Sidan 1 av 2 12 Sista
  1. #1

    moppe Hjälp! JetForce C-tech 07 setup?

    Tjenare forumet! Har en Jetforce 07 med Pro Replica rör och Leovince ZX rörets vikter och vita fjädrar på orginal variatorn och har helt orginal koppling/rem osv osv inget nytt munstycke eller något sådant.


    Nu till frågan:
    Som det står över så har jag nästan allt orginalt och jag funderar på att köpa:
    • Stage6 - Koppling MKII 107mm

    • Stage6 - Variator (Sport PRO)


    Och någon förgasare men jag vet inte om jag ska ha 19mm eller 21mm, vilken? länk?
    Vet inte om det är något mer som jag behöver för att den ska gå bra. Tips på huvundmunstycke och om jag behöver byta rem eller vikter och fjädrar?
    Jag siktar på bra acc och bra topp! vill att den sticker iväg hyfsat bra i starten

    Tack på förhand!
    Mvh JetforceAlex
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Jag tänkte att polisen kanske ser att man har nudebar då tänker dom ^^Ooo han har säker trimmat^^ xD!

  2. #2

  3. #3
    Vill inte köra 70cc än asså... det känns för tidigt och jag vill ha en bra setup me 50cc och som också duger sen för en 70cylle därav 21mm:ern som de står på inlägget
    Men en 70cc med min nuvarande setup lär ju rulla max 10meter efter inkörning haha
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Jag tänkte att polisen kanske ser att man har nudebar då tänker dom ^^Ooo han har säker trimmat^^ xD!

  4. #4

  5. #5
    men på Stage6 kopplingen så kan man "skruva" på fjädrarna vet inte annars hur jag ska få på sten hårda fjädrar för att få bra axx på en vanlig koppling lät min grannes farsa få sätta på Zx vita fjädrar och han är krallig och klarade det knappt, vi var tvungna att töja ut fjädrarna en aning...

    kollade lite snabbt på Twostroke.se och på Cykelkraft och de har inte så många variatorer för jetforce någon aning om Aerox har den samma? vet att Aerox koppling går på en Jetforce
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Jag tänkte att polisen kanske ser att man har nudebar då tänker dom ^^Ooo han har säker trimmat^^ xD!

  6. #6

  7. #7
    Qaktuzs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Väsby
    Inlägg
    608
    Citat Ursprungligen postat av florre Visa inlägg
    det är ju skit lätt att byta fjädar=0 du behöver ingen nu koppling till den setupen du har=)

    satsa på en bllig seup ja hade valt
    http://www.twostroke.se/product.asp?product=10799
    http://www.twostroke.se/product.asp?product=7585
    http://www.twostroke.se/product.asp?product=269
    http://www.twostroke.se/product.asp?product=8403
    Kolla här Alex! Här har vi nån som fattar! SEn får vi se hur R-Setup föggen går när jag får hem den så kanske du köper en sån istället?! Du kanske får köpa min fly clutch sen Alex köp 70cc! <3 <3 <3 <3

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av florre Visa inlägg
    det är ju skit lätt att byta fjädar=0 du behöver ingen nu koppling till den setupen du har=)

    satsa på en bllig seup ja hade valt
    http://www.twostroke.se/product.asp?product=10799
    http://www.twostroke.se/product.asp?product=7585
    http://www.twostroke.se/product.asp?product=269
    http://www.twostroke.se/product.asp?product=8403
    jo men som sag vill inte ha en 70cc nu den kommer nog senare men funkar resten utav den där setupen för en bra axx och topp bruks setup? som också går att sätta en 70cc på sen vid behov?
    Och hur tar jag mig åt om jag vill byta fjädrar? redskap?
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Jag tänkte att polisen kanske ser att man har nudebar då tänker dom ^^Ooo han har säker trimmat^^ xD!

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Qaktuz Visa inlägg
    Kolla här Alex! Här har vi nån som fattar! SEn får vi se hur R-Setup föggen går när jag får hem den så kanske du köper en sån istället?! Du kanske får köpa min fly clutch sen Alex köp 70cc! <3 <3 <3 <3
    Haha jadu simon men då blir det nog ingen bräda och cylinder byte verkar jätte jobbigt
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Jag tänkte att polisen kanske ser att man har nudebar då tänker dom ^^Ooo han har säker trimmat^^ xD!

  10. #10

  11. #11
    du känar inte mkt på ny variator med bara ett zx Och köp inte 21mm fögge om du ska köra med 50cc ,19 max isåfall. Kopplingen Byt fjädrar bara. Att byta dem är inte så svårt bara man använder rätt teknik Sen helt klart mer värt att köpa 70 cc och höja effekten en att köpa variator kitt som inte gör mkt i ditt fall
    Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Vi har valt att gå skilda vägar och huvudsaken är att vi tror på oss själva, att diskutera saker med dig är som att få en muslim att äta stekt fläsk men jag gillar det så!

  12. #12

    Byta tryckfjäder

    Länk: Byta kopplingsfjädrar
    Ingen konst med rätt teknik kolla bild 9-11

    Men som killarna säger strunta i att byta kopplingsfjädrar

    Stenhårda kopplingsfjädrar ger inte bättre axx utan en moppe som nästan blir omöjlig att köra
    Det är som att ha en strömbrytare istf gas fullgas eller ingen gas..

    Stenhård tryckfjäder gör att du får en skitslö moppe...


    Detta är en Polini Speedcontrol och Malossi multivar MHR variator



    Nä satsa på en Polinispeedcontrol variator.. med lite lättare vikter!
    Den växlar upp snabbt med lätta vikter och du får ett bra axx
    Sedan om du vill sätt i tyngre vikter så får du en högre toppfart

  13. #13
    Jag har inte ett LeoVince zx, jag har pro replica och jag vill inte ha 70cc än men jag vill ha en setup som fungerar med och utan 70cc och som har bra axx i start och i högre varv samt bra topphastighet! så om jag sen vill ha 70cc så är det bara att köpa in och sätta på

    Men som HasSse666 här på forumet säger, att ha sten hårda fjädrar är som att ha en strömbrytare; av eller på... eller; full gas eller ingen gas alls.
    Tack HasSse666 för dina video klipp men jag förstår fortfarande inte hur du får av den där stora muttern som håller kopplingen på plats, du har den i städet men ska man inte trycka ner den på något sätt?

    Har en vit tryckfjäder som jag fick utav Qaktuz här på forumet som ska vara 20% mer tryck i än orginal...

    Viking^ vad är din teknik att byta fjädrar?

    Jag skulle bli jätte glad om ni kunde "bygga" mig en bra setup som fungerar till 70cc och även utan en 70cc och till en hyfsad prisklass med bra axx och topp!

    Tack på förhand! Mvh JetforceAlex
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Jag tänkte att polisen kanske ser att man har nudebar då tänker dom ^^Ooo han har säker trimmat^^ xD!

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av HasSse666 Visa inlägg

    Byta tryckfjäder

    Länk: Byta kopplingsfjädrar
    Ingen konst med rätt teknik kolla bild 9-11

    Men som killarna säger strunta i att byta kopplingsfjädrar

    Stenhårda kopplingsfjädrar ger inte bättre axx utan en moppe som nästan blir omöjlig att köra
    Det är som att ha en strömbrytare istf gas fullgas eller ingen gas..

    Stenhård tryckfjäder gör att du får en skitslö moppe...


    Detta är en Polini Speedcontrol och Malossi multivar MHR variator



    Nä satsa på en Polinispeedcontrol variator.. med lite lättare vikter!
    Den växlar upp snabbt med lätta vikter och du får ett bra axx
    Sedan om du vill sätt i tyngre vikter så får du en högre toppfart
    gött du smaskar i filmen hahahahaa
    riktig stuntare

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av florre Visa inlägg
    gött du smaskar i filmen hahahahaa
    Mmm ett Hubba Bubba

  16. #16

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av JetforceAlex Visa inlägg
    Tack HasSse666 för dina video klipp men jag förstår fortfarande inte hur du får av den där stora muttern som håller kopplingen på plats, du har den i städet men ska man inte trycka ner den på något sätt?
    Du behöver inte trycka ned den


    Citat Ursprungligen postat av JetforceAlex Visa inlägg
    Viking^ vad är din teknik att byta fjädrar?

    Lätt som en plätt
    Senast redigerat av HasSse666 den 2010-12-25 klockan 20:38.

  18. #18
    Haha när du visade så såg det as lätt ut men är det där den dära stage6 MKII kopplingen?
    Dock första videon så står det att "videon har blivit bort tagen av användaren"
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Jag tänkte att polisen kanske ser att man har nudebar då tänker dom ^^Ooo han har säker trimmat^^ xD!

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av JetforceAlex Visa inlägg
    Haha när du visade så såg det as lätt ut men är det där den dära stage6 MKII kopplingen?
    Dock första videon så står det att "videon har blivit bort tagen av användaren"
    Jepp jag tog bort första klippet det finns redan ett som beskriver hur man gör
    http://www.youtube.com/watch?v=i7GQLMijxko


    Nej det är inte stage6 MKII kopplingen men du lossar fjädrarna på samma sätt.


    (du tar bara bort locket med de tre insexskruvarna först)
    Mitt satt med fjäder brickor
    Senast redigerat av HasSse666 den 2010-12-25 klockan 21:14.

  20. #20
    Citat Ursprungligen postat av HasSse666 Visa inlägg
    Jepp jag tog bort första klippet det finns redan ett som beskriver hur man gör
    http://www.youtube.com/watch?v=i7GQLMijxko


    Nej det är inte stage6 MKII kopplingen men du lossar fjädrarna på samma sätt.
    (du tar bara bort locket med de tre insexskruvarna först)
    men jag har typ inte något sorts "lock" på orginal Kopplingen
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Jag tänkte att polisen kanske ser att man har nudebar då tänker dom ^^Ooo han har säker trimmat^^ xD!

  21. #21
    Nej många kopplingar har inte dessa lock då slipper du ju ta bort det..
    Men fjädrarna fäster du på samma sätt

  22. #22
    Citat Ursprungligen postat av HasSse666 Visa inlägg
    Nej många kopplingar har inte dessa lock då slipper du ju ta bort det..
    Men fjädrarna fäster du på samma sätt
    Ah, va dum jag är! haha ganska självklart *facepalm*
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Jag tänkte att polisen kanske ser att man har nudebar då tänker dom ^^Ooo han har säker trimmat^^ xD!

  23. #23
    Men du behöver inte byta koppling (med din setup)..............
    Byt bara kopplingsfjädrar till 1500rpm

    Läs det jag skriver nedan och begrunda

    Tryckfjädern ser till att rätt tryck ges på det bakre drivpaketet så att drivremmen inte slirar, detta tryck måste balanseras med centrifugalkraften som det främre drivpaketet skapar.
    För lite tryck leder till att moppen tappar kraft i uppförsbackar när remmen börjar "slacka" (remfladder) eller att remmen slirar när du kör
    Obs!
    För mycket tryck leder till att man tappar motoreffekt
    (på samma sätt som om din cykelkedja är för hårt spänd)
    samt att drivrem och övriga delar slits ner snabbare.


    Kopplingsfjäderns inverkan är nästan enbart i start ögonblicket hårda fjädrar låter motorn varva upp innan den slår till och börjar driva.
    Mjuka fjädrar griper in tidigare och ger en mjukare start.
    Obs!
    Har du en mycket hårt trimmad motor kan kopplingen "släppa".
    Då måste du byta till en koppling med tyngre "skor".
    Men detta ökar effektförlusterna i kopplingen

  24. #24
    Citat Ursprungligen postat av HasSse666 Visa inlägg
    Men du behöver inte byta koppling (med din setup)..............
    Byt bara kopplingsfjädrar till 1500rpm

    Läs det jag skriver nedan och begrunda

    Tryckfjädern ser till att rätt tryck ges på det bakre drivpaketet så att drivremmen inte slirar, detta tryck måste balanseras med centrifugalkraften som det främre drivpaketet skapar.
    För lite tryck leder till att moppen tappar kraft i uppförsbackar när remmen börjar "slacka" (remfladder) eller att remmen slirar när du kör
    Obs!
    För mycket tryck leder till att man tappar motoreffekt
    (på samma sätt som om din cykelkedja är för hårt spänd)
    samt att drivrem och övriga delar slits ner snabbare.


    Kopplingsfjäderns inverkan är nästan enbart i start ögonblicket hårda fjädrar låter motorn varva upp innan den slår till och börjar driva.
    Mjuka fjädrar griper in tidigare och ger en mjukare start.
    Obs!
    Har du en mycket hårt trimmad motor kan kopplingen "släppa".
    Då måste du byta till en koppling med tyngre "skor".
    Men detta ökar effektförlusterna i kopplingen
    Jadu HasSse666, kinesiska är inte mitt bästa språk... men kan du förklara vad "skor",kan kopplingen "släppa"?
    Har du något förslag på vad försorts fjädrar och tryckfjäder som skulle kuna fungera tillsammans med ett bra topp och axx ?
    tack på förhand! Mch JetforceAlex
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Jag tänkte att polisen kanske ser att man har nudebar då tänker dom ^^Ooo han har säker trimmat^^ xD!

  25. #25

  26. #26
    Citat Ursprungligen postat av florre Visa inlägg
    vita medium fjädrar funkar fint=)
    Har vita fjädrar nu men den går som piss... vad är det mer jag ska byta? vikter? rem? Tryckfjäder?
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Jag tänkte att polisen kanske ser att man har nudebar då tänker dom ^^Ooo han har säker trimmat^^ xD!

  27. #27

  28. #28
    Citat Ursprungligen postat av JetforceAlex Visa inlägg
    Jadu HasSse666, kinesiska är inte mitt bästa språk... men kan du förklara vad "skor",kan kopplingen "släppa"?

    Fattaru nurå?

  29. #29
    Citat Ursprungligen postat av HasSse666 Visa inlägg

    Fattaru nurå?
    Tack HasSse666! Nu så förstår jag! Tack så mycket!

    Men problemet återstår... min moppe går ju som piss och remmen är inte sliten vad jag kan se iaf... men ska jag köpa en 19mm fögge och ny variator?(vilken?) och byta vikter kanske(tyngre/lättare) och byta fjädrar(länk)

    Tack på förhand! Mvh JetforceAlex!
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Jag tänkte att polisen kanske ser att man har nudebar då tänker dom ^^Ooo han har säker trimmat^^ xD!

  30. #30
    Alltså moppen "går som piss" hur ska man kunna hjälpa dig om du har en sådan beskrivning..
    Lite mer får du komma med...



    Gör en video som jag gjorde!
    Min moppe "gick som piss" men fick mycket hjälp när jag la ut detta klipp!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in