Sidan 33 av 42 Första ... 233132333435 ... Sista

Ämne: K50-tråden

  1. #961

  2. #962
    Citat Ursprungligen postat av DennisL Visa inlägg
    Vforce3 och nya ringar??
    du fuska


    Citat Ursprungligen postat av suzuki_master Visa inlägg
    Istället för att va i skolan, du missa robins k50,
    va det nått att se då?
    K50

  3. #963
    Wiklunds avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    165
    Nu har jag kämpat bort VARENDA skruv på hela insugskåpan (rostfria skruvar o aluminium e ingen bra blandning) och skruvat bort kopplingskorgen och konstaterat att lagret faktiskt var OK vilket i sig var rätt bra. MEN då återstod att hitta på vad som glappade och har konstaterat att själva korgen sitter löst på transdrevet och så ska det väll inte vara?... alla lager är fasta och hela motorn är glapp fri i axlar och lager både radiellt och axiellt.

    Dessvärre tror jag inte det kan vara det som gör att den rasslar utan det bör kolvringarna... Däremot tycker jag inte dom bör göra de då cylindern är hornad till överdimension 41,5 och i med en helt ny kolv även denna överdimension.... funderar på att borra upp min älskade TUM 179 cylinder o porta samt svarva ett sfäriskt förbränningsrum med centrerat stift och klämspalt på ca 0,6. dessutom har jag ett nytt dubbelläppat ORIGINAL suzuki membran.

  4. #964

  5. #965
    måste ha lite hjälp nu, vilka på forumet är duktiga på att bygga rör? då jag inte har ett ordentligt avgasrör, Emil123 kan? nån mer?
    K50

  6. #966

  7. #967
    byggde inte Moddlaren rör? har han reggat sig på det nya forumet?
    K50

  8. #968

  9. #969
    Citat Ursprungligen postat av suzuki_master Visa inlägg
    Om du var i skolan, så skulle du kunna göra ett där
    men jag ska inte gå kvar där
    K50

  10. #970

  11. #971

  12. #972

  13. #973
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Jag har en komplett växellåda liggandes från min Banzai-motor. Svider i hjärtat då jag egentligen inte vill sälja det, men du kan få köpa lådan utav mig. Den är monterad med drev på axeln och ska vara klar att bulta i motorn.

    Har även komplett packningssats samt packboxar om du behöver.

    annars så har jag lådor om du inte vill släppa den
    K50

  14. #974

  15. #975
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Jag kommer förmodligen aldrig att bygga klart den i vilket fall, så det är lika bra att någon som har behov utav sakerna får chansen. Har 4-lamellskoppling också...

    Motorn hade gått 663 mil då den demonterades och växellådan har inte rörts sedan... September -03. Orörd under 7 långa år.

    Har behållt den mest utav affektionsvärde, ett kul minne från ungdomen.
    men tycker du inte ska slakta den endå
    K50

  16. #976
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

  17. #977
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Tar onödig plats för min del. Måste få loss ytan. Tyvärr!
    ok men.. vad är det mer för godis på motorn?
    K50

  18. #978

  19. #979
    Citat Ursprungligen postat av Spökplumpen Visa inlägg
    Det skulle vara skit schysst!
    Men sa inte du för ett tag sen att du kanske skulle fortsätta bygga vidare på den?

    Jag är öppen för alla förslag.

    jag kan vänta tills Michél har bestämt sig
    K50

  20. #980
    Snowgubben^s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Högsäter
    Inlägg
    231
    Michél kommer att bygga klar den, det är säkert Frågan är bara när han kommer göra det.

    När du fyller 50 år så kommer du att börja fundera på vad du har gjort i den senare delen utav livet, du kommer börja längta tillbaka till din ungdom, tiden då man trimmade moppar, tiden man blev dyrkad som gud på en moppeforum, tiden man fick massa vänner, tiden man skaffade sin första bmw, tiden du byggde en kinasprinter... Ja Michél. Minnen har du många och jag är rätt så säker på att du kommer få återuppleva dem senare i ditt liv.
    Citat Ursprungligen postat av Mikke_DT60r Visa inlägg
    Juste låt vargarna äta älgarna, så dom inte äter oss. Ekosystem.

  21. #981

  22. #982
    Ja tror exakt som du, han kommer ångra sig stort om han gör sig av med det, efter ett par år
    Jag skänkte ju bort allt som hade med moppen att göra till en kille som behövde den mer än mig, skickade med en massa nydelar också. Moppen som jag köpte för 5000 kr samt originaldelar från KGK för orimliga summor som blev gratis för honom. Han hade sedan 8 km promenad hem.

    Det enda jag vill behålla är grundblocket. Resten kan man alltid få tag i, plus att jag vet hur det ska byggas om jag ångrar mig. Saknar dock ALLA mina bilder jag hade, så om någon här inne sitter på bilder ifrån den hade jag blivit glad.
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

  23. #983
    Snowgubben^s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Högsäter
    Inlägg
    231
    Jag har 4bilder sparade på min dator, tyvärr så finns inga fler kvar men om du vill ha dem så äre bara att skriva på msn någon dag
    Citat Ursprungligen postat av Mikke_DT60r Visa inlägg
    Juste låt vargarna äta älgarna, så dom inte äter oss. Ekosystem.

  24. #984

  25. #985
    DennisLs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    hemligt...
    Inlägg
    1 248
    Varför lägger ni inte ut bilderna i tråden
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Den Robin kan höra hur mycket hästar en moped har, han är ett underverk....

  26. #986
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

  27. #987
    DennisLs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    hemligt...
    Inlägg
    1 248
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Absolut, skicka upp det som finns. Alltid kul med nostalgi. Jag blev av med alla bilder efter en HDD-krasch nämligen.
    Perfekt!, tråkigt, spara dom här bilderna du får på ett usb minne så du har kvar dom
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Den Robin kan höra hur mycket hästar en moped har, han är ett underverk....

  28. #988


    porr?

    Lugn med bildstorlekarna, förminska gärna bilden när du lägger upp den på Imageshack. Nu gjorde jag jobbet. /M

    opss sorry
    Senast redigerat av Ryen den 2010-10-08 klockan 00:22.
    K50

  29. #989
    DennisLs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    hemligt...
    Inlägg
    1 248
    mera , montera grejerna nu, vill se allt in action!
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Den Robin kan höra hur mycket hästar en moped har, han är ett underverk....

  30. #990

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in