Sidan 30 av 42 Första ... 20282930313240 ... Sista

Ämne: K50-tråden

  1. #871
    DennisLs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    hemligt...
    Inlägg
    1 248
    Citat Ursprungligen postat av suzuki_master Visa inlägg
    jaha så ja vad bra synd bara att du inte filmat
    kommer film när jag köpt kedja,gick så hårt så kedjan gick av
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Den Robin kan höra hur mycket hästar en moped har, han är ett underverk....

  2. #872
    någon som vet om det bara är min k50 som voblar ifall man skutsar på den xD??
    Ja blir aldrig riktigt vuxen jag!!

  3. #873

  4. #874
    Wiklunds avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    165
    hahaha! när jag hade min förra k50 så provade jag o mina polare hur många pers en k50 tålde!! hihi en satt på styret (94kg), två på tanken ( 85 + 79kg) två på sadeln (95+102kg) sen en på pakethållarn (87kg)!!! en original k50. gick väll i ca 15-20km/h men då började vi en nerförsbacke. = 512kg!!! + moppen med en tjänstevikt på 69kg = 581kg mer än ett halvt ton! gör om det med en compact!!
    och JA vi är stora pojkar. har en film på det nånstans.

  5. #875

  6. #876
    Japansk ingenjör när den är som bäst med andra ord!

    Edit: Nu har jag fått tummen ur röva och börjat mixtra med olika drevningar.
    Med 15:38 så gjorde den 66km/h och varva ur gjorde den verkligen, dock så tror jag att min tändning inte riktigt funkar på de varven då den började bluddra då.

    Jag ändrade nyss till 15:32 det var ett jävla jobb att kapa kedjan vars ''sprint'' inte ville komma ur för fem öre, men till slut så!
    Det var en ganska hög drevning och den orkar inte riktigt med den, 38-40km/h i en uppförsbacke nära där jag bor som den gjorde 42-45km/h med 15/14:38.

    Så nästa steg är att ännu korta kedjan lite och slå på ett 14, 13 och/eller 12 drev för att se vilket som funkar bäst. Vilket tror ni? Nån som vågar beta?
    Edit: en k50 väger nästan 80kg! hehe, finns nog ingen mcb moppe som klarar av de

    Dry Weight: 158lbs (72kg) torrvikt alltså 72kg, sen bensin 6,5l=6,5kg ca. +1,7l olja blir ca 80kg?


    hmm tändningen pallar nog med för om det är som du säger så varvar din k50 8000rpm och det brytarsystemet klarar iaf lite över 10000rpm
    då med taiwan brytare m.m som tål mindre varv är org

  7. #877
    Wiklunds avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    165
    ok haha! på min ''infobricka'' eller vad man ska kalla det som satt på styrhuvudet stod det weight: 69kg. =P

  8. #878

  9. #879

  10. #880
    DennisLs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    hemligt...
    Inlägg
    1 248
    Citat Ursprungligen postat av suzuki_master Visa inlägg


    hmm står de inte på full förtändning där?
    Full förtändning
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Den Robin kan höra hur mycket hästar en moped har, han är ett underverk....

  11. #881

  12. #882

  13. #883

  14. #884

  15. #885

  16. #886

  17. #887
    DennisLs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    hemligt...
    Inlägg
    1 248
    kanske mäter upp hastidheten på k60 idag, om jag orkar fixa det sissta på den
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Den Robin kan höra hur mycket hästar en moped har, han är ett underverk....

  18. #888

  19. #889

  20. #890
    Citat Ursprungligen postat av Spökplumpen Visa inlägg
    Jag vågar knappt åka med min. Haha Den känns som att hela bakvagnen svänger med i kurvorna som en buggie. :S Ska montera av bakhjul och sånt shit och sätta på det noggrant senare.
    Sen så räknade jag ut med en hederlig miniräknare att 13:32 nog blir en ganska bra utväxling, den blir lite högre än vad jag hade och jag behåller ändå accet.

    Så då borde den förhoppningsvis börja närma sig 70 sträcket.
    räkna med 28:as bakdrev så ska du få se

    mvh////

  21. #891
    Men det har jag inte hemma... Ska börja göra spacern nu också och försöka hitta nån som kan svarva cylindern åt mig.

    Edit: Jag hittade just ett 28 taggars bakdrev i min stora reservdels-låda! :happy:

    Förresten så testkörde jag nyss ''dreten'' med drevningen; 13:32, det var ju inte direkt någon rolig drevning, plus att moppen har på de senaste två dagarna börjat kännas lite halv sliten, inte riktigt samma ork som förut...
    Aja jag ska korta kedjan ännu nån länk så att den inte är så slak som den är nu samt att kolla bakhjulet för bromsen känns helt ''Fuckad''!
    Sen så ska jag börja på spacer.

    Edit nr.2: Så nu har jag testat med drevningen 13:32, visserligen så körde jag nu på kvällen så det är väl kanske inte under det ''bästa'' förhållandet men ni ska få en recension i alla fall.
    Jo, den varvar inte ut helt på plan mark, plus att den då under de högsta varven inte är så stark.
    Nu mätte jag efter mätaren på moppen men den har jag lärt mig så att jag nästan kan skriva in egna siffror på ''plattan''. I alla fall så gjorde den då ärliga 61-62km/h.

    Så 13:32 var ingen jätte hitt... Det blev ju ( uträknat ) en lite högre drevning än förut.
    Så nästa steg är helt enkelt att verkligen få tummen ur och börja göra spacern och hitta nån generös snubbe som kan tänkas svarva min cylinder, om ni vet någon så kan ni väl säga till, självklart så betalar jag!
    Mvh // Lukas!
    Senast redigerat av Spökplumpen den 2010-09-19 klockan 21:08.

  22. #892

  23. #893

  24. #894
    Wiklunds avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    165
    men inte NOS!

  25. #895

  26. #896
    Wiklunds avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    165
    New Old Stock nya oanvända originaldelar!

  27. #897

  28. #898
    Wiklunds avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    165
    bara skitig skulle ha gjort rent den bättre innan man la ut den men men.

  29. #899

  30. #900
    Snowgubben^s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Högsäter
    Inlägg
    231
    Citat Ursprungligen postat av DennisL Visa inlägg
    Full förtändning
    Exakt! där äre full förtändning!

    Citat Ursprungligen postat av Wiklund Visa inlägg
    bara skitig skulle ha gjort rent den bättre innan man la ut den men men.
    Ni borde allt kunnat putsa lite på den. På bilderna ser det ut som det nästan är silverlack/någon zinkfärg.
    Citat Ursprungligen postat av Mikke_DT60r Visa inlägg
    Juste låt vargarna äta älgarna, så dom inte äter oss. Ekosystem.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in