Sidan 39 av 42 Första ... 293738394041 ... Sista

Ämne: K50-tråden

  1. #1141
    Svempas avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    1 315
    Haha epic japp de e min gamla Måste va en noob som inte får den att gå^^ Åkte ju pån dagen innan han köpten

  2. #1142
    Citat Ursprungligen postat av Svempa Visa inlägg
    Haha epic japp de e min gamla Måste va en noob som inte får den att gå^^ Åkte ju pån dagen innan han köpten
    det kan ju inte vara så jävla svårt att få den att gå ju
    Sagorna ljuger och kärlek är skit, så passa du dig noga så du inte trillar dit.
    Hitler och hans vänner vol.2
    http://open.spotify.com/user/1121254...pUetccMeXnDQO7

  3. #1143

  4. #1144

    delar

    tja nu ska jag göra i ordning k50:in. det som saknas är nya kopplings fjädrar, (de jag har nu är väldigt klena ). undrar om man kan köpa kopplings fjädrar från en annan moped som är helt bult on. den andra grej jag skulle behöva ha tag på är de gummi muffar som man har där man skruvar fast tanken. om någon har sådana över köper jag gjärna.

    om ni vet något så hojta till

    Flappy//
    Senast redigerat av flappy den 2011-04-29 klockan 16:11. Anledning: skrev fel

  5. #1145
    köpte en gammal k50i idag som ska bli ratbike ( den kostade 300a så det är inget att gråta över k50 älskare ) Någon som har ngn sida med billiga avgasrör ? saknas ett på min :/

  6. #1146
    Citat Ursprungligen postat av ml65 Visa inlägg
    köpte en gammal k50i idag som ska bli ratbike ( den kostade 300a så det är inget att gråta över k50 älskare ) Någon som har ngn sida med billiga avgasrör ? saknas ett på min :/
    Norscand har ett helt rör för ca 5-600kr Annars blire nog beg eller bygga ihop ett eget.

  7. #1147
    du råkar inte ha ett uträknat rör till en elr duger det bara med rakt på domma , bryr mig inte så mkt om effekt

  8. #1148
    SÖKER sving till k50 !
    ska va i hyffsat fint skick!
    PMa mig om ni har någon
    Sagorna ljuger och kärlek är skit, så passa du dig noga så du inte trillar dit.
    Hitler och hans vänner vol.2
    http://open.spotify.com/user/1121254...pUetccMeXnDQO7

  9. #1149

  10. #1150
    DennisLs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    hemligt...
    Inlägg
    1 248
    Citat Ursprungligen postat av smokke Visa inlägg
    Fint!

    Du har inte lust att langa upp lite bilder och information om din k50?

    Mvh!
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Den Robin kan höra hur mycket hästar en moped har, han är ett underverk....

  11. #1151
    hojj setupen är:kraftigt moddat block, stage6 rt mk1 moddad,pwk 29,5mm,egen pipa(pipor,5st håller på o tetstar lite)hpi-tändning från 2006,m.m.m det mesta är nog modifierat och ombyggt efter alla testningar och ras tyvärr så är moppen jävligt tung som den är nu(76kg+85kg chaufför) men det får bli en ny ram i vinteraja vi modifierar vidare så får vi se om vi hittar nå mera hk i 65 kubikaren,det finns nån gammal tråd här tror jag där det står en del.mvh jokke

  12. #1152
    DennisLs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    hemligt...
    Inlägg
    1 248
    Citat Ursprungligen postat av smokke Visa inlägg
    hojj setupen är:kraftigt moddat block, stage6 rt mk1 moddad,pwk 29,5mm,egen pipa(pipor,5st håller på o tetstar lite)hpi-tändning från 2006,m.m.m det mesta är nog modifierat och ombyggt efter alla testningar och ras tyvärr så är moppen jävligt tung som den är nu(76kg+85kg chaufför) men det får bli en ny ram i vinteraja vi modifierar vidare så får vi se om vi hittar nå mera hk i 65 kubikaren,det finns nån gammal tråd här tror jag där det står en del.mvh jokke
    Låter Fränt!. håller själv på att modda ett block för en vattenkyld cylinder men har inte kommit längre än att svetsa blocket , tycker inte att du ska byta bort k50 ramen till något annat försök ist att lätta den? och kanske dricka en öl mindre i garaget
    Tror inte det finns några trådar på det här forumet. men kanske på det gamla.
    Vad har du för typ av vattenpump?

    mvh
    Senast redigerat av DennisL den 2011-06-04 klockan 12:58.
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Den Robin kan höra hur mycket hästar en moped har, han är ett underverk....

  13. #1153
    hojj! vi kör självtryck med grova slangar...det har visat sig att funka jävligt bra,just nu så ska d portas mera

  14. #1154
    DennisLs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    hemligt...
    Inlägg
    1 248
    Citat Ursprungligen postat av smokke Visa inlägg
    hojj! vi kör självtryck med grova slangar...det har visat sig att funka jävligt bra,just nu så ska d portas mera
    Kan du förklara det där lite mer ingående? Låter trevligt. bänkat något på sissta tiden?

    mvh
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Den Robin kan höra hur mycket hästar en moped har, han är ett underverk....

  15. #1155
    vi har en drac kylare och ingen pump...har försökt o hålla slangarna så grovt det nu gårman ser att det spolar runt som fan när motorn når arbetstemperatur,det funkar helt utmärkt! näe den sista bänkningen var med den gamle polini evo´n och då fick vi ut 17.2hk på bakan...denna här går bättre så det ska bli kul o se vad den ger när det är dyno tajjm,mvh////

  16. #1156
    DennisLs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    hemligt...
    Inlägg
    1 248
    Citat Ursprungligen postat av smokke Visa inlägg
    vi har en drac kylare och ingen pump...har försökt o hålla slangarna så grovt det nu gårman ser att det spolar runt som fan när motorn når arbetstemperatur,det funkar helt utmärkt! näe den sista bänkningen var med den gamle polini evo´n och då fick vi ut 17.2hk på bakan...denna här går bättre så det ska bli kul o se vad den ger när det är dyno tajjm,mvh////
    aha.. då ska jag också skaffa en drac kylare och köra på samma princip. 17.2hk på bakhjulet är inte dåligt för ett k50 block!
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Den Robin kan höra hur mycket hästar en moped har, han är ett underverk....

  17. #1157
    försök o köra med termostat så blir d kanon!!

  18. #1158
    DennisLs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    hemligt...
    Inlägg
    1 248
    Citat Ursprungligen postat av smokke Visa inlägg
    försök o köra med termostat så blir d kanon!!
    will do! Tack för tipset.
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Den Robin kan höra hur mycket hästar en moped har, han är ett underverk....

  19. #1159
    Snowgubben^s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Högsäter
    Inlägg
    231
    Längesedan jag visade mig här

    Tyvärr finns väll inte tråden "farfars gamla k50" kvar, det var riktigt intressant att läsa igenom den tråden om alla idéer
    Citat Ursprungligen postat av Mikke_DT60r Visa inlägg
    Juste låt vargarna äta älgarna, så dom inte äter oss. Ekosystem.

  20. #1160
    DennisLs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    hemligt...
    Inlägg
    1 248
    Citat Ursprungligen postat av Snowgubben^ Visa inlägg
    Längesedan jag visade mig här

    Tyvärr finns väll inte tråden "farfars gamla k50" kvar, det var riktigt intressant att läsa igenom den tråden om alla idéer
    Trevligt att du tittar förbi

    Den tråden fans väll bara på japanracing om jag kommer ihåg rätt! synd att det forumet lades ner
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Den Robin kan höra hur mycket hästar en moped har, han är ett underverk....

  21. #1161
    jo den tråden är nog borta men vi filar fortfarande i k50in...man kan nog lungt påstå att det har blivit bra mkt värre nu än när jag började med den!mvh

  22. #1162
    Fixa bilder jokke
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

  23. #1163
    jo kanske senare ni får kika på filmerna såå länge

  24. #1164
    nu har vi rejjsat igen och bästa tid blev 10.018sek förut gick den 10.510 så vi filar iallafall åt rätt håll,skulle va såå skönt å få åka en 9:a...aja lite film:

    http://www.youtube.com/watch?v=4uBOX...ature=youtu.be

    mvh///

  25. #1165
    DennisLs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    hemligt...
    Inlägg
    1 248
    Fint smokke! R/T cylle såg jag
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Den Robin kan höra hur mycket hästar en moped har, han är ett underverk....

  26. #1166
    Bra skruv i dina grejer
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

  27. #1167
    Swooss avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    katrineholm
    Inlägg
    152
    vad rekondinerar ni om jag har 20 mm fögasara och 60 kubiks cylle vad för munstyke skall jag troligen ha för att den ska gå braa??

  28. #1168
    Citat Ursprungligen postat av Swoos Visa inlägg
    vad rekondinerar ni om jag har 20 mm fögasara och 60 kubiks cylle vad för munstyke skall jag troligen ha för att den ska gå braa??
    hur fick du på en 20mm fögge?
    Sagorna ljuger och kärlek är skit, så passa du dig noga så du inte trillar dit.
    Hitler och hans vänner vol.2
    http://open.spotify.com/user/1121254...pUetccMeXnDQO7

  29. #1169
    Swooss avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    katrineholm
    Inlägg
    152
    Citat Ursprungligen postat av mickeidiket Visa inlägg
    hur fick du på en 20mm fögge?
    Borrade org :$

  30. #1170
    Citat Ursprungligen postat av Swoos Visa inlägg
    Borrade org :$
    du måste ha byggt eget insug, för man kan inte borra så mkt har ja för mig.. och en org fögge kan man inte borra till 20mm.
    Sagorna ljuger och kärlek är skit, så passa du dig noga så du inte trillar dit.
    Hitler och hans vänner vol.2
    http://open.spotify.com/user/1121254...pUetccMeXnDQO7

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in