Sidan 42 av 42 Första ... 32404142

Ämne: K50-tråden

  1. #1231
    Citat Ursprungligen postat av Swoos Visa inlägg
    som jag har hört så tål den ALLT
    jävlar så bra

  2. #1232

  3. #1233
    Citat Ursprungligen postat av suzuki_master Visa inlägg
    med det mesiga köpes trimmet som finns så håller de många tusen mil
    Men mesiga grejer kan man inte ha

  4. #1234
    DennisLs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    hemligt...
    Inlägg
    1 248
    Citat Ursprungligen postat av persson* Visa inlägg
    Men mesiga grejer kan man inte ha
    kommer hålla ändå
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Den Robin kan höra hur mycket hästar en moped har, han är ett underverk....

  5. #1235
    Citat Ursprungligen postat av DennisL Visa inlägg
    kommer hålla ändå
    haha det är rejäla grejer!

  6. #1236
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

  7. #1237
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Pallar vassare Minarelli-setuper utan problem så länge man balanserar den innan.
    det var som fan!

  8. #1238
    Swooss avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    katrineholm
    Inlägg
    152
    tror ni att man kan skaffa en vass liggande Minarelli cylinder som är luft kyld ? och går bra stå?

  9. #1239
    DennisLs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    hemligt...
    Inlägg
    1 248
    jo, det ska nog gå. fast kylningen kommer inte vara fullt lika bra som original men tillräckligt bra för att det ska fungera.
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Den Robin kan höra hur mycket hästar en moped har, han är ett underverk....

  10. #1240
    Swooss avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    katrineholm
    Inlägg
    152
    Trevligt

  11. #1241
    Nån som vet några "gratis" trimm? jag kan inte så mke

  12. #1242
    Swooss avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    katrineholm
    Inlägg
    152
    Citat Ursprungligen postat av mackanboi Visa inlägg
    Nån som vet några "gratis" trimm? jag kan inte så mke
    dra insugs ploggen och sätt på störe munstyke

  13. #1243
    Citat Ursprungligen postat av Swoos Visa inlägg
    dra insugs ploggen och sätt på störe munstyke
    Är inte "ploggen" ganska svår att få bort? I och med att man inte kan borra i den för materialet är så jävla hårt!

    Mackanboi - vill du att den ska kunna gå att återställa till original utan massa pengar också?

  14. #1244
    Har en kompis som säger att han har insugskåpan en 24mm (30 åring) och han sa att han hade 60cc cylinder org. förgasare och den kåpan , men kan det har gjort så stor skillnad? Om man ska ha större förgasare tror ni den får plats eller för man köra på typ 16mm förgasare finns ju att köpa direkt till k50!! Eller är det förlitet?

  15. #1245
    Citat Ursprungligen postat av kingkong Visa inlägg
    Är inte "ploggen" ganska svår att få bort? I och med att man inte kan borra i den för materialet är så jävla hårt!

    Mackanboi - vill du att den ska kunna gå att återställa till original utan massa pengar också?
    att den ska gå att återställa orginal tycker jag lät onödigt den är så skabbig och används bara som stug moppe så

  16. #1246
    Har en 16mm insugskåpa Ej borrad till salu
    500kr!
    om någon är intresserad!
    Sagorna ljuger och kärlek är skit, så passa du dig noga så du inte trillar dit.
    Hitler och hans vänner vol.2
    http://open.spotify.com/user/1121254...pUetccMeXnDQO7

  17. #1247
    Citat Ursprungligen postat av mickeidiket Visa inlägg
    Har en 16mm insugskåpa Ej borrad till salu
    500kr!
    om någon är intresserad!
    kanske vart finns den och är dom svåra att byta?
    Juste nån som vet ett rör som skulle kunna funka bra till större cylinder vet inte storleken och sen annan drevning också okänd

  18. #1248
    Swooss avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    katrineholm
    Inlägg
    152
    Citat Ursprungligen postat av Wiklund Visa inlägg
    Det kommer gå att växla 0-1-2-3-4 men inte 4-3-2-1-0 dom nytillverkade brukar inte funka så bra för gafflarna är för långa.
    går det att få det funka?? med den ny för nu ske hal skiten monteras

  19. #1249
    Någon som har dom här "distanserna" liggandes som jag kunde få köpa för en billig peng?!
    Namn:  ***.jpg
Visningar: 1703
Storlek:  18,1 KB
    Sagorna ljuger och kärlek är skit, så passa du dig noga så du inte trillar dit.
    Hitler och hans vänner vol.2
    http://open.spotify.com/user/1121254...pUetccMeXnDQO7

  20. #1250
    Swooss avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    katrineholm
    Inlägg
    152
    Kan någon hjälpa mig ? Jag har monterat min växellåda korrekt men när jag sätter på blocket över växellådan så får jag ett konstant motstånd när jag försöker att dra ner kicken för allt ska rör sig OK.
    Vad kan vara felet, det rör sig men det är ett motstånd i sig som det ej ska vara.

    Snabba svar uppskattas

  21. #1251
    DennisLs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    hemligt...
    Inlägg
    1 248
    Citat Ursprungligen postat av Swoos Visa inlägg
    Kan någon hjälpa mig ? Jag har monterat min växellåda korrekt men när jag sätter på blocket över växellådan så får jag ett konstant motstånd när jag försöker att dra ner kicken för allt ska rör sig OK.
    Vad kan vara felet, det rör sig men det är ett motstånd i sig som det ej ska vara.

    Snabba svar uppskattas
    kolla sprängskisserna och jämför en gång till..., första gången kan det alltid blir svårt men har du nog med tålamod så får du säkert ihop det snart
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Den Robin kan höra hur mycket hästar en moped har, han är ett underverk....

  22. #1252
    Swooss avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    katrineholm
    Inlägg
    152
    Citat Ursprungligen postat av DennisL Visa inlägg
    kolla sprängskisserna och jämför en gång till..., första gången kan det alltid blir svårt men har du nog med tålamod så får du säkert ihop det snart
    har kollat många gånger allt lirar bra utan blocket på det är det som är underligt ..

  23. #1253
    HJÄLP! Min nyrenoverade motor Suzuki K50 motor läcker olja!

    Allt började med att jag köpte en Suzuki K50 som motorn var lite halvkass på. Lämnade in den på en MC verkstad som lyckades byta saker och ting och när jag fick hem motorn så läcker den olja från ett rektangulärt hål som sitter under förgasaren (se bild: http://ladda-upp.se/bilder/kseovxspvuljpw/ ). Vet någon hur det kommer sig? Kan jag sätta igen hålet och allt fungerar som normalt eller skall jag lämna tillbaka motorn och få det fixat?

    MVH
    Andreas

  24. #1254
    Hej på er!

    Hoppas att någon fortfarande läser denna tråd.

    Jag och grabben har sedan slutet av sommaren renoverat en K50 från 1989. Vi har fortfarande problem med att ställa in förgasaren korrekt. Nu har vi nog haft isär den 20 gånger. Senast hittade vi en kanal i flottörkåpan som var en smula igensatt. Den leder i sin tur till en kanal i huvudkroppen som också var helt igensatt. Hur vi än blåste fick vi inte ur smutsen, så till slut tog jag 2mm borret och borrade upp den.

    När jag kollar bilder på förgasare så ser jag att vissa varianter har denna kanal "pluggad" (med mässingskula). Har jag gjort fel som har borrat upp den?

    Min förgasare ser ut som översta bilden. Det är den inringade kanalen jag har rensat mha 2mm borr.

    Namn:  Förgasare_ej_pluggad.jpg
Visningar: 1326
Storlek:  20,5 KB
    Namn:  Förgasare_pluggad.jpg
Visningar: 1422
Storlek:  21,2 KB

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in