftersom de gärna får räcka ett tag

  14. #44
    Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Örbyhus
    Inlägg
    1 047
    Citat Ursprungligen postat av pluppen Visa inlägg
    Jäklar 2k på fyrverkerier var inte lite du. Men om det nu är lite större grejer du köper så kan jag förstå Själv brukar jag lägga runt 300kr på mest smågrejer. Får se om det blir lite mer i år, eftersom de gärna får räcka ett tag
    hehe de va inte så mkt jämfört med de min gammla granne brukar köpa. Hon va typ 40 knarkade och lite sånt, levde mest på giftsvampar och yoghurt. Aja men iaf så varje år köpte hon reketer för 10-15k ett år va ett speciellt köpte hon för 20 k. Sen så varje år kom hon upp där jag bodde ich gav mig mina bröder och min syster varsin 3 L påse fullt med smällare . Fast de va olagliga i sverige men skit kul

  15. #45
    blir att åka till ÖoB och köpa någon raketsats och airbombs
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

  16. #46
    Citat Ursprungligen postat av Stampe71 Visa inlägg
    hehe de va inte så mkt jämfört med de min gammla granne brukar köpa. Hon va typ 40 knarkade och lite sånt, levde mest på giftsvampar och yoghurt. Aja men iaf så varje år köpte hon reketer för 10-15k ett år va ett speciellt köpte hon för 20 k. Sen så varje år kom hon upp där jag bodde ich gav mig mina bröder och min syster varsin 3 L påse fullt med smällare . Fast de va olagliga i sverige men skit kul
    Fan va grymt!
    Citat Ursprungligen postat av Roxx_man95 Visa inlägg
    blir att åka till ÖoB och köpa någon raketsats och airbombs
    +1 Men jag drar nog te Rusta o Jula ist

  17. #47
    Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    skogen
    Inlägg
    1 929
    Är de nån som vet hur stora ÖoB's raketsats 111 med 3 större raketer är för 49kr?
    Vill ha nåt större bara för att skjuta runt 20-22 och vid 12 ta de större tårtorna och raketer^^
    M42B18Power!
    You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!

  18. #48
    Citat Ursprungligen postat av Jonthä Visa inlägg
    Är de nån som vet hur stora ÖoB's raketsats 111 med 3 större raketer är för 49kr?
    Vill ha nåt större bara för att skjuta runt 20-22 och vid 12 ta de större tårtorna och raketer^^
    hittar inte någon som heter så på deras hemsida ens?

    eller är jag blind?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

  19. #49
    Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    skogen
    Inlägg
    1 929
    Citat Ursprungligen postat av Roxx_man95 Visa inlägg
    hittar inte någon som heter så på deras hemsida ens?

    eller är jag blind?
    Finns inte på hemsidan,endast på ÖoB's reklamblad^^
    M42B18Power!
    You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!

  20. #50

  21. #51
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Ska beställa genom internet och hämta ut det i Etuna sen, vet någon hur dessa är?

    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

  22. #52
    Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    skogen
    Inlägg
    1 929
    Blaze är helt ok,men modellen innan blaze,king airbomb så var dom blåa riktigt bra,endast tjut och en bra knall!
    M42B18Power!
    You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!

  23. #53
    ja fick inte en tigerraket o sticka iväg när den small så den kvällen hade ja dugligt ont i öronen...
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  24. #54
    Citat Ursprungligen postat av Jonthä Visa inlägg
    Skriver upp en lista på vad jag har och vad som ev ska köpas nu i mellan dagarna

    Det jag har:
    1st Zink 901 imitate
    ca 20st blandade smällare
    120st Fp3 small
    60st Fp3 large
    60st Color salute
    420st piccolo
    15st tropic achtung
    6st Viking bomber
    2st mindre bomb tårtor
    3st allstar raketer
    ca 20st airbombs
    och massa små raketer och cracklingballs...

    Det som ska köpas är väl
    Sveas poleposition och accelration kampanj paket och små saker för att busa med...
    Var köpte du Zink bomben ?

  25. #55

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg
    Var köpte du Zink bomben ?
    Han köpte den i polen, tror jag de va

  26. #56
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av pluppen Visa inlägg
    Haha Jag har varit med om precis samma sak... Jag gjorde en fet "cracklingball" av ca 15-20 kulor och vi stog lite väl nära den när den smällde, fifaen vad adrenalinet pumpade efter det Men det är nog inget jag vill göra om, var egentligen ganska klantigt..
    20st var väl inget. Förra året köpte jag och några polare två stycken 150 rörs med cracklingballs, tömde 1 och en halv. Där small det, fast jag han aldrig se smällen då jag var tvungen att slänga mig

    Kom igåf när jag var mindre och firade nyår med Chrille här på forumet, vi hade köpt väldigt mycket raketer. Min syster får för sig att vilja skjuta en tigerraket också, den går rakt in i Chrilles påse och det börjar smälla som bara den, raketer flög överallt. Det var läskigt.
    Senast redigerat av ralley den 2010-12-28 klockan 11:11.
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  27. #57
    Beställa är ju för nybörjare de ska vara hemmagjorda !!!

  28. #58
    Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    skogen
    Inlägg
    1 929
    Citat Ursprungligen postat av Anchull Visa inlägg
    Beställa är ju för nybörjare de ska vara hemmagjorda !!!
    Orkar inte sitta och tömma ur raketer,och krut orkar ja inte göra,så skönare att beställa nåra som smäller ok
    Kommer göra några egna airbombs med fp3 som skottet
    M42B18Power!
    You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!

  29. #59
    Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Örbyhus
    Inlägg
    1 047
    Citat Ursprungligen postat av Anchull Visa inlägg
    Beställa är ju för nybörjare de ska vara hemmagjorda !!!
    Skulle va as kul att blanda tex Blazers fast tror inte pappa tycker om de . Hahaha jag kom på nu när jag va typ 7-8 år gammal så skulle mamma gå och tända på en stor fet jävla tårta och i den byn där jag bodde då skulle alla försöka vara värst så de va värdens jävla tårta men iaf så skulle mamma tända oxå går hon fram och tänder på och så går hon där ifrån så när jag ser att de va jätte lite kvar på stubinen så skriker jag : Mamma för helvete spring de smäller!
    EDIT: fast vi vann inte , de en kille som bodde typ 500m ifrån oss som drog av en dynamit gubbe , fast han va sprängare med iaf de small ganska fint

  30. #60

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in