Sidan 2 av 2 Första 12
  1. #31
    Citat Ursprungligen postat av HasSse666 Visa inlägg
    Alltså moppen "går som piss" hur ska man kunna hjälpa dig om du har en sådan beskrivning..
    Lite mer får du komma med...



    Gör en video som jag gjorde!
    Min moppe "gick som piss" men fick mycket hjälp när jag la ut detta klipp!
    Jo jag håller med om att det var en dålig beskrivning och det ber jag om ursäkt för men här kommer en lite mer noggrann beskrivning;

    När den står på tomgång (te.x vid ett röd ljus) så låter den helt okej men sen när det blir grönt och jag börjar gasa så "poffar/hostar/spottar" i avgasröret och det går inte fort fram tills men kommer över ca 35km/h då börjar den axx:a och sen vid 40 då drar den iväg rejält! men när den står på centralstödet och man gasar lite lätt så har den inga problem med att axxa fort ibörjan vad jag märker och jag väger ca 65-70kg jag vet inte om det kan ha någon effekt i motorn typ att den inte orkar dra sig själv med mig på
    Hade ett Leovince Zx rör förut det som INTE var kromat och då gick den skit bra i alla väder och från början till start! men det röret gick sönder, ja inte röret men ljuddämparen fick stora bruna och även svarta märken på den och man kunde klämma på ljuddämparen vilket man inte kunde när den var ny vet inte om det är något fel i motorn men jag kör ju inte som en dåre med den och varvar inte söder den någonsin!

  2. #32

  3. #33
    Avgassmällar

    ...under förutsättning orsaken inte beror på ett tändningsfel
    Om det inträffar vid gaspådrag eller jämn gas:
    • Läckage mellan cylinder och ljuddämpare
    • Luftskruven felaktigt justerad
    • Bränslenål i för hög position
    • Choken ligger på

    Om det bara inträffar vid avslag på gasen:
    • För litet lågfartsmunstycke
    • Läckage mellan cylinder och ljuddämpare


    Om det är ett tändfel så testa byta tändstift först..

    Om motorn ryker och är trög att komma upp i varv
    Ett tecken på för rik bränsleblandning.
    Möjliga orsaker:
    För stort lågfartsmunstycke
    Igensatt luftfilter

  4. #34
    Citat Ursprungligen postat av florre Visa inlägg
    har du bytt munstycke?? de är problemet om di inte har gjort de??
    Svar: Nej :$ fan vad man skäms nu asså
    Men jag ska ju ändå köpa en ny men det kanske inte är så akut om jag nu byter munstycke... tips på vilket munstycke?

    Och HasSse666; jag har precis bytt tändstift till nått NRG och den puffar bara när jag gasar utifrån ljuddämparen, men kan det vara läckage vid cyllen? Och vad är en Luftskruv? :o

    Har nollkoll som ni kanske har märkt...

    Tack på förhand! Mvh JetforceAlex

  5. #35
    Citat Ursprungligen postat av JetforceAlex Visa inlägg
    Svar: Nej :$ fan vad man skäms nu asså
    Men jag ska ju ändå köpa en ny men det kanske inte är så akut om jag nu byter munstycke... tips på vilket munstycke?

    Och HasSse666; jag har precis bytt tändstift till nått NRG och den puffar bara när jag gasar utifrån ljuddämparen, men kan det vara läckage vid cyllen? Och vad är en Luftskruv? :o

    Har nollkoll som ni kanske har märkt...

    Tack på förhand! Mvh JetforceAlex
    Det är nog bäst du kollar tändstiftet

    Svart => Du har för stort munstycke
    Vitt/grått => Du har för litet munstycke

  6. #36
    Citat Ursprungligen postat av JetforceAlex Visa inlägg
    Och vad är en Luftskruv? :o

    Tack på förhand! Mvh JetforceAlex

    Skruv markerad med rödring är bränsleskruven

    1. Bränsleskruv kallas det om den sitter på "cylindersidan"
    Men funktionen är densamma den bestämmer förhållandet luft vs bränsleblandningen i förgasaren
    - Skruvar du "in" denna släpper du in mindre bensin
    (skruvar vi in bränsleskruven blir blandningen magrare)


    Skruv markerad med 3 är luftskruven

    2. Luftskruv kallas det om skruven sitter på "insugssidan" av förgasaren
    - Skruvar du "in" denna släpper du in mindre luft
    (skruvar vi "in" luftskruven blir blandningen fetare)

  7. #37

  8. #38
    Citat Ursprungligen postat av florre Visa inlägg
    byt det fort om du kör denna årstiden haha om du har otur så kan cylindern nypa rätt lätt om du inta har byt till ett större=(
    Haha kör ju inte nu heller
    Men tack Florre och HasSse666 för hjälpen! men vet dock inte hur jag märker om den behöver sjysteras (stavningen ) eller ej men jag ska köpa ny förgasare typ en 19mm förslag på vilken? och vilken variator,fjädrar,vikter och tryckfjäder som skulle bli en bra bruks setup?

  9. #39

    Denna fögge klicka på bilden för att komma till butik


    Inget knäcker denna variator...med 1500rpm Tryck och kopplingsfjädrar

    Jo denna Malossi - Variatorkit (MHR) Overrange men den passar inte till c-tech
    Den har en variatordiam på 101mm


    "Trust me" jag har både Malossis multivar MHR och Polini Speedcontrol
    Senast redigerat av HasSse666 den 2010-12-25 klockan 23:58.

  10. #40
    Citat Ursprungligen postat av HasSse666 Visa inlägg

    Denna fögge klicka på bilden för att komma till butik


    Inget knäcker denna variator...med 1500rpm Tryck och kopplingsfjädrar

    Jo denna Malossi - Variatorkit (MHR) Overrange men den passar inte till c-tech
    Den har en variatordiam på 101mm


    "Trust me" jag har både Malossis multivar MHR och Polini Speedcontrol
    Självklart litar jag på dig HasSse666! men det suger att föggen är på TS och den andra på Racing planet eller nu vad det var för hemsida passar Aerox´s Variator på JetForce tror du? för vill helst köpa båda ifrån samma hemsida så det inte blir lika mycket i frakt!

    Tack på förhand! Mvh JetforceAlex

  11. #41
    Oki beställ föggen från TS då de har ju gratis frakt just nu.
    Och variatorn från Racing Planet..
    Eller chansa och beställ variatorn från TS och flytta över v-hylsan ifall det inte passar http://www.twostroke.se/product.asp?product=28

    PS
    Klicka på youtube loggan (och starta prenumera)i min signatur om du är newbie
    Det kommer klipp hela tiden som du lär dig saker av..

  12. #42
    Citat Ursprungligen postat av HasSse666 Visa inlägg
    Oki beställ föggen från TS då de har ju gratis frakt just nu.
    Och variatorn från Racing Planet..
    Eller chansa och beställ variatorn från TS och flytta över v-hylsan ifall det inte passar http://www.twostroke.se/product.asp?product=28

    PS
    Klicka på youtube loggan (och starta prenumera)i min signatur om du är newbie
    Det kommer klipp hela tiden som du lär dig saker av..
    Okej tack så mycket HasSse666! JAg vågar dock inte chansa på att den passar på jetforce så jag beställer föggen ifrån ts och polini speed control variatorn ifrån Racing Planet ska först höra med Qaktus om han har någon aerox variator liggandes som jag skulle kunna få pröva på min bara för att kolla om den passar men vet du hur länge de inte har någon fraktkostnad på TS? men vilka vikter ska man ha? och fjädrar?

    Tack på förhand! Mvh JetforceAlex!

  13. #43
    Qaktuzs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Väsby
    Inlägg
    608
    Citat Ursprungligen postat av JetforceAlex Visa inlägg
    Okej tack så mycket HasSse666! JAg vågar dock inte chansa på att den passar på jetforce så jag beställer föggen ifrån ts och polini speed control variatorn ifrån Racing Planet ska först höra med Qaktus om han har någon aerox variator liggandes som jag skulle kunna få pröva på min bara för att kolla om den passar men vet du hur länge de inte har någon fraktkostnad på TS? men vilka vikter ska man ha? och fjädrar?

    Tack på förhand! Mvh JetforceAlex!
    Har en orginal variator!

  14. #44

  15. #45
    Citat Ursprungligen postat av florre Visa inlägg
    Orginal e kul
    jo till en början...

    har en annan fråga lite men men... vet någon av er om en Stage6 - Aerox - wig skulle passa på en jetforce/speedfight3 motor? vill att den ska se bra ut också

    Men en Polini speed control med 19mm förgasare blir det iaf! tips på vikter och fjädrar?

  16. #46
    Qaktuzs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Väsby
    Inlägg
    608
    Citat Ursprungligen postat av florre Visa inlägg
    Orginal e kul
    Han bad om en variator att testa om aerox variatorerna passar på jetforce?! HAn har redan bestämt att han ska köpa en Speedcontrol.

  17. #47
    Citat Ursprungligen postat av Qaktuz Visa inlägg
    Han bad om en variator att testa om aerox variatorerna passar på jetforce?! HAn har redan bestämt att han ska köpa en Speedcontrol.
    Meh siiimon! det är bara för att om den passar på jetforcen så kan jag köpa den också ifrån TS så slipper jag betala frakten -.- de har inte speedcontrol på jetforce fliken på ts

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in